Δραστηριότητα
Δραστηριότητα 1.
Καλούμε τους μαθητές να «βρουν» το σφυγμό τους και τους ζητάμε να μετρήσουν πόσο χρόνο, δηλαδή πόσους σφυγμούς μετράει ο καθένας τους, ώστε ο εκπαιδευτικός να κινηθεί από τη μία άκρη της αίθουσας στην άλλη. Αναμένεται να δώσουν διαφορετικά αποτελέσματα. Ζητάμε από τους μαθητές να χοροπηδήσουν, να κινηθούν έντονα για μερικά δευτερόλεπτα ώστε να ανεβάσουν τους σφυγμούς τους και επαναλαμβάνουμε τη μέτρηση.
Είναι αντικειμενική η μονάδα μέτρησης «σφυγμός»;
Δραστηριότητα 2.
Ζητάμε από τους μαθητές, σε ομάδες, να χρησιμοποιήσουν τα ρολόγια τους για να μετρήσουν το χρόνο που θα κάνει και πάλι ο εκπαιδευτικός να κινηθεί από τη μία άκρη της αίθουσας στην άλλη. Αναμένεται να δώσουν διαφορετικά αποτελέσματα. Ποια είναι η σωστή μέτρηση; Γιατί διαφέρουν οι μετρήσεις μεταξύ τους; Πώς θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα;