Δραστηριότητα
Πρώτα θα χωριστείτε σε 3 ερευνητικές ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελείται από 4 ή 5 επαγγελματίες ως εξής:
¤ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ
¤ ΜΑΝΤΙΝΑΔΟΛΟΓΟΙ
¤ ΤΕΧΝΙΚΟΙ
Ύστερα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διαλέξουν το 'επάγγελμά' που τους ταιρίαζει! Στη συνέχεια, κάθε ομάδα, θα υπηρετήσει το ρόλο της, ανάλογα με το θέμα που διαπραγματεύεται, και θα δημιουργήσει πρωτότυπο ηλεκτρονικό υλικό. Συγκεκριμένα:
Οι ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ θα δημιουργήσουν ηλεκτρονικές παρουσιάσεις σχετικά με το θέμα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης. Πιο συγκεκριμένα μέσα απο τις παρουσιάσεις τους θα απαντήσουν στα εξής ερωτήματα: Τι είναι η ηλεκτρονική παρενόχληση; Ποιες μορφές μπορεί να πάρει; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε είδους; Πως μπορεί ένας έφηβος να περιορίσει ή και να αποφύγει την ηλεκτρονική παρενόχληση; Που μπορεί να απευθυνθεί ένας έφηβος, για να ζητήσει βοήθεια, όταν βιώνει φαινόμενα ηλεκτρονικής παρενόχλησης;
Οι ΜΑΝΤΙΝΑΔΟΛΟΓΟΙ θα συνθέσουν μαντινάδες σχετικές με τα θέματα του ασφαλούς Διαδικτύου. Οι μαντινάδες αυτές θα πρέπει να είναι εμπνευσμένες από τα θέματα που πραγματεύεται το σχολικό ιστολόγιο και να έχουν σαφείς αναφορές στην ηλικιακή ομάδα των εφήβων. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τις δημιουργίες τους οι μαντιναδολόγοι, θα προσπαθήσουν να σχολιάσουν, να καυτηριάσουν ή και να διακωμωδήσουν τα παθήματα και τα μαθήματα των εφήβων στον εικονικό κόσμο, επιστρατεύοντας την ευρηματικότητά, την ευαισθησία και βεβαίως το χιούμορ τους! Οι μαντινάδες θα πρέπει να έχουν τις βασικές προδιαγραφές μιας μαντινάδας (στίχοι - συλλαβές) και να είναι πρωτότυπες!
Οι ΤΕΧΝΙΚΟΙ θα δημιουργήσουν ηλεκτρονικές παρουσιάσεις σχετικά με το θέμα των ηλεκτρονικών ιώσεων! Πιο συγκεκριμένα μέσα απο τις παρουσιάσεις τους θα απαντήσουν στα εξής ερωτήματα: Μπορεί να 'αρρωστήσει' ο υπολογιστής; Τι είναι οι ιοί των υπολογιστών; Σε ποιες κατηγορίες κατατάσσονται; Τι βλάβες μπορεί να προκαλέσουν στο υλικό και στο λογισμικό μέρος του υπολογιστή; Πως μπορούμε να προστατεύσουμε τον υπολογιστή μας από το βλαβερό λογισμικό; Χρήσιμες συμβουλές για 'άρρωστους' υπολογιστές!
Βασικός σκοπός, της δραστηριότητας, είναι να σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις τα πλεονεκτήματα και να αντιληφθείς τους κινδύνους που έχει η χρήση του Διαδικτύου, ώστε να απολαμβάνεις τα ‘ταξίδια’ σου στον εικονικό κόσμο με σύνεση και ασφάλεια!
Οι στόχοι, της ιστοεξερεύνησης, είναι να σε πληροφορήσει για τους πιθανούς κινδύνους, να σε ενημερώσει για τους τρόπους προφύλαξης, να σε εξοπλίσει με δεξιότητες και ιδέες και να σε ευαισθητοποιήσει ως προς τη σωστή και συνετή χρήση του Διαδικτύου!
Πιο αναλυτικά οι μαθητικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι να σε βοηθήσει να :
> εξοικειωθείς με τη φυλλομέτρηση και την πλοήγηση του ηλεκτρονικου σημειωματάριου και να κατανοήσεις τον τρόπο που οι διάφορες πληροφορίες συνδέονται μεταξύ τους
> προβληματιστείς στα θέματα ασφάλειας του Διαδικτύου
> συνειδητοποιήσεις πόσο σημαντικό είναι να προστατεύεις την ιδιωτική σου ζωή από επίδοξους διαδικτυακούς ‘εισβολείς’
> ερευνήσεις διάφορες τοποθεσίες στο Διαδίκτυο και να αξιολογήσεις τις παρεχόμενες πληροφορίες, με κριτήρια την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ευχρηστία στην παρουσίαση των πληροφοριών
> υιοθετήσεις τρόπους σωστής συμπεριφοράς στον εικονικό κόσμο
> ενημερωθείς σε τεχνικά θέματα ασφάλειας του υπολογιστή
> συγκρίνεις, να συνδυάζεις και να συνθέτεις, σχετικές μεταξύ τους, πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές και να καταλήγεις σε ασφαλή συμπεράσματα
> συνεργάζεσαι δημιουργικά με τα άλλα μέλη της ομάδας, υπηρετώντας τον κοινό στόχο της επίλυσης ενός συγκεκριμένου προβλήματος
> χρησιμοποιείς διαφορετικά λογισμικά του Διαδικτύου και να δημιουργείς ολοκληρωμένα έργα μέσω αυτών
> συμβάλεις στον εμπλουτισμό του ιστολογίου με τη δημιουργία πρωτότυπου υλικού!
> μπορείς να εξηγήσεις, με σαφήνεια και πληρότητα, τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκες, τόσο εσύ προσωπικά όσο και η ομάδα στην οποία συμμετείχες, για τη συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση!