Το Υλικό του Υπολογιστή

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

1η διδακτική ώρα.

Ο εκπαιδευτικός δείχνοντας τον η/υ πάνω στη θέση εργασίας των μαθητών τους ρωτά τι έχουν μπροστά τους. Επικουρικά τους ρωτά τι παρατηρούν σε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο όταν θέλουν να αγοράσουν η/υ.

Στόχος είναι να καταλήξουμε στο Υλικό και το Λογισμικό, κάτι που οι μικροί μαθητές δύσκολα διακρίνουν.

Στη συνέχεια βλέπουν παρουσίαση για το υπολογιστικό σύστημα. Ακολουθεί η δραστηριότητα συναρμολόγησης υλικού και στο τέλος η αξιολόγηση των μαθητών με τα φύλλο εργασίας 1 και φύλλο εργασίας 2, με τη διαδικασία που περιγράφετε παρακάτω.

 

2η διδακτική ώρα

Ξεκινάει το μάθημα με γνωστική προετοιμασία για την αποτίμηση της υπάρχουσας γνώσης και την ανίχνευση αναπαραστάσεων και γνωστικών δυσκολιών.

Ο εκπαιδευτικός μέσα από ένα καταιγισμό ιδεών συμπληρώνει τελικά στον πίνακα μια λίστα από αποθηκευτικά μέσα. Τα επιδεικνύει και συμπληρώνει τη λίστα και με άλλα που πλέον δεν χρησιμοποιούνται, όπως η δισκέτα.

Στη συνέχεια , αν χρειάζεται σαν επανάληψη, βλέπουν παρουσίαση για το υπολογιστικό σύστημα. Ακολουθεί δραστηριότητα διδασκαλίας και εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου. Στο φύλλο εργασίας 3, όπου δίνονται οι οδηγίες για μια εικονική συναρμολόγηση ενός υπολογιστικού συστήματος στο περιβάλλον του εκπαιδευτικού λογισμικού "ΔΕΛΥΣ". Και στο φύλλο εργασίας 4 όπου γίνεται μια ατομικής αξιολόγησης του γνωστικού αντικειμένου με ένα ηλεκτρονικό τεστ.

 

3η διδακτική ώρα

Ο εκπαιδευτικός έχει αξιολογήσει τις επιδόσεις της προηγούμενης ατομικής αξιολόγησης και έχει κάποια συμπεράσματα για τις γνωστικές δυσκολίες της ομάδας.

Φαίνεται ότι οι μαθητές έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται. Γίνεται μια μικρή συζήτηση - επανάληψη, για να οδηγηθούμε στη συνέχεια, με παιγνιώδη τρόπο στην παρουσίαση ενός θέματος που εμπλέκεται σε πολλές δραστηριότητες της καθημερινότητας: την αντικατάσταση ή την προσθήκη ενός εξαρτήματος του υπολογιστικού συστήματος, όπως ενός σκληρού δίσκου, ή μια κάρτας γραφικών και μνήμης Ram, που χρειάζονται τουλάχιστον στα παιχνίδια τους.

Ακολουθεί ατομική δραστηριότητα αξιολόγησης στο φύλλο εργασίας 6 και δραστηριότητα αξιολόγησης του σεναρίου στο φύλλο εργασίας 7.

Όπου δεν είναι δυνατόν να γίνεται αξιολόγηση με τα ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας θα δίνονται σε έντυπη μορφή.