Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: ΣΤ’ Δημοτικού
Μάθημα: Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου 19ος-20ος αιώνας
Ενότητες: «Το αλβανικό έπος», «Η γερμανική επίθεση και η έναρξη του πολέμου», «Μια δεκαετία αγώνων και θυσιών για την ελευθερία (1941-1949)»
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, στις ενότητες που σχετίζονται με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Τύπος δραστηριότητας: Διερευνητική δραστηριότητα για την επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενος χρόνος: 8-10 Διδακτικές ώρες
Επιδιωκόμενες γνώσεις για την ιστορία:
- Να μπορούν να συνδέουν το τοπικό με το εθνικό στοιχείο.
- Να συγκρίνουν και να ερμηνεύουν ιστορικά στοιχεία.
- Να μυηθούν στις τεχνικές ιστορικοποίηση του παρόντος/παρελθόντος και της αλλαγής και συνέχειας.
- Να προσεγγίζουν πολυπρισματικά τα ιστορικά στοιχεία.
- Να οργανώνουν την ιστορική γνώση.
- Να καθιερώνουν συνδέσεις με τα γεγονότα.
- Να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.
- Να προσεγγίζουν κατάλληλα πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές.
- Να αναλύουν εικονογραφικό καθώς και κινηματογραφικό υλικό για να κατανοήσουν τον τρόπο που μπορούν να αντληθούν ιστορικά στοιχεία.
- Να κατανοήσουν τις μεταιστορικές έννοιες και να τις χρησιμοποιούν, όποτε είναι εφικτό.
- Να ερευνήσουν τους οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες και τις συνθήκες που τροφοδότησαν ένα γεγονός.
- Να αναπτύξουν μια γενική θεώρηση του αιώνα και των βασικών αλλαγών του.
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.
Διδακτικοί στόχοι:
- Να αναπτύξουν μια γενική θεώρηση του αιώνα και των βασικών αλλαγών του.
- Να αξιοποιούν και να ερμηνεύουν κατάλληλα πληροφορίες.
- Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.
- Να εξοικειωθούν στη διερεύνηση και επίλυση προβλημάτων.
- Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη.
- Να εξοικειωθούν με νέα τεχνολογικά μέσα.
- Να μάθουν για το ρόλο της Ελλάδας στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
- Να άρουν τη σύγχυση με ποιους πολέμησε η Ελλάδα στον πόλεμο του 1940.
Απαιτούμενη τεχνική υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ανοιχτή πρόσβαση στο διαδίκτυο, ηχητικό σύστημα.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση: Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι η επίλυση προβλήματος μέσω της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Οι μαθητές οικοδομούν συνεργατικά τη νέα γνώση μέσα από τη αναζήτηση των πληροφοριών. Ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό, καθώς κύριος στόχος είναι ο ενεργός ρόλος των μαθητών.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |