Διαδικασία
Μπράβο σου μόλις έχεις ολοκληρώσει την 1η Δραστηριότητα. Η διαδικασία για τη 2η Δραστηριότητα υλοποιείται σε 6 στάδια :
1ο Στάδιο: Διάλεξε μία από τις παρακάτω 4 ομάδες που σε αντιπροσωπεύει καλύτερα σαν χαρακτήρα και όρισε συντονιστή ομάδας για τις απαραίτητες αξιολογήσεις.
Οι Ανιχνευτές:
Αναζητάτε συνεχώς πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η πληθώρα των απαντήσεων που λαμβάνετε δεν σας ενθουσιάζει καθόλου.
Η αποστολή σας είναι : να εντοπίσετε τις δεξιότητες αναζήτησης πληροφορίας στο Διαδίκτυο (εργαλεία) καθώς και τις κατάλληλες τεχνικές.
Στόχος σας είναι:
|
Οι Αξιολογητές:
Πιστεύετε ότι σπαταλιέται πολύς χρόνος στην εύρεση αξιόπιστων διαδικτυακών πηγών. Αναζητάτε κριτήρια αξιολόγησής τους.
Η αποστολή σας είναι : να εντοπίσετε ένα εργαλείο αξιολόγησης διαδικτυακών πηγών.
Στόχος σας είναι:
|
Οι Ελεγκτές:
Χαίρεστε όταν βρίσκετε πληροφορίες για τις εργασίες σας, τρομάζετε όμως πώς θα τις χρησιμοποιήσετε και σε ποιο βαθμό. Προβληματίζεστε με ποιον τρόπο θα πρέπει θα πρέπει να γίνουν οι αναφορές σ' αυτές.
Η αποστολή σας είναι : να εντοπίσετε τον ορισμό της λογοκλοπής-πλαγιαρισμού και τους τρόπους αποφυγής της.
Στόχος σας είναι:
|
Οι Επικοινωνιολόγοι:
Λατρεύετε το Διαδίκτυο. Λατρεύετε να δουλεύετε σε ομάδες, να συνεργάζεστε, να συζητάτε, να συγκλίνετε σε απόψεις. Αναρωτιέστε αν συμπεριφέρεστε με τον καλύτερο τρόπο.
Η αποστολή σας είναι : να εντοπίσετε τον Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο. Το αντίστοιχο savoir vivre του Διαδικτύου λέγεται Netiquette.
Στόχος σας είναι:
|
2ο Στάδιο: Μελέτησε τις πηγές όπως αυτές παρουσιάζονται στην καρτέλα Πηγές-Μέσα σε μία διδακτική ώρα. Οι διαφορετικοί διαδικτυακοί τόποι αποτελούν αφορμή για συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και σχολίων με τα μέλη της ομάδας.
3ο Στάδιο: Μελέτησε τις εφαρμογές-εργαλεία του Διαδικτύου που χρειάζεσαι όπως αυτές παρουσιάζονται στις Πηγές-Μέσα. Διαμόρφωσε μαζί με τον εκπαιδευτικό και την ομάδα σου τα αρχικά κριτήρια διαβαθμισμένης κλίμακας για κάθε έργο που θα δημιουργήσετε όπως αυτά αναφέρονται στις Πηγές-Μέσα στην καρτέλα Κριτήρια Διαβαθμισμένης κλίμακας σε μία διδακτική ώρα.
4ο Στάδιο: Συγκέντρωσε με την ομάδα σου το απαραίτητο υλικό ανάλογα με το στόχο σας και ετοιμάστε το έργο σας σε δύο διδακτικές ώρες.
5ο Στάδιο: Παρουσίασε μαζί με την ομάδα σου το έργο σας στις άλλες ομάδες και ενημερώσου για τα αποτελέσματα της κρίσης των άλλων ομάδων για τη δουλειά σας από τον συντονιστή τους. Ο συντονιστής της κάθε ομάδας αναλαμβάνει :
- να συντονίσει την ομάδα του για να συμπληρώσουν τα κριτήρια διαβαθμισμένης κλίμακας ενός έργου,
- να ενημερώσει την ομάδα που παρουσίασε το έργο της για τα αποτελέσματα της κρίσης τους στα κριτήρια διαβαθμισμένης κλίμακας του έργου τους σε μία διδακτική ώρα.
6ο Στάδιο: Συγκέντρωσε το υλικό και των 4 ομάδων για την παραγωγή του πολυμεσικού οδηγού της τάξης : «Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών» και ανάρτησέ το στο ιστολόγιο του σχολείου Safergymnasium με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού σε δέκα λεπτά λιγότερο από μία διδακτική ώρα.
Μπράβο σου μόλις τελείωσες τη 2η Δραστηριότητα. Συνέχισε με τη 3η Δραστηριότητα για τα επόμενα 10 λεπτά της διδακτικής ώρας της επιλογής Δραστηριότητα.