Προσδεθείτε ...σερφάρουμε! (Β τάξη)

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

   

ΣΤΑΔΙΟ I

Πριν ξεκινήσεις πρέπει να ...ενημερωθείς!  Το ιστολόγιο http://www.teensafenet.wordpress.com που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της συγκεκριμένης ιστοεξερεύνησης, έχει σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου μας, και όχι μόνο, σε θέματα που αφορούν στη σωστή και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από τους εφήβους. Εδώ θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, καθώς και χρήσιμους συνδέσμους, που θα σε βοηθήσουν στην έρευνά σου και την υλοποίηση της εργασίας σου. Μετά την περιήγησή σου στο παραπάνω ιστολόγιο βεβαιώσου ότι έχεις διαμορφώσει άποψη για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θα συζητηθούν μέσα στην τάξη :

►  Οδηγίες ασφαλούς επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου!

►  Κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο!

►  Τρόπους προστασίας του υπολογιστή σου από βλαβερές ‘ιώσεις’ και του εαυτού σου από    επικίνδυνους διαδικτυακούς φίλους!

►  Από ποιους και με ποιο τρόπο μπορείς να ζητήσεις βοήθεια (πληροφορίες ή συμβουλές) για θέματα που σχετίζονται με τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους!

►  Εξασφάλιση αξιόπιστων πληροφοριών στο Διαδίκτυο!

►  Καταγγελία ανάρμοστης συμπεριφοράς ‘φίλου’ ή ακατάληλου υλικού σε ιστοσελίδα του  Διαδικτύου!

►  Ψυχαγωγία και παρανομία στο Διαδίκτυο!

►  Αναγνώριση προσπαθειών εξαπάτησης στο Διαδίκτυο!

►  Πιθανοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν στον Ιστό!

 

ΣΤΑΔΙΟ II

   Χρησιμοποιώντας, τις ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και το σχετικό ιστολόγιο του σχολείου μας http://www.teensafenet.wordpress.com, ερευνήστε, συγκρίνετε, αξιολογείστε, συλλέξτε, τα σχετικά με θέμα σας, στοιχεία και στη συνέχεια καταγράψτε αυτά που θεωρείτε σημαντικά και απαιτούνται για την υλοποίηση της εργασίας που έχετε αναλάβει, έτσι ώστε:

enlightened   Η 1η ομάδα (ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ) ερευνούν στο σχολικό ιστολόγιο, στις πηγές που προτείνονται στην δραστηριότητα, στα ενημερωτικά φυλλάδια του saferinternet και αλλού και ενημερώνονται για το θέμα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης, τις μεθόδους με τις οποίες προσεγγίζονται τα υποψήφια θύματα αλλά και συμβουλές και οδηγίες για όσους την 'πάτησαν' και χρειάζονται βοήθεια!

Στη συνέχεια αναλύουν, συνδυάζουν, ταξινομούν τα στοιχεία που συνέλεξαν και συνθέτουν ομαδικά μια ηλεκτρονική παρουσίαση με σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και συνειδητοποίηση των συμμαθητών τους, στο συγχρονο, διαδικτυακό, κοινωνικό φαινόμενο της εποχής μας. 

Προσέχουν η παρουσίασή τους να είναι σύντομη, περιεκτική, με χρηστικές πληροφορίες, δίνοντας έμφαση στη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα του διαδικτυακού κοινωνικού φαινομένου, χωρίς υπερβολές και δραματοποιήσεις.

enlightened   Η 2η ομάδα (ΜΑΝΤΙΝΑΔΟΛΟΓΟΙ) φυλλομετρούν το ιστολόγιο εστιάζοντας στο πολυμεσικό υλικό που περιέχει και στα θέματα των κινδύνων και της ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Συμβουλεύονται τις πηγές που προτείνονται από τη δραστηριότητα ή χρησιμοποιούν δικές τους με σκοπό να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν τα επιθυμητά τετράστιχα.

Οι μαντιδάδες των μαντιναδολόγων θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιο, όπου και θα τεθούν σε ψηφοφορία για να αποφασιστεί ποιες από αυτές θα αναρτηθούν στο ιστολόγιο του Διαγωνισμού Μαντινάδας με θέμα 'Ασφάλεια στο Διαδίκτυο' http://mantinades4edu.blogspot.gr/  που διοργανώνεται από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου, στις 5 Φεβρουαρίου 2013. Η εκδήλωση για τη βράβευση των συμμετεχόντων θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Μαθητικής Δημιουργίας έργων Πληροφορικής, 19 & 20 Απριλίου στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (ΚΑΜ) στο παλιό λιμάνι των Χανίων. 

Επίσης, θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιο του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου της πόλης μας που έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό http://mantinadesinternet.blogspot.gr  και στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές του Λυκείου.

enlightened   Η 3η ομάδα (ΤΕΧΝΙΚΟΙ) συλλέγουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούν από το σχολικό ιστολόγιο, τις πηγές που προτείνονται στην δραστηριότητα αλλά και από άλλες πηγές που αφορούν στα τεχνικά θέματα προστασίας των υπολογιστών από τους ιούς και κάθε είδους βλαβερό λογισμικό.

Συνεργάζονται στην καταγραφή, την ανάλυση, το συνδιασμό και την ταξινόμηση των πληροφοριών που συνέλεξαν και στη συνέχεια τις συνθέτουν σε μια ηλεκτρονική παρουσίαση χρησιμοποιώντας κάποιο λογισμικό παρουσιάσεων ή και βίντεο.  

Προσέχουν η παρουσίασή τους να είναι σύντομη, στοχευμένη και να παρέχει τόσο πληροφόρηση όσο και τεχνογνωσία -σχετικά με το θέμα των κινδύνων των υπολογιστών από τους ιούς - στους συμμαθητές τους, στους οποίους και απευθύνεται.

 

ΣΤΑΔΙΟ ΙΙΙ

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τις ομάδες θα συνεργαστούν με σκοπό τη δημιουργία: