Δραστηριότητα
Σύντομη περιγραφή σεναρίου:
Το διδακτικό σενάριο οργανώνεται γύρω από την ενότητα: Οι χάρτες. Ένα εργαλείο για τη μελέτη του κόσμου και συγκεκριμένα γύρω από το Κεφάλαιο 2. " Τα είδη του χάρτη " του γνωστικού αντικειμένου της Γεωγραφίας Ε΄ Δημοτικού.
Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες και θα κληθούν να λάβουν μέρος σε δραστηριότητες, όπως:
-
η αναγνώριση χαρτών
-
η ονομασία τους
-
η αναγνώριση των διαφορών τους
προκειμένου να ομαδοποιήσουν στοιχεία και σύμβολα ώστε να μάθουν
να ξεχωρίζουν τους θεματικούς από τους γενικούς χάρτες και τους θεματικούς μεταξύ τους.
Στο ταξίδι τους αυτό στην κατηγοριοποίηση των χαρτών κάνουν χρήση μαθησιακών αντικειμένων από το ψηφιακό αποθετήριο Φωτόδεντρο, καθώς και διαδικτυακών εργαλείων και πηγών καλλιεργώντας δεξιότητες κριτικής σκέψης και ψηφιακού εγγραμματισμού.
Η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας θα γίνει με ασκήσεις ανατροφοδότησης σχεδιασμένες από την εκπαιδευτικό με το εργαλείο της e-me content και αναρτημένες στον τοίχο της e-me
Βασική Ροή Σεναρίου
Παρουσίαση σχετικού περιεχομένου
Αποστολή Video από το youtube στην e-me σχετικό με τα είδη των χαρτών για μια πρώτη επαφή των μαθητών με το νέο γνωστικό αντικείμενο https://video.link/w/wcQfd
Έναρξη επικοινωνίας και οργάνωσης διδασκαλίας
Συζήτηση, σύνδεση με τα προηγούμενα, ενεργοποίηση πρότερης γνώσης και παρουσίαση από το Φωτόδεντρο συλλογής φωτογραφιών
Παρουσίαση θέματος
•Βιβλίο Γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού για την επεξεργασία του αντικειμένου.
•Διαμοιρασμός εννοιολογικού χάρτη Coggle για μια σφαιρική απεικόνιση των ειδών των χαρτών •Διαμοιρασμός εργασίας e-me image slider με χάρτες διαφόρων ειδών που έχει δημιουργήσει η εκπαιδευτικός στην e-me content με όλα τα είδη των χαρτών
•Ερωταπαντήσεις στο chat για μια γρήγορη εμπέδοση
Επικοινωνία και συνεργασία
•Διαμοιρασμός των μαθητών σε ομάδες
•Διαμοιρασμός ανά ομάδα διαφόρων ειδών χαρτών και ανάθεση αναγνώρισης ενός είδους από την κάθε ομάδα εντοπίζοντας και καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά - σύμβολα του κάθε είδους
•Υποστήριξη των μαθητών κατά τη διαδικασία της επεξεργασίας του θέματος ώστε να διαμορφώσουν τα συμπεράσματά τους
Επικοινωνία -Παρουσίαση εργασίας
Παρουσίαση από τον προκαθορισμένο αρχηγό της κάθε ομάδας των αποτελεσμάτων της έρευνας στην ολομέλεια
Αξιολόγηση
•Η αξιολόγηση των μαθητών μας θα γίνει με ασκήσεις δίνοντας στους μαθητές μας την ευκαιρία για αυτοαξιολόγηση αλλά και αξιολόγηση του ίδιου του εκπαιδευτικού σεναρίου.
•Αξιολόγηση της συμμετοχής στον διάλογο, των ερωτήσεων-απαντήσεων των μαθητών, του βαθμού της εμπλοκής στον σχεδιασμό και την εκτέλεση της ομαδικής εργασίας
Συζήτηση
•Δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος για συζήτηση μεταξύ των μελών όλων των ομάδων σχετικά με το θέμα και τις κατηγορίες του
•Προβληματισμός στην ολομέλεια και ανακεφαλαίωση των βασικών εννοιών
•Γενίκευση των επί μέρους συμπερασμάτων και επέκταση αυτής της γνώσης σε διάφορες μορφές της ανθρώπινης δραστηριότητας
Εμπέδωση
Στον τοίχο της κυψέλης της τάξης στην πλατφόρμα της e-me με το εργαλείο της e-me content οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν ανακεφαλαιωτικές εργασίες κλειστού και ανοιχτού τύπου.