Δραστηριότητα
Οι ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ του αρχιτεκτονικού σχεδίου είναι σχεδιασμένες είτε με ελεύθερο χέρι (σκίτσα, σκαριφήματα), είτε με με όργανα σχεδίασης (γραμμικό - αρχιτεκτονικό σχέδιο) ή με τη χρήση προγραμμάτων Η/Υ (πχ: Autocad) και περιλαμβάνουν:
- Δισδιάστατες απεικονισεις (Κατόψεις, Όψεις, Τομές)
- Τρισδιάστατες απεικονίσεις (Αξονομετρικά σχέδια, Προοπτικά σχέδια, Μακέτες)
Στο πλαίσιο της ενότητας "Απεικονίσεις" του μαθήματος "Αρχιτεκτονικό Σχέδιο", στη Β' Τάξη του ΕΠΑΛ, οι μαθητές γνωρίζουν σε πρώτη φάση τις διάφορες σχεδιαστικές απεικονίσεις. Στη συνέχεια ακολουθεί η επιλογή ενός αρχιτεκτονικού έργου (σύγχρονο ή παλαιότερο, στην πόλη τους ή και αλλού, οποιασδήποτε χρήσης ή ιστορικής περιόδου) το οποίο θα αναλύσουν σε ομάδες και θα το απεικονίσουν με τον τρόπο που εκείνοι κρίνουν ως επιθυμητό, χρησιμοποιώντας μία τουλάχιστον από τις σχεδιαστικές μεθόδους με τις οποίες ήρθαν σε επαφή στο μάθημα (οπως: σκίτσα, όψεις, προοπτικά, μακέτες κ.ο.κ.).
ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
- Οι μαθητές να γνωρίσουν το ευρύ φάσμα των κατασκευών που καλύπτει η αρχιτεκτονική καθώς και το αντικείμενο της δουλειάς του αρχιτέκτονα.
- Να διακρίνουν τα είδη των σχεδίων και να είναι σε θέση να εντοπίζουν σε αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους.
- Να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές σχεδιαστικές απεικονίσεις, έχοντας παράλληλα γνώση των επί μέρους κατηγοριών τους.
- Να είναι σε θέση να γνωρίζουν το αξονομετρικό και το προοπτικό σχέδιο και να διακρίνουν το ένα από το άλλο.
- Να αντιλαμβάνονται τις ποικίλλες περιπτώσεις αρχιτεκτονημάτων και αντικειμενων, που περιλαμβάνει η σχεδίαση των κτιρίων.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- Γνωστικές: Οι μαθητές γνωρίζουν μέσα από το μάθημα τις βασικές έννοιες της αρχιτεκτονικής και του αρχιτεκτονικού σχεδίου και έρχονται σε επαφή με τα ποικίλλα είδη των απεικονίσεων. Επιπλέον, λαμβάνουν γνώσεις αναφορικά με τη δημιουργία διαφορετικών ειδών σχεδιαστικών απεικονίσεων.
- Κοινωνικών / Επικοινωνιακών: Οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν στο μάθημα κατά τη διάρκεια της ανάλυσης των εννοιών του αρχιτεκτονικού σχεδίου, αλλά και στο πλαίσιο της ομαδικής δραστηριότητας, με την ολοκήρωση των δικών τους μακετών, εικόνων και σχεδίων που καλούνται να κατασκευάσουν συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές τους.
- Μεταγνωστικών: Ερχόμενοι σε επαφή με τις αρχές της αρχιτεκτονικής, του σχεδίου και του σχεδιασμού των κτίρίων, λαμβάνουν γνώσεις που ενδεχομένως να τους κινητοποιήσουν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από μόνοι τους. Επιπλέον, τη γνώση που κατέκτησαν μέσα από την ομαδική εργασία και το σχεδιασμό των απεικονίσεων ίσως να είναι σε θέση να τη χρησιμοποιήσουν και στην καθημερινότητά τους.