Δραστηριότητα
Στο αρχικό στάδιο μέσα από συζήτηση στην τάξη και μέσω καταιγισμού ιδεών θα αναδείξετε στοιχεία του νομού που γνωρίζετε αλλά και στοιχεία που προέκυψαν μέσα από τα βίντεο που παρακολουθήσατε.
Θα δημιουργηθούν οι ακόλουθες 5 ερευνητικές ομάδες:
- Ιστορικοί: Η ομάδα των ιστορικών θα αναλάβει να διερευνήσει τις προτεινόμενες ιστοσελίδες με ιστορικά στοιχεία για το νομό Κορινθίας με στόχο να αναδειχθούν οι σημαντικοί σταθμοί της ιστορίας της Κορινθίας από την Αρχαία ως τη Νεότερη εποχή.
- Καλλιτέχνες: Η ομάδα θα μελετήσει το πληροφοριακό υλικό σχετικά με πολιτισμικά στοιχεία (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι κλπ.) με στόχο την ανάδειξη του Κορινθιακού πολιτισμού.
- Φυσιολάτρες/ πεζοπόροι: Η ομάδα θα μελετήσει το πληροφοριακό υλικό σχετικά με μονοπάτια - διαδρομές του νομού με στόχο να αναδείξει το φυσικό περιβάλλον του τόπου και τις δυνατότητες που προσφέρει.
- Προσκυνητές: Η ομάδα θα μελετήσει το πληροφοριακό υλικό σχετικά με τα μοναστήρια, εκκλησίες του νομού και θα αναλάβει να αναδείξει τις δυνατότητες του θρησκευτικού τουρισμού στην Κορινθία.
- Τοπικοί παραγωγοί/ Διαφημιστές: Η ομάδα θα μελετήσει το σχετικό υλικό, θα καταγράψει τα τοπικά προϊόντα της Κορινθίας.
Στη συνέχεια τα μέλη της κάθε ομάδας θα εργαστείτε ατομικά (στον προσωπικό σας χώρο) και με τη χρήση διαδικτυακού πίνακα ανακοινώσεων θα συνεργαστείτε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας, για να οργανώσετε τον τρόπο εργασίας σας.
Τα τελικά παραδοτέα ποικίλλουν ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκετε και περιγράφονται αναλυτικά στην επόμενη φάση. Η εργασία της κάθε ομάδας θα παρουσιαστεί στην τάξη.
Μετά το τέλος της δραστηριότητας θα έχετε επιτύχει τα ακόλουθα:
Γνώσεις
- Να γνωρίσετε τον τόπο σας μέσα από κείμενα που αναφέρονται σε ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με τα έθιμα και τον πολιτισμό της περιοχής τους
- Να διερευνήσετε ιστορικά θέματα που έχουν άμεση σχέση με τον τόπο σας
- Να κατανοήσετε ότι η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου αποτελεί μια διαδικασία συνεργατική και δημιουργική, ώστε να είναι σε θέση να επανασχεδιάζουν, να σχολιάζουν και να αξιολογούν τον παραγόμενο λόγο τους.
- Να κατανοήσετε πως τόσο η κατανόηση όσο και η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου μπορούν να υποστηριχτούν από εργαλεία web2.0 παρεμβαίνοντας υποβοηθητικά στην καλλιέργεια της ΝΕ.
Δεξιότητες
- Να αποκτήσετε δεξιότητες παραγωγής λόγου ανάλογα με το κειμενικό είδος μέσα από τη πλοήγηση σε έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές με τη βοήθεια εφαρμογών της σύγχρονης τεχνολογίας.
- Να χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά ποικίλα εργαλεία ΤΠΕ για την ολοκλήρωση πληροφοριών διαφορετικών μορφών στα έργα σας
- Να αναπτύσσετε με αρτιότητα και δημιουργικότητα τις σχετικές εργασίες που αναλαμβάνετε
- Να εφαρμόζετε τεχνικές και μεθόδους οργάνωσης και χρονοπρογραμματισμού των εργασιών που αναλαμβάνετε
- Να παρουσιάζετε και να επικοινωνείτε τις ιδέες σας
- Να αναπτύξετε δεξιότητες υψηλού επιπέδου, όπως ανάλυση, σύνθεση, οικοδόμηση - εφαρμογή νέων γνώσεων και αξιολόγηση των χρησιμοποιούμενων πηγών και πληροφοριών
Στάσεις, συμπεριφορές, αξίες
- Να ακολουθείτε τους καθιερωμένους κανόνες δεοντολογίας (σεβασμός πνευματικής ιδιοκτησίας, αναφορά χρησιμοποιούμενων πηγών κλπ.)
- Να συνεργάζεστε και να προσφέρετε τις γνώσεις και τις ικανότητές σας στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας‐ εργασίας
- Να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας καθώς παρουσιάζετε αυτά που ανακάλυψατε και εξερευνήσατε.
- Να κατανοήσετε ότι στο σύγχρονο κόσμο κυρίαρχος τρόπος μάθησης είναι ο διερευνητικός, ώστε να είστε σε θέση να λειτουργείτε ως ερευνητές και ερευνήτριες.