Δραστηριότητα
1η Δραστηριότητα:
Για να αξιοποιήσεις το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών παρακολούθησε τα παρακάτω videos μέσα στο χρόνο μιας διδακτικής ώρας και συμπλήρωσε τα quizzes στο χρόνο μισής διδακτικής ώρας. Την άλλη μισή διδακτική ώρα θα ακολουθήσει συζήτηση με ερωτήσεις και παρατηρήσεις πάνω στα θέματα που ασχολήθηκες.
Για τις δεξιότητες και τις τεχνικές αναζήτησης πληροφορίας στο Διαδίκτυο.
|
|
Για τα κριτήρια αξιολόγησης διαδικτυακών πηγών.
|
|
Για την αξιοποίηση των πηγών του Διαδικτύου (Πλαγιαρισμός, αναφορές, θέματα ιδιοκτησίας).
|
|
Για τον όρο Netiquette (Κώδικας Δεοντολογικής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο).
|
Απάντησε στα παρακάτω quizzes:
1. Το quiz γνώσεων που καλύπτει τα τρία πρώτα θέματα που παρακολούθησες:
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών.
2. Το quiz που καλύπτει το τέταρτο θέμα που παρακολούθησες για τον όρο: Netiquette.
2η Δραστηριότητα:
Χρειάζεται όμως να αποκτήσεις μία σε βάθος κατανόηση του Διαδικτύου ως πηγή πληροφοριών.
Οι προσδοκώμενοι γενικοί στόχοι είναι:
- να ερευνάς διάφορους διαδικτυακούς τόπους απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις.
- να προσδιορίζεις τις ομοιότητες και διαφορές των διαδικτυακών πηγών, να τις αξιολογείς, να συλλέγεις τις απαραίτητες πληροφορίες και να παράγεις τελικά έργο.
- να προβληματιστείς και να επιχειρηματολογείς με κριτική σκέψη και στάση πάνω στο θέμα που ερευνάς.
- να συνεργάζεσαι με την ομάδα σου με σκοπό την επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος, ανταλλάσσοντας απόψεις και καταμερίζοντας εργασίες.
- να εξοικειωθείς με συγκεκριμένες εφαρμογές-εργαλεία του Διαδικτύου για την επίτευξη του έργου της ομάδας.
ενώ πιο συγκεκριμένα οι ειδικοί στόχοι είναι:
- να διακρίνεις συγκεκριμένα εργαλεία για την αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο ανάλογα με τις πληροφορίες που ερευνάς.
- να συσχετίζεις εύστοχες τεχνικές αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο περιορίζοντας τα αποτελέσματα τους.
- να κατονομάζεις τα κριτήρια αξιολόγησης μιας διαδικτυακής πηγής και να τα σταθμίζεις.
- να αναγνωρίζεις την λογοκλοπή-πλαγιαρισμό και να εφαρμόζεις τρόπους αποφυγής της.
- να παραθέτεις σωστά τη δομή μιας εργασίας του για να είναι πλήρης και να συντάσσεις τις αναφορές στις πηγές που αξιοποίησες.
- να γνωρίζεις πώς να επικοινωνείς με τους χρήστες του Διαδικτύου εφαρμόζοντας τον Κώδικα Δεοντολογικής Συμπεριφοράς (Netiquette).
Ένας τρόπος γι’ αυτό, είναι να δημιουργήσεις ένα δυναμικό εποπτικό υλικό εύκολο στη χρήση και προσβάσιμο από το ιστολόγιο του σχολείου. Έχεις το χρόνο των έξι διδακτικών ωρών.
Αυτός είναι και ο στόχος σου.
Δημιουργία ενός πολυμεσικού οδηγού με τίτλο:
"Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών"
Υποσημείωση: Κρυφοκοίταξε το Συμπέρασμα.
και φυσικά δεν είσαι μόνος σου αλλά ανήκεις σε μία ομάδα που θα επιλέξεις εσύ
αναλαμβάνοντας κάποιο ρόλo στην επιλογή Διαδικασία.
3η Δραστηριότητα:
Αφού ολοκλήρωσες τη 2η Δραστηριότητα, αρκούν μερικά λεπτά για να σταθμίσεις το βαθμό κατάκτησης των παραπάνω προσδοκώμενων γενικών και ειδικών στόχων συμπληρώνοντας μόνος σου την Αυτοαξιολόγηση στην επιλογή Αξιολόγηση.