Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

Μπράβο σου μόλις έχεις ολοκληρώσει την 1η Δραστηριότητα. Η διαδικασία για τη 2η Δραστηριότητα υλοποιείται σε 6 στάδια :

 

1ο Στάδιο: Διάλεξε μία από τις παρακάτω 4 ομάδες που σε αντιπροσωπεύει καλύτερα σαν χαρακτήρα και όρισε συντονιστή ομάδας για τις απαραίτητες αξιολογήσεις.

Οι Ανιχνευτές:

 

Αναζητάτε συνεχώς πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η πληθώρα των απαντήσεων που λαμβάνετε δεν σας ενθουσιάζει καθόλου.

 

Η αποστολή σας είναι :

να εντοπίσετε τις δεξιότητες αναζήτησης πληροφορίας στο Διαδίκτυο (εργαλεία) καθώς και τις κατάλληλες τεχνικές.

 

Στόχος σας είναι:

  •  μία παρουσίαση στο αντίστοιχο εργαλείο των Google Docs με θέμα "Ποιες οι τεχνικές αναζήτησης της πληροφορίας;" Δες παράδειγμα στο ιστολόγιο μας.
  • ένα video με το εργαλείο goanimate, απαντώντας στην ερώτηση : "Ποια τα εργαλεία αναζήτησης της πληροφορίας;" Δες παραδείγματα στο ιστολόγιο μας.
  • η διάθεση  να μεταδώσετε και στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της έρευνάς σας και να κρίνετε τη δουλειά των άλλων ομάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.

Οι Αξιολογητές:

 

 Πιστεύετε ότι σπαταλιέται πολύς χρόνος στην εύρεση αξιόπιστων διαδικτυακών πηγών. Αναζητάτε κριτήρια αξιολόγησής τους.

 

Η αποστολή σας είναι :

να εντοπίσετε ένα εργαλείο αξιολόγησης διαδικτυακών πηγών.

 

Στόχος σας είναι:

  •  μία φόρμα στο αντίστοιχο εργαλείο των Google Docs με θέμα "Φύλλο αξιολόγησης διαδικτυακής πηγής . Δες παράδειγμα στο ιστολόγιο μας.
  • ένα speaking avatar με το εργαλείο voki, απαντώντας στην ερώτηση : "Ποια τα κριτήρια αξιολόγησης διαδικτυακών πηγών;" Δες παραδείγματα στο ιστολόγιο μας.
  • η διάθεση  να μεταδώσετε και στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της έρευνάς σας και να κρίνετε τη δουλειά των άλλων ομάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.

Οι Ελεγκτές:

 

 Χαίρεστε όταν βρίσκετε πληροφορίες για τις εργασίες σας, τρομάζετε όμως πώς θα τις χρησιμοποιήσετε και σε ποιο βαθμό. Προβληματίζεστε με ποιον τρόπο θα πρέπει θα πρέπει να γίνουν οι αναφορές σ' αυτές.

 

Η αποστολή σας είναι :

να εντοπίσετε τον ορισμό της λογοκλοπής-πλαγιαρισμού και τους τρόπους αποφυγής της.

 

Στόχος σας είναι:

  • μία παρουσίαση στο αντίστοιχο εργαλείο των Google Docs με θέμα "Τί είναι η λογοκλοπή και πώς μπορούμε να την αποφύγουμε;" κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη δομή που πρέπει να έχει μία εργασία για να είναι πλήρης καθώς και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνουν οι αναφορές στις πηγές που αξιοποιήθηκαν. Δες παράδειγμα στο ιστολόγιο μας.
  • ένα σταυρόλεξο στο λογισμικό Hot Potatoes, με τη συμπλήρωση ερωτήσεων 8 λέξεων. Δες παράδειγμα στην καρτέλα Quiz Netiquette.
  • η διάθεση  να μεταδώσετε και στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της έρευνάς σας και να κρίνετε τη δουλειά των άλλων ομάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.

Οι Επικοινωνιολόγοι:

 

Λατρεύετε το Διαδίκτυο. Λατρεύετε να δουλεύετε σε ομάδες, να συνεργάζεστε, να συζητάτε, να συγκλίνετε σε απόψεις. Αναρωτιέστε αν συμπεριφέρεστε με τον καλύτερο τρόπο.

 

Η αποστολή σας είναι :

να εντοπίσετε τον Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο. Το αντίστοιχο savoir vivre του Διαδικτύου λέγεται Netiquette.

 

Στόχος σας είναι:

  •  μία παρουσίαση πού αλλού ... μα φυσικά στο ομαδοσυνεργατικό εργαλείο των Google Docs με θέμα "Πώς συμπεριφέρομαι στο Διαδίκτυο;" Δες παράδειγμα στο ιστολόγιο μας.
  • ένα νοητικό χάρτη με το λογισμικό cmaptools, απαντώντας στην ερώτηση : "Τί είναι το Netiquette;". Δες παράδειγμα στο ιστολόγιο μας.
  • η διάθεση  να μεταδώσετε και στις άλλες ομάδες τα αποτελέσματα της έρευνάς σας και να κρίνετε τη δουλειά των άλλων ομάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.

 

2ο Στάδιο: Μελέτησε τις πηγές όπως αυτές παρουσιάζονται στην καρτέλα Πηγές-Μέσα σε μία διδακτική ώρα. Οι διαφορετικοί διαδικτυακοί τόποι αποτελούν αφορμή για συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και σχολίων με τα μέλη της ομάδας.

 

3ο Στάδιο: Μελέτησε τις εφαρμογές-εργαλεία του Διαδικτύου που χρειάζεσαι όπως αυτές παρουσιάζονται στις Πηγές-Μέσα. Διαμόρφωσε μαζί με τον εκπαιδευτικό και την ομάδα σου τα αρχικά κριτήρια διαβαθμισμένης κλίμακας για κάθε έργο που θα δημιουργήσετε όπως αυτά αναφέρονται στις Πηγές-Μέσα στην καρτέλα Κριτήρια Διαβαθμισμένης κλίμακας σε μία διδακτική ώρα.

 

4ο Στάδιο:  Συγκέντρωσε με την ομάδα σου το απαραίτητο υλικό ανάλογα με το στόχο σας και ετοιμάστε το έργο σας σε δύο διδακτικές ώρες.

 

5ο Στάδιο: Παρουσίασε μαζί με την ομάδα σου το έργο σας στις άλλες ομάδες και ενημερώσου για τα αποτελέσματα της κρίσης των άλλων ομάδων για τη δουλειά σας από τον συντονιστή τους. Ο συντονιστής της κάθε ομάδας αναλαμβάνει :

 

6ο Στάδιο:  Συγκέντρωσε το υλικό και των 4 ομάδων για την παραγωγή του πολυμεσικού οδηγού της τάξης : «Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών» και ανάρτησέ το στο ιστολόγιο του σχολείου Safergymnasium με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού σε δέκα λεπτά λιγότερο από μία διδακτική ώρα.

 

Μπράβο σου μόλις τελείωσες τη 2η Δραστηριότητα. Συνέχισε με τη 3η Δραστηριότητα για τα επόμενα 10 λεπτά της διδακτικής ώρας της επιλογής Δραστηριότητα