Η γη ως ουράνιο σώμα

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Χρονική διάρκεια

Δύο διδακτικές ενότητες

Προαπαιτούμενες γνώσεις

Να γνωρίζουν τη χρήση του πληκτρολογίου και του ποντικιού (ελεύθερη κίνηση, αριστερό κλικ).

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές:

  • Μελέτη Περιβάλλοντος
  • Δημιουργία και Έκφραση
  • Πληροφορική

Μέθοδος διδασκαλίας

Ομαδοσυνεργατική   διδασκαλία, βιωματική μάθηση, εννοιολογική χαρτογράφηση, ερωτήσεις- απαντήσεις, συζήτηση, επίδειξη από τη νηπιαγωγό, ζωγραφική, χρήση τεχνολογίας.

Στόχοι

Να κατανοήσουν:

  • ότι η Γη είναι ουράνιο σώμα,
  • την περιστροφή της και
  • την περιφορά της γύρω από τον Ήλιο.

Οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τα μικρά παιδιά συγκροτούν δύσκολα στη σκέψη τους ότι:

– η γη είναι σφαιρική και όχι επίπεδη, ημισφαιρική ή κυκλική

– ο ήλιος είναι μεγαλύτερος από τη γη

– η γη κινείται

– οι πλανήτες αποτελούν ένα σύστημα ότι το σύστημα αυτό είναι ηλιοκεντρικό & όχι γεωκεντρικό (Βοσνιάδου, 1992. Βοσνιάδου κ. άλ. 1996. Valanides et al. 2000. Καμπεζά κ. άλ. 2001).

Στόχοι της δραστηριότητας

Γνωρίζουμε ότι η Γη είναι πλανήτης του ηλιακού συστήματος που περιφέρεται σε ελλειπτική τροχιά περί τον ήλιο στη διάρκεια ενός έτους. Έχει σχήμα πεπιεσμένης σφαίρας και η εξωτερική επιφάνεια της αποτελείται κατά 7/10 θάλασσα και 3/10 ξηρά. Παρόλα αυτά κατά τη διδασκαλία του θέματος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας παραδεχόμαστε ότι η γη είναι σφαιρική και περιστρέφεται σε κυκλική τροχιά γύρω από τον ήλιο.

1. Η γη έχει σφαιρικό σχήμα.

2. Η γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της και ταυτόχρονα περιφέρεται γύρω από τον ήλιο.

3. Η γη είναι μια φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζουν και αναπτύσσουν δραστηριότητα οι άνθρωποι.