Διαδικασία
Στάδιο Ι - Ανεστραμμένη τάξη
1η Φάση
Ατομική μελέτη των προτεινόμενων πηγών και ανταλλαγή ιδεών μέσω του διαδικτυακού πίνακα ανακοινώσεων. Στον πίνακα αυτό θα πρέπει να αναδείξετε τα βασικά στοιχεία που καταγράψατε από τη διερεύνησή σας και να οργανώσετε τον τρόπο εργασία σας για το τελικό παραδοτέο.
(Ενδεικτική μορφή πίνακα ανακοινώσεων για την Ομάδα: Τοπικοί Παραγωγοί)
2η Φάση
Στην τάξη σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό παρουσιάζονται οι πίνακες ανακοινώσεων με τις ιδέες των μαθητών, ακολουθεί συζήτηση και οργανώνονται με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού οι επόμενες ενέργειες των μαθητών, σχετικά με τη δημιουργία των τελικών παραδοτέων.
Η κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και άλλες πηγές πέρα από αυτές που προτείνονται αν κριθεί απαραίτητο για την επιτυχή ολοκλήρωση της δραστηριότητας. Αφού διερευνήσετε το υλικό που προτείνεται θα πρέπει να αποφασίσετε με ποιο τρόπο θα διαμοιραστείτε τα πολυμεσικά στοιχεία (εικόνες κλπ.) τα οποία θα ενσωματώσετε στα τελικά παραδοτέα σας. (πχ. google drive, έγγραφα στην eclass).
Μην ξεχνάτε ότι οι πληροφορίες και οι εικόνες που χρησιμοποιούμε δε μας “ανήκουν”. Πάντα αναφέρουμε την πηγή από την οποία αντλήσαμε τις πληροφορίες μας, τις οποίες δεν αντιγράφουμε αλλά τις επεξεργαζόμαστε, τις συνδυάζουμε και συνθέτουμε τα δικά μας κείμενα.
Στάδιο ΙΙ - Δημιουργία τελικών παραδοτέων
Οι Ιστορικοί θα δημιουργήσετε μία ιστοριογραμμή με τους σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της Κορινθίας. Θα χρησιμοποιήσετε το διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας χρονογραμμής Padlet που επιτρέπει τη συνεργατική δημιουργία χρονογραμμής.
Οι Καλλιτέχνες θα δημιουργήσετε μία συνεργατική παρουσίαση για να αναδείξετε τον κορινθιακό πολιτισμό (στο χθες και στο σήμερα).
Οι Φυσιολάτρες θα δημιουργήσετε ένα έργο στο Google Earth στο οποίο θα ενσωματώσετε τα μονοπάτια/ διαδρομές, με μικρές περιγραφές και εικόνες.
Οι Προσκυνητές θα δημιουργήσετε μία συνεργατική παρουσίαση με στόχο την ανάδειξη του θρησκευτικού τουρισμού στην Κορινθία.
Οι Τοπικοί παραγωγοί θα δημιουργήσετε μία διαφημιστική αφίσα με τα βασικά τοπικά προϊόντα της κορινθιακής γης. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθεί το Postermywall.
Τα τελικά παραδοτέα σας θα ενσωματωθούν σε ένα διαδραστικό χάρτη στο Thinglink και θα αποτελούν μία ολοκληρωμένη “παρουσίαση” του νομού Κορινθίας.
Στάδιο ΙΙΙ: Παρουσίαση έργων, αναστοχασμός και συζήτηση στην τάξη
Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην ολομέλεια της τάξης, ακολουθεί συζήτηση και αναστοχασμός σχετικά με όλη την πορεία υλοποίησης της ιστοεξερεύνησης. Οι μαθητές προτείνουν βελτιώσεις και τροποποιήσεις των δραστηριοτήτων με βάση τις εμπειρίες που αποκόμισαν και τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την υλοποίηση.