Διαδικασία
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Το πρόγραμμα μας θα το πραγματοποιήσουμε με τη διαδικασία/ μέθοδο της ερευνητικής εργασίας, που σημαίνει ότι θα σχηματίσουμε ομάδες εργασίας (4-5 ατόμων) που θα εργαστούν με βάση τις αρχές και τις βασικές κατευθύνσεις της ομαδοσυνεργατικής (συνεργασία με σεβασμό στα άλλα μέλη της ομάδας / συνεισφορά στην ομαδική εργασία / κοινή χρήση πηγών /αξιολόγηση της εργασίας σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο κλπ), θα συναποφασίσουμε τη δομή των ομάδων (αρμοδιότητες και ρόλοι των μελών κάθε ομάδας), θα μοιράσουμε τις δραστηριότητες που πρέπει να ολοκληρωθούν και όλοι οι συμμετέχοντες θα αναζητήσουμε πληροφορίες σχετικές με το θέμα & θα επιλέξουμε κριτικά το υλικό που θα χρησιμοποιήσουμε. Επίσης, η πρόοδος των εργασιών θα παρουσιάζεται στην ολομέλεια, θα αξιολογείται από όλους τους συμμετέχοντες και θα δίνεται ανατροφοδότηση. Η οργάνωση και οι εργασίες που πρέπει να ολοκληρώσουν οι ομάδες έχει ως εξής:
1η ΟΜΑΔΑ
Θα αναλάβει να εντοπίσει και να καταγράψει ποια είναι τα ΑΔ και πώς αυτά ορίζονται με βάση τη συνθήκη των Ηνωμένων Εθνών και τις διεθνείς συμβάσεις (αναζήτηση για να καταγραφούν τα ΑΔ και δημιουργία παρουσιάσεων όπου θα περιγράφονται αναλυτικά)
2η ΟΜΑΔΑ
Θα αναλάβει να βρει ποιες πράξεις συνιστούν παραβίαση των ΑΔ, να δώσει παραδείγματα και να δημιουργήσει τις ανάλογες παρουσιάσεις / Θα κάνει την απαραίτητη επικοινωνία με τους οργανισμούς και φορείς που στηρίζουν το Πρόγραμμα
3η ΟΜΑΔΑ
Θα συντάξει ερωτηματολόγιο σχετικά με τα ΑΔ, θα το διανείμει στους μαθητές της σχολικής μας μονάδας, θα συλλέξει τις απαντήσεις, θα τις επεξεργαστεί στατιστικά με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων. Θα δημιουργήσει την ανάλογη παρουσίαση με τα ευρήματα
4η ΟΜΑΔΑ
Θα αναλάβει την προετοιμασία έντυπου & ηλεκτρονικού προωθητικού υλικού σχετικά με τα ΑΔ (φυλλάδια, σύντομα ενημερωτικά βίντεο που θα κοινοποιούνται μέσω των Social Media στους μαθητές του σχολείου και την τοπική κοινωνία, πόστερ/ κολάζ & αφίσες που θα αναρτηθούν στον Πίνακα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του σχολείου )
5η ΟΜΑΔΑ
Θα αναλάβει, με βάση τις πληροφορίες και το υλικό που θα συλλέγεται να δημιουργήσει προτάσεις Κανόνων Συμπεριφοράς Σεβασμού των ΑΔ μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε, μέσα από ατομική και συλλογική πρωτοβουλία, να προβάλλουμε ιδέες , τρόπους και καλές πρακτικές που θα μας βοηθήσουν να ενεργήσουμε ως σκεπτόμενοι και δραστήριοι πολίτες που θα υπερασπίζονται τα δικαιώματα των συνανθρώπων και θα είναι αλληλέγγυοι σε όσους υποφέρουν από καταπατήσεις