Εισαγωγή στο περιβάλλον του Scratch-Δημιουργία απλών προγραμμάτων

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Δραστηριότητα

 

Δραστηριότητα 1

Στόχος της δραστηριότητας είναι να δημιουργήσουμε το σκηνικό του δωματίου (bedroom2) στο SCRATCH, να μικρύνουμε το μέγεθος της γάτας και στη συνέχεια να τη προγραμματίσουμε ώστε να κινείται 10 βήματα με κατεύθυνση επάνω, όταν πατάμε το πάνω βέλος και ομοίως να κινείται με αντίστοιχο τρόπο, όταν πατάμε το δεξί, αριστερό και κάτω βέλος.

Οι εντολές που θα χρειαστείτε είναι οι ακόλουθες (κάποιες εντολές χρησιμοποιούνται παραπάνω από μια φορές):

Δραστηριότητα 2

 Στόχος της δραστηριότητας είναι να αλλάξουμε την μορφή της γάτας σε αυτοκίνητο και να σχεδιάσουμε έναν σταυρό άδειο (όπως στο παρακάτω σχήμα).

Να επιλέξετε τις κατάλληλες εντολές ώστε:

 

Οι εντολές που θα χρειασθείτε είναι οι ακόλουθες:

Στο τέλος αποθηκεύστε την εργασία σας στην επιφάνεια εργασίας με το όνομα «αυτοκίνητο».

Δραστηριότητα 3

Στόχος της δραστηριότητας είναι να εισάγουμε μια δεύτερη μορφή, αυτή του ποντικού, να τη μικρύνουμε αρκετά και να της δώσουμε ιδιότητες τυχαίας κίνησης σε συγκεκριμένα όρια.

Ανοίξτε με την κατάλληλη εντολή το αρχείο εργασίας «γάτα» από την επιφάνεια εργασίας.

Οι εντολές που θα χρειαστείτε είναι οι ακόλουθες:

Δραστηριότητα 4

Στόχος της δραστηριότητας είναι η γάτα με τον κατάλληλο χειρισμό του χρήστη (χρησιμοποιώντας τα βελάκια του πληκτρολογίου) να απειλεί το ποντίκι προσεγγίζοντάς το. Η κίνηση της γάτας να γίνεται πλέον με εναλλαγή μορφών ώστε να δίνει μια πιο ρεαλιστική εικόνα κίνησης. 

Όταν η γάτα θα αγγίξει το ποντίκι, η γάτα να αλλάζει χρώμα και να λέει «τέλος παιχνιδιού», νιαουρίζοντας (κατάλληλος ήχος από τη βιβλιοθήκη έτοιμων ήχων του SCRATCH). Εδώ να τελειώνει η κίνηση των μορφών δίνοντας την κατάλληλη εντολή.

Οι ενδυμασίες της γάτας θα είναι οι ακόλουθες:

Οι εντολές που θα χρειαστούν είναι οι ακόλουθες:

Για την ζωντανή κίνηση της γάτας θα χρειαστεί η εντολή:

Για τα υπόλοιπα (την αλληλεπίδραση γάτας ποντικού, δηλαδή επαφή των μορφών, ήχος, μήνυμα κ.λ.π.) θα πρέπει να προγραμματιστούν στην περιοχή «Σενάρια» της «Μορφής2» (ποντίκι).

Εισάγετε τον ήχο «Cat» από την καρτέλα «Ήχοι».

Χρησιμοποιήστε τις εντολές:

Στο τέλος αποθηκεύστε την εργασία με το ίδιο όνομα στην επιφάνεια εργασίας.