Δραστηριότητα
Χρονική διάρκεια
Δύο διδακτικές ενότητες
Προαπαιτούμενες γνώσεις
Να γνωρίζουν τη χρήση του πληκτρολογίου και του ποντικιού (ελεύθερη κίνηση, αριστερό κλικ).
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές:
- Μελέτη Περιβάλλοντος
- Δημιουργία και Έκφραση
- Πληροφορική
Μέθοδος διδασκαλίας
Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, βιωματική μάθηση, εννοιολογική χαρτογράφηση, ερωτήσεις- απαντήσεις, συζήτηση, επίδειξη από τη νηπιαγωγό, ζωγραφική, χρήση τεχνολογίας.
Στόχοι
Να κατανοήσουν:
- ότι η Γη είναι ουράνιο σώμα,
- την περιστροφή της και
- την περιφορά της γύρω από τον Ήλιο.
Οι εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τα μικρά παιδιά συγκροτούν δύσκολα στη σκέψη τους ότι:
– η γη είναι σφαιρική και όχι επίπεδη, ημισφαιρική ή κυκλική
– ο ήλιος είναι μεγαλύτερος από τη γη
– η γη κινείται
– οι πλανήτες αποτελούν ένα σύστημα ότι το σύστημα αυτό είναι ηλιοκεντρικό & όχι γεωκεντρικό (Βοσνιάδου, 1992. Βοσνιάδου κ. άλ. 1996. Valanides et al. 2000. Καμπεζά κ. άλ. 2001).
Στόχοι της δραστηριότητας
Γνωρίζουμε ότι η Γη είναι πλανήτης του ηλιακού συστήματος που περιφέρεται σε ελλειπτική τροχιά περί τον ήλιο στη διάρκεια ενός έτους. Έχει σχήμα πεπιεσμένης σφαίρας και η εξωτερική επιφάνεια της αποτελείται κατά 7/10 θάλασσα και 3/10 ξηρά. Παρόλα αυτά κατά τη διδασκαλία του θέματος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας παραδεχόμαστε ότι η γη είναι σφαιρική και περιστρέφεται σε κυκλική τροχιά γύρω από τον ήλιο.
1. Η γη έχει σφαιρικό σχήμα.
2. Η γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της και ταυτόχρονα περιφέρεται γύρω από τον ήλιο.
3. Η γη είναι μια φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζουν και αναπτύσσουν δραστηριότητα οι άνθρωποι.