Διαδικασία
Ζητάμε από τους μαθητές να παρατηρήσουν τον πίνακα της εισαγωγής και να τον σχολιάσουν, εν τάχει, με βάση το κείμενο που δόθηκε
Πώς μετράμε το χρόνο; Λάθη που μπορεί να γίνουν κατά τη διαδικασία της μέτρησης.
Με βάση όσα έγιναν στην πρώτη ενότητα (μέτρηση μήκους) σε τι συνίσταται η μέτρηση του χρόνου; Εκμαιεύουμε από τους μαθητές ότι πρέπει να υπάρχει μία μονάδα μέτρησης με την οποία θα συγκριθούν τα χρονικά διαστήματα.
Ποια ήταν η μονάδα που χρησιμοποίησε αρχικά ο Γαλιλαίος, σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο;
Μπορεί αυτή η μονάδα να είναι αντικειμενική;
Για το σπίτι
Χρησιμοποίησε το χρονόμετρο του κινητού τηλεφώνου των γονιών σου για να μετρήσεις πόσο διαρκεί η πτώση ενός κέρματος από το ύψος του κεφαλιού σου μέχρι το πάτωμα. Τι προβλήματα συναντάς; Υπόθεσε ότι έχεις πρόσβαση σε ό,τι εξοπλισμό επιθυμείς. Πώς θα μπορούσες να τα λύσεις;
Δίνεται το φύλλο εργασίας ΦΕ2.
Κάθε ομάδα έχει πρόσβαση σε 2 μέτρα σκοινί, ένα ρολόι, διάφορα βαρίδια. Ως σημείο ανάρτησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα καρφί στον τοίχο (είτε κατεβάζουμε κάποιο κάδρο είτε καρφώνουμε μερικά καρφιά στους τοίχους της σχολικής αίθουσας).
Και πάλι, αν ο χρόνος δεν είναι αρκετός η παρουσίαση στην ολομέλεια μπορεί να γίνει σε μία 3η διδακτική ώρα.
Στο τέλος της ενότητας ο εκπαιδευτικός συνοψίζει τα σημαντικότερα σημεία δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ότι όταν εκτελείται ένα πείραμα με σκοπό τη διερεύνηση διάφορων παραγόντων πρέπει κάθε φορά να αλλάζει μία μόνο παράμετρος, ενώ οι υπόλοιπες συνθήκες πρέπει να παραμένουν σταθερές.
Επίσης, θα ήταν χρήσιμο εφόσον έχει προλάβει να «ελέγξει» τις εργασίες για το σπίτι να ζητήσει από τους μαθητές που πρότειναν πρωτότυπες (ακόμη και δύσκολο να εφαρμοστούν) προτάσεις επίλυσης του προβλήματος χρονομέτρησης πολύ μικρών χρονικών διαστημάτων με ένα χρονόμετρο, να τις παρουσιάσουν στην ολομέλεια και να προκληθεί συζήτηση αξιολόγησής τους μεταξύ των μαθητών.