Διαδικασία
Φάση Ι: Θετικός και αρνητικός χώρος
- Θα χωριστείτε σε ομάδες των 5-6 ατόμων και θα ερευνήσετε τον Victor Vasarely. Κάθε μέλος της ομάδας σας θα είναι υπεύθυνο για ένα μέρος της Βιογραφικής Σελίδας Vasarely. Δείτε εδώ ένα ενδεικτικό παράδειγμα.
Θα υπάρχει ΜΙΑ σελίδα βιογραφίας Vasarely ανά ομάδα. Θα πρέπει να υπάρχουν δύο έργα τέχνης του Vasarely με περιγραφή του καθενός, το πλήρες όνομά του, η ημερομηνία γέννησης και θανάτου του, μια εξήγηση της γενέτειράς του και του τόπου όπου μεγάλωσε, και οποιαδήποτε άλλα σημαντικά στοιχεία για αυτόν τον διάσημο καλλιτέχνη που θεωρείτε κατάλληλα.
- Τώρα θα ορίσετε τις έννοιες Op-Art, Ψευδαίσθηση, Θετικός Χώρος και Μορφή, Παραμόρφωση, Αρνητικός Χώρος και Μορφή χρησιμοποιώντας το Φύλλο Εργασίας που σας δίνεται.
- Να ερευνήσετε το διάσημο έργο τέχνης Ζέβρα του Vasarely . Μπείτε σε ομάδες των 2-3 ατόμων και απαντήστε στις ερωτήσεις αυτού του φύλλου ως ομάδα. Επιλέξτε ένα μέλος της ομάδας σας για να γράψει τις απαντήσεις. Αφού κάθε ομάδα τελειώσει, θα ζητήσω εθελοντές από κάθε ομάδα να έρθουν και να διαβάσουν τις απαντήσεις σας στην τάξη.
- Τώρα θα χωριστείτε σε ομάδες των δύο ατόμων. Κάθε ζευγάρι θα βγει έξω για να συλλέξει παραδείγματα θετικού και αρνητικού χώρου στη φύση και θα ζωγραφίσετε ό,τι βρήκατε σε φύλλο Α4. Όταν τελειώσετε θα τα παραδώσετε και θα κρεμαστούν στον τοίχο της τάξης ώστε να δημιουργήσουμε μια μικρή έκθεση. Το στάδιο αυτό θα αξιολογηθεί από τους υπόλοιπους μαθητές.
- Αφού παραδώσετε τα έργα σας για τη δραστηριότητα της φύσης, θα κάνετε μια δραστηριότητα Notan, η οποία θα σας δείξει διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν το θετικό και αρνητικό χώρο. Χρησιμοποιήστε τον σύνδεσμο αυτό για να αναζητήσετε ομοιότητες και διαφορές σε έργα τέχνης σε στυλ Notan. Ναι, θα πρέπει να κάνετε έρευνα για τον Notan πριν μπορέσετε να καταλάβετε τι είναι παρόμοιο και τι διαφορετικό μεταξύ του Notan και του Vasarely. Μπορείτε να επιλέξετε αν θα εργαστείτε ατομικά ή με τους συμμαθητές σας, να ξεκινήσετε δουλεύοντας μόνοι σας και στη συνέχεια να αποφασίσετε να ζητήσετε βοήθεια από τους συμμαθητές σας, οι οποίοι θα χαρούν να μοιραστούν μαζί σας τι έχουν βρει στο διαδίκτυο και τι έχουν παρατηρήσει σχετικά με τα δύο είδη τέχνης.
Φάση ΙΙ: Ποιος μπορεί να αναγνωρίσει το έργο του Victor Vasarely;
- Εξοικειωθείτε με το Sunbather του Vasarely πληκτρολογώντας στη γραμμή αναζήτησης, "Sunbather by Victor Vasarely". Στη συνέχεια, θα χωριστείτε σε ομάδες των 5-6 ατόμων και κάθε ομάδα θα βρει 5 ερωτήσεις που θα θέσει στην τάξη. Θα έχετε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που θα προτείνετε για να αποσπάσετε σωστές απαντήσεις από τους συμμαθητές σας. Ανατρέξτε στη Φάση Ι, για ιδέες σχετικά με τους τύπους των ερωτήσεων που ειπώθηκαν για τη Ζέβρα. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα ερωτήσεων, αν δυσκολεύεστε να ξεκινήσετε.
- Στη συνέχεια, θέλουμε να μάθουμε αν είστε σε θέση να αναγνωρίσετε το έργο του Victor Vasarely. Θα έχουμε 9 πίνακές του αναρτημένους στην αίθουσα. Θα υπάρχουν δύο κάρτες σημειώσεων κάτω από τον καθένα από αυτούς. Μία κίτρινη και μία μπλε. Θα περιηγηθείτε στην αίθουσα και θα βάλετε τα αρχικά σας στην κίτρινη κάρτα αν πιστεύετε ότι είναι έργο του Vasarely ή στην μπλε κάρτα αν δεν πιστεύετε ότι έχει γίνει από τον Vasarely. Καλή τύχη!
- Τώρα, θα δείτε τις παρακάτω ερωτήσεις για τον Vasarely και θα τις απαντήσετε σε μια ομάδα 3-4 ατόμων. Κάθε μέλος της ομάδας θα κάνει εναλλάξ μια ερώτηση και στη συνέχεια οι συμμαθητές του θα βρουν την απάντηση στο διαδίκτυο και θα την παρουσιάσουν στην ομάδα. Δεν χρειάζεται να γράψετε τις απαντήσεις σας, εκτός αν το θέλετε. Θα περιφερόμαστε στην αίθουσα, όπως πάντα, για να βεβαιωθούμε ότι όλοι στις διάφορες ομάδες μιλούν και συμμετέχουν. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη σελίδα βιογραφίας που κάνατε νωρίτερα και η οποία βρίσκεται στη Φάση Ι.
- Τώρα θα δημιουργήσετε ένα χρονοδιάγραμμα χρησιμοποιώντας ένα έγγραφο κειμένου και θα το μοιραστείτε μαζί μας όταν ολοκληρωθεί. Βάλτε 8 από τους πίνακές του, της επιλογής σας, σε σειρά από τον παλαιότερο που δημιουργήθηκε έως τον πιο πρόσφατο. Παρακαλούμε δείτε το παράδειγμα του χρονολογίου αν χρειάζεστε έμπνευση. Ανυπομονούμε να δούμε το τελικό χρονοδιάγραμμά σας καθώς και ποιους 8 πίνακες ζωγραφικής επιλέξατε να χρησιμοποιήσετε.
Φάση III: Ανακαλύψτε και δημιουργήστε το τρισδιάστατο σχήμα σας
- Ως τάξη θα συζητήσουμε και θα δούμε το Vega-Nor του Victory Vasarely. Εδώ είναι ο πίνακας Vega-Nor, αν θέλετε να κάνετε μια αρχή για να μελετήσετε το έργο αυτό για να συμμετέχετε ενεργά στο σύνολο στη συζήτηση της τάξης, μη διστάσετε.
- Τώρα, θα σκεφτείτε ποιο γεωμετρικό σχήμα θα θελήσετε να χρησιμοποιήσετε σε μια τρισδιάστατη δημιουργία που θα φτιάξετε στην τάξη. Μπορεί να είναι ένας κύκλος, μια σφαίρα (όπως το Vega-Nor), ένα τετράγωνο, ένα τρίγωνο, ένας κύβος...
- Διαβάστε το κείμενο αυτό πριν παραλάβετε τα υλικά σας. Τώρα, συγκεντρώστε ό,τι θα χρειαστείτε για να φτιάξετε το τρισδιάστατο δημιούργημά σας.
- Καλή δημιουργία!
Εδώ είναι οι οδηγίες βήμα προς βήμα για να τις δείτε αν θέλετε.