Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Οι μαθητές καλούνται να εργαστούν με την Ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Στα πλαίσια του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση της Γ’ Γυμνασίου οι μαθητές προσπαθούν να προσεγγίσουν σημαντικά ζητήματα που θίγει η τραγωδία για τη ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις και να συνειδητοποιήσουν την επικαιρότητά τους διαχρονικά, έξω από τον συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: Αρχαία Ελληνικά από Μετάφραση, Γ΄ Γυμνασίου: Δραματική Ποίηση, Ευριπίδη Ελένη
ΤΥΠΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ : Ερευνητική εργασία στα πλαίσια της γενικής θεώρησης του μαθήματος της Δραματικής Ποίησης
ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 ΩΡΕΣ
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να έλθουν οι μαθητές σε επαφή με καίρια ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο διαχρονικά όπως ο πόλεμος, το δίκαιο, η ομορφιά, το μέτρο, η σχέση του ανθρώπου με το θείο
- να γνωρίσουν τις αφηγηματικές τεχνικές που χρησιμοποιεί ο τραγικός ποιητής για να εκφράσει τα γεγονότα και την προβληματική τους
- να διερευνήσουν τη φύση και τις σχέσεις των ανθρώπων μέσα στο χρόνο καθώς και την επικαιρότητα των ιδεών που εκφράζονται μέσα από τη διάνοια των ηρώων της τραγωδίας.
- να συνειδητοποιήσουν την επικαιρότητα των ζητημάτων που θίγει το έργο.
- να διαπιστώσουν τον μετασχηματισμό των ανθρωπίνων ζητημάτων στον χρόνο και να τα επαναπροσδιορίσουν με βάση τις σύγχρονες προκλήσεις και συνθήκες.
- να κατανοήσουν πως αξιοποιούν το θέμα της τραγωδίας ‘Ελένη’ οι Νεοέλληνες ποιητές
ΣΤΟΧΟΙ ΣΤΑΣΕΩΝ:
- · να εξοικειωθούν με τον ομαδοσυνεργατικό τρόπο εργασίας
- · να διερωτηθούν για την επίδραση των συναισθηματικών συγκρούσεων στις ανθρώπινες σχέσεις
- να βιώσουν συναισθήματα και να διαμορφώσουν προσωπική στάση απέναντι στα ζητήματα που μελετούν.
ΣΤΟΧΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:
- · να ανευρίσκουν διαδικτυακές πηγές και να επιλέγουν το υλικό που σχετίζεται με την εργασία τους
- · να οργανώνουν το υλικό που άντλησαν και να το αντιστοιχούν προς τις θεματικές ενότητες μελέτης
- · να εξάγουν τα συμπεράσματά αφού μελετήσουν και τα ομώνυμα ποιητικά έργα της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας που εμπνέονται από την «Ελένη» του Ευριπίδη.
ΥΠΟΔΟΜΗ- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
· Υπολογιστές (εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου)
· Πρόσβαση στο διαδίκτυο
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
· Αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο
· Δυσκολίες στον συντονισμό των ομάδων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση των ομάδων και από τον εκπαιδευτικό, διαμορφωτική αξιολόγηση, κατά τη διάρκεια της εργασίας και τελική.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |