Δραστηριότητα
Στόχος της εργασίας είναι να γνωρίσετε το ιστορικό πλαίσιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αξιοποιώντας τις πηγές που σας δίνονται. Είναι απαραίτητο να χωριστείτε στις παρακάτω ομάδες με βάση τον τρόπο σκέψης που επιθυμείτε να προσεγγίσετε το θέμα, ως μικροί ιστορικοί που είστε. Οι κατηγορίες των ομάδων είναι οι ακόλουθες: «οι μικροί ντέντεκτιβ», «οι αισιόδοξοι ταξιδιώτες στο χρόνο», «οι διαισθητικοί ιστορικοί», «οι εναλλακτικοί ιδεολόγοι» και «οι εποχικοί αντι-δημοκράτες». Οφείλετε να αξιολογήσετε τις πτυχές του πολέμου και να καταλήξετε σε συμπεράσματα από διαφορετικές οπτικές. Η συνεργασία της κάθε ομάδας από όλα τα μέλη, θα σας βοηθήσει ώστε να επιτύχετε το στόχο της εργασίας. Ο εκπαιδευτικός θα σας καθοδηγεί και θα σας υποστηρίζει καθόλη τη διάρκεια της εργασίας. Ακόμη, θα συμμετέχει στη δεύτερη δραστηριότητα μαζί σας, καθώς πρεσβεύει και αυτός μια οπτική, δηλαδή ένα καπέλο σκέψης με το χρώμα μπλε.
Εφόσον μελετήσετε τις πηγές με τις ομάδες σας θα μπορέσετε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:
- Ποιες ήταν οι ψυχολογικές συνέπειες του πολέμου;
- Αν ήσουν ο ηγέτης-ο φύρερ του γερμανικού κράτους ποιες θα ήταν οι διαταγές που θα έδινες στο στρατό σου;
- Ποιες θα ήταν οι κινήσεις σου: Η ισχυροποίηση του κράτους σου ή ο τερματισμός των αλλεπάλληλων πολέμων και η όσο το δυνατόν αποκατάσταση του λαού σου και κατ’ επέκταση των άλλων λαών που συμμετείχαν στον πόλεμο;
- Ως ένας από τους σπουδαιότερους ηγέτες του γερμανικού κράτους θα κατέφευγες στην αυτοκτονία; Αν ναι, ποιες θα ήταν οι τελευταίες σου εντολές;
- Χίτλερ-Μεταξάς: Μπορείτε να εντοπίσετε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ηγετών δύο διαφορετικών λαών;
- Είναι εφικτό να συγκριθούν οι φασιστικές δικτατορίες στην Ευρώπη με άλλες δικτατορίες(αυταρχικές, συντηρητικές, μοναρχικές) που εμφανίστηκαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κατά την περίοδο του μεσοπολέμου;
- Ποια είναι η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα την ίδια περίπου χρονική στιγμή;
- Μπορείτε να συγκρίνετε το Ολοκαύτωμα και τη μεταχείριση των Εβραίων με προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλες μειονοτικές ομάδες στη σημερινή εποχή;
- Πιστεύετε πως έχει αλλάξει η ποιότητα ζωής των ανθρώπων συγκρινόμενη με τη ζωή και τις κοινωνικές τάξεις του 20ου αιώνα;
- Μπορείτε να συγκρίνετε τα γεγονότα του προηγούμενου αιώνα(19ου αιώνα) με τα γεγονότα του 20ουαιώνα;Ποιες είναι οι βασικές διαφορές τους;
- Ποια πιστεύετε ήταν η κατάσταση που βίωναν τα παιδιά στην περίοδο του πολέμου; Μπορείτε να την συγκρίνετε με τη σημερινή ζωή των παιδιών;
- Θυμηθείτε τους διαφορετικούς τρόπους σκέψης από τη μέθοδο «Τα έξι καπέλα σκέψης -Edward De Bono»