Δραστηριότητα
Στο μάθημα Αρχές Σύνθεσης, για τα 2 επόμενα μαθήματά μας (6 διδακτικές ώρες), θα ενημερωθείτε για την op-art, θα αντιλαμβάνεστε τον θετικό και τον αρνητικό χώρο, θα ανακαλύψετε τον καλλιτέχνη Victor Vasarely, θα εξοικειωθείτε με το έργο του και θα εργαστείτε πάνω σε μια δική σας τρισδιάστατη οπτική ψευδαίσθηση. Ακολουθεί η σειρά του μαθήματος αυτής της εβδομάδας.
Ι. Θετικός και αρνητικός χώρος
- Ερευνήστε τη βιογραφία του Vasarely.
- Ορίστε τους ορισμούς των όρων Op-Art, ψευδαίσθηση, θετικός χώρος, θετική μορφή, παραμόρφωση, αρνητικός χώρος, αρνητική μορφή, κρατώντας σημειώσεις σε ένα έγγραφο κειμένου και μοιραστείτε το μαζί μου.
- Ερευνήστε και μελετήστε το διάσημο έργο του Vasarely 'Zebra'.
- Απαντήστε σε διάφορες ερωτήσεις σχετικά με το έργο τέχνης Zebra μέσα σε ομάδες των 3 ή 4 ατόμων και συζητήστε τις απαντήσεις των ομάδων σας με όλη την τάξη.
- Χωριστείτε σε ομάδες και βγείτε έξω για να συλλέξετε παραδείγματα θετικού και αρνητικού χώρου στη φύση και σχεδιάστε τα σε φύλλο Α4. Κάθε ομάδα θα αξιολογηθεί από τους συμμαθητές της.
- Θα κάνετε μια δραστηριότητα Notan η οποία θα σας δείξει διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τον θετικό και αρνητικό χώρο, τη γραμμή και το χρώμα. Χρησιμοποιήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να αναζητήσετε ομοιότητες και διαφορές σε έργα τέχνης σε στυλ Notan.
ΙΙ. Ποιος μπορεί να αναγνωρίσει το έργο του Victor Vasarely;
- Εξοικειωθείτε με το έργο 'Sunbather' από τον Vasarely. Παρασκευάστε ερωτήσεις σχετικά με το Sunbather και κάντε τις στους συμμαθητές σας.
- Θα επινοήσετε ένα φύλλο δραστηριοτήτων για να το παρουσιάσετε μπροστά στην τάξη με βάση την ερώτηση: "Ποιος μπορεί να αναγνωρίσει το έργο του Victor Vasarely;".
- Θέλουμε να κάνετε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας την πηγή που παρέχεται παρακάτω για να απαντήσετε σε 9 ερωτήσεις σχετικά με τον Vasarely. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε και την έρευνα βιογραφίας που κάνατε νωρίτερα.
- Υπάρχουν πολλά έργα τέχνης του Vasarely. Παρακαλώ δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και τα έγγραφα της Google ή εγγραφο κειμένου για να βάλετε τα έργα του σε σειρά από το παλαιότερο έως το τελευταίο του έργο. Και, ΝΑΙ, μπορείτε να παραλείψετε μερικά ανάμεσα στα χρόνια, αρκεί τα υπόλοιπα να είναι στη σειρά.
ΙΙΙ. Ανακαλύψτε και δημιουργήστε το τρισδιάστατο σχήμα σας
- Ως τάξη θα συζητήσουμε και θα δούμε το Vega-Nor του Vasarely.
- Αναζητήστε γεωμετρικά σχήματα που θα θελήσετε να χρησιμοποιήσετε.
- Συγκεντρώστε τα υλικά που απαιτούνται για την εργασία αυτή και στη συνέχεια δημιουργήστε την τρισδιάστατη απεικόνισή σας. Θα ξέρετε τι πρέπει να συλλέξετε ως προμήθειες επισκεπτόμενοι τον παρακάτω σύνδεσμο.
Ο στόχος της δραστηριότητας είναι:
- να εξερευνήσεις τα σχεδιαστικά στοιχεία του χρώματος και της γραμμής
- να παρουσιάζεις και να επικοινωνείς τις ιδέες σου
- να διακρίνεις τις αρχές του χρώματος
- να αντιλαμβάνεσαι τη διαφοροποιήση μεταξύ απόχρωσης, αξίας και έντασης.
- να αναγνωρίζεις πώς το χρώμα επηρεάζει το σχεδιασμό.
- να αξιολογείς τα στοιχεία και τις αρχές του σχεδιασμού
- να αντιλαμβάνεσε τον θετικό και αρνητικό χώρο