Διαδικασία
Η δραστηριότητα ξεκινά με την ολοκήρωση της διδασκαλίας της ενότητας "Α. Απεικονίσεις" του σχολικού βιβλίου.
-
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων (4) ατόμων και καλούνται να καταλήξουν από κοινού σε ένα αρχιτεκτόνημα (κτίσμα, κατοικία, μνημείο, ναό, πλατεία, σχέδιο πόλης κ.ο.κ) της επιλογής τους.
-
Αναφορικά με το κτίσμα αυτό, σε δέυτερη φάση θα κληθούν να κάνουν μια έρευνα και να γράψουν ένα σύντομο κείμενο (1-2 σελ) για την ιστορία, το δημιουργό του, τη χρήση και και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
- Στη συνέχεια η κάθε ομάδα θα σχεδιάσει / κατασκευάσει αρχιτεκτονικές απεικονίσεις (όπως αυτές διδάχθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος) που τα μέλη της θα επιλέξουν και θα κρινουν απαραίτητο προκειμενου να συνοδεύσουν το περιγραφικό κείμενο.
Η κάθε ομάδα έχει την ελευθερία επιλογής οποιασδήποτε απεικόνισης - οπτικής αναπαράστασης - κατασκευής (μετά από συνεννόηση με το διδάσκοντα). Έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει σκίτσα (ελεύθερα, προοπτικά, αξονομετρικά, σκαριφήματα ή πρόχειρα), κατόψεις - όψεις - τομές, να βγάλει φωτογραφίες που θα συνοδεύουν το υπόλοιπο υλικό ή να κατασκευάσει ένα μικρό πρόπλασμα (μακέτα).
Η δραστηριότητα θα εξελιχθεί σε ένα διάστημα ενός μήνα, στο πλαίσιο τεσσάρων μαθημάτων - διδακτικών ωρών.
- Στο πρώτο μάθημα, θα παρουσιαστούν εν συντομία εκ νέου παραδείγματα απεικονίσεων αρχιτεκτονικού σχεδίου και θα πραγματοποιηθεί ο σχηματισμός των ομάδων.
- Σε δεύτερη φάση οι μαθητές θα έχουν επιλέξει το κτίριο το οποίο θα αναλύσουν και θα συγκεντρώσουν τις σχετικές πληροφορίες για αυτό.
- Στο τρίτο μάθημα ο σχεδιασμός θα προχωρήσει στην τάξη με τη βοήθεια του καθηγητή.
- Στο τέταρτο μάθημα θα ολοκληρωθούν τα σχέδια (ή σκίτσα, φωτογραφίες, κολάζ, μακέτα κ.ο.κ) και θα παραδωθούν μαζί με το κέιμενο της έρευνας.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης των εργασιών των ομάδων, οι μαθητές μπορούν να απευθυνθούν στο δάσκαλο, ο οποίος ενισχύει και προσφέρει βοήθεια όπου χρειαστεί, σε τυχόν απορίες τους. Συμβουλέυει και καθοδηγεί στις περιπτώσεις που οι ομάδες έχουν δυσκολίες ή δεν γνωρίζουν πώς να σχεδίασουν / κατασκευάσουν σε ορισμένα σημεία το project τους. Παράλληλα, είναι απαραίτητη η κινητοποίηση και η συμμετοχή όλων των ομάδων, (αλλά και κάθε μαθητή μεσα σε αυτές) ανεξάρτητα από την έκταση της κάθε εργασίας, ώστε να προχωρήσουν όλες οι διαφορετικές απεικονίσεις στο πλαίσιο της δραστηριότητας.
Επιπλέον, ο καθηγητής προμηθεύει τους μαθητές με βιβλιογραφία, καταλόγους, εκπαιδευτικό υλικό και ιστότοπους με τις κατάλληλες πληροφορίες αναφορικά με αρχιτεκτονικές απεικονίσεις.