Δραστηριότητα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Συγκρότηση Ομάδων Εργασίας & ανάθεση ρόλων στα μέλη των ομάδων / Συζήτηση του θέματος/ Εισαγωγή στις βασικές αρχές & έννοιες των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων/ Δημιουργία κλειστής ομάδας στο Facebook και στο Messenger για καλύτερο διαμοιρασμό υλικού κι επικοινωνία
2η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Παρουσίαση του εννοιολογικού ορισμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με βάση τη Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών και τις διεθνείς συμβάσεις / Προβολή σχετικών video για εξοικείωση με το αντικείμενο / Ανάθεση της 1ης ερευνητικής εργασίας σχετικά με τα ΑΔ στις ομάδες ανάλογα με το ερευνητικό αντικείμενο της κάθε ομάδας
3η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Καθορισμός των πράξεων που συνιστούν παραβίαση των ΑΔ / Αναζήτηση υλικού στο διαδίκτυο και επιλογή αυτού που θα χρησιμοποιηθεί για της ανάγκεςωτων εργασιών των ομάδων / Παρουσίαση ενός Ερωτηματολογίου σχετικά με τα ΑΔ και αποσαφήνιση αποριών σχετικά με τη σύνταξη ενός ερωτηματολογίου (σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή με τη χρήση των Google Docs)
4η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Παρουσίαση στην ολομέλεια των προσχεδίων των εργασιών των ομάδων, επίλυση πιθανών προβλημάτων που ανέκυψαν στην πορεία, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση
5η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Διεξαγωγή έντυπης και ηλεκτρονικής στατιστικής έρευνας για τα ΑΔ μέσα στη σχολική κοινότητα, συγκέντρωση υλικού, οδηγίες για την επεξεργασία του και τη δημιουργία παρουσίασης στατιστικών δεδομένων / Παρουσίαση στην ολομέλεια της εξελικτικής πορείας των εργασιών των ομάδων
6η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Αυτοαξιολόγηση των συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα με ηλεκρονικά ερωτηματολόγια, ανάδειξη πιθανών προβλημάτων, συνεργατική επίλυση κι αναμόρφωση του περιεχομένου και της διαδικασίας
7η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Παρουσίαση στην ολομέλεια των προσχεδίων των εργασιών των ομάδων, επίλυση πιθανών προβλημάτων που ανέκυψαν στην πορεία, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση
8η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Συνδιαμόρφωση των Κανόνων Συμπεριφοράς Σεβασμού των ΑΔ με βάση το υλικό που συνέλεξαν κι επεξεργάστηκαν οι ομάδες των συμμετεχόντων μαθητών. Code of Conduct based on the Declaration of Human Rights, στο περιβάλλον του σχολείου, των διαπροσωπικών σχέσεων και της κοινωνικής ζωής
9η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Αυτοαξιολόγηση των συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα με ηλεκρονικά ερωτηματολόγια, ανάδειξη πιθανών προβλημάτων, συνεργατική επίλυση κι αναμόρφωση του περιεχομένου και της διαδικασίας
10η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Παρουσίαση των ολοκληρωμένων εργασιών των ομάδων / Αξιολόγηση &Ανατροφοδότηση/ Επιλογή και τελική επεξεργασία των εργασιών με στόχο την παρουσίασή τους σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε πρώτη φάση μέσα στο σχολείο και σε δεύτερη φάση στην ευρύτερη τοπική κοινωνία (εκδήλωση / ημερίδα) / Ανάθεση αρμοδιοτήτων σε ομάδες για την ταξινόμηση υλικού και προετοιμασία για την τελική παρουσίαση
11η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Εκδήλωση στο σχολείο για την παρουσίαση των εργασιών των μαθητών (με τα ευρήματα που προέκυψαν μέσα από την ερευνητική εργασία), προώθηση των ΑΔ, δημιουργία κλίματος σεβασμού κι εκτίμησης αναμεσα στους μαθητές
Ημερίδα παρουσίασης της δουλειάς των παιδιών στην τοπική κοινωνία με τη συνεργασία τοπικών φορέων αλλά και οργανώσεων που αγωνίζονται για την προάσπιση των ΑΔ
12η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Συνάντηση των ομάδων, αποτίμηση των αποτελεσμάτων στην ολομέλεια, αξιολόγηση περιεχομένου, διαδικασίας, αποτελεσμάτων και ανταπόκρισης τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όδο και σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας/ Συνολική αξιολόγηση του Προγράμματος από τους μαθητές σε επίπεδο περιεχομένου, δεξιοτήτων που αναπτύχθηκαν, μεθοδολογίας, ενδιαφέροντος, δυσκολίας, ισονομίας και σεβασμού, τελικού αποτελέσματος