Εισαγωγή
Γνωρίζουμε ότι μέσω του Διαδικτύου μπορούμε πολύ εύκολα, ανέξοδα και γρήγορα να βρούμε στοιχεία για ένα θέμα που μας ενδιαφέρει... Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήθηκε η μετάβαση από το παθητικό Διαδίκτυο, όπου ο χρήστης ήταν απλός αναγνώστης, στο «συμμετοχικό» Διαδίκτυο, όπου ο χρήστης έχει ενεργό ρόλο στην παραγωγή και διακίνηση της διαδικτυακής πληροφορίας. Το γεγονός αυτό άλλαξε άρδην το πρόσωπο του Παγκόσμιου Ιστού αλλά και τις συνήθειες εκατομμυρίων χρηστών του σε όλο τον κόσμο που έσπευσαν να εκμεταλλευθούν τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρονται.... Ωστόσο, ο νέος τρόπος δημιουργίας και ανάκτησης πληροφοριών προϋποθέτει και αλλαγή στον τρόπο που αξιολογούμε και φιλτράρουμε κριτικά το πληροφοριακό υλικό που καλούμαστε να διαχειριστούμε.... Πηγή: http://www.saferinternet.gr/index.php?objId=Category21&parentobjId=Page2 |
Με βάση την τοποθέτηση αυτή, προκύπτουν ερωτήματα όπως:
-
Με ποια εργαλεία θα αναζητήσω πληροφορίες στο Διαδίκτυο;
-
Με ποιές τεχνικές πιο εύστοχες θα αναζητήσω πληροφορίες στο Διαδίκτυο περιορίζοντας τα αποτελέσματα;
-
Με ποια κριτήρια μπορώ να αξιολογήσω μια διαδικτυακή πηγή;
-
Τί εναι η λογοκλοπή-πλαγιαρισμός και με ποιόν τρόπο μπορώ να την αποφύγω ότaν αξιοποιώ πηγές του Διαδικτύου στην εργασία μου;
-
Ποια πρέπει να είναι η δομή της εργασίας μου για να είναι πλήρης και με ποιό τρόπο πρέπει να γίνουν οι αναφορές στις πηγές που αξιοποίησα;
-
Πώς επικοινωνώ στο Διαδίκτυο με άλλους χρήστες ακολουθώντας τον Κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς (Netiquette);
Σ' αυτά τα ερωτήματα θα δοθούν απαντήσεις μέσω της έρευνας που θα πραγματοποιήσεις. Ολοκλήρωσε τις επόμενες δραστηριότητες επιλέγοντας Δραστηριότητα.