Προσδεθείτε ...σερφάρουμε! (Α τάξη)

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

 

Πρώτα θα χωριστείτε σε 3 ερευνητικές ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελείται από 4 ή 5 επαγγελματίες ως εξής:

¤  ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ

¤ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ

¤ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΙ

Ύστερα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διαλέξουν το 'επάγγελμά' που τους ταιρίαζει! Στη συνέχεια, κάθε ομάδα, θα υπηρετήσει το ρόλο της, ανάλογα με το θέμα που διαπραγματεύεται, και θα δημιουργήσει πρωτότυπο ηλεκτρονικό υλικό. Συγκεκριμένα:

 

Οι ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ θα σχεδιάσουν:

1)      μια αφίσα, μεγέθους Α2 σε μορφή “Landscape” (μήκος: 59,4 εκ. ύψος: 42 εκ). Στο επάνω μέρος της αφίσας θα μπει το λογότυπο της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου μαζί τον τίτλο της αφίσας, που αποφασίζεται από εσάς και συνάδει με τη θεματική και το σύνθημα του εορτασμού:

Θεματική: Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας online

Σλόγκαν: «Connect with respect!» – Σύνδεση με σύνεση!

Στο κάτω δεξί μέρος της αφίσας θα μπει το όνομα του σχολείου σας και της τάξης που συμμετείχε.

Σημείωση: Η αφίσα δεν είναι απαραίτητο να είναι σε ηλεκτρονική μορφή.

2)    σύννεφα λέξεων, χρησιμοποιώντας όρους που θα βρουν στις σελίδες του ιστολογίου και αφορούν σε ένα ή περισσότερους τομείς της ασφαλούς πλοήγησης, π.χ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ κ.λπ.

 

Οι ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ θα συντάξουν:

 1)      ένα αλφαβητάρι όρων, που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο, (όσους από αυτούς συναντούνται στο ιστολόγιο) το οποίο και θα αναρτήσουν στο ιστολόγιο και θα δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνδέσεις ώστε να αποτελεί χρηστικό εργαλείο για τους επισκέπτες του ιστολογίου.

2)    σταυρόλεξα, με τους λέξεις που θα έχουν συμπεριλάβει στο αλφαβητάρι, το οποίο θα αναρτηθεί στο ιστολόγιο και θα βοηθάει τους επισκέπτες/μαθητές στην καλύτερη κατανόηση αυτών των όρων.

 

Οι ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΙ θα:

1)      κατασκευάσουν λεπτομερείς εννοιολογικούς χάρτες, με τα θέματα του ιστολογίου, τους οποίους θα αναρτήσουν, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνδέσεις ώστε να γίνει ευκολότερη η φυλλομέτρηση και φιλικότερη η πλοήγηση του, από τους επισκέπτες/μαθητές.

2)    παρουσιάσουν - εξηγήσουν, με τη βοήθεια των χαρτών, τη δομή και τη χρήση του ιστολογίου, στους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης τους.

 


     

     Βασικός σκοπός, της δραστηριότητας, είναι να σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις τα πλεονεκτήματα και να αντιληφθείς τους κινδύνους που έχει η χρήση του Διαδικτύου, ώστε να απολαμβάνεις τα ‘ταξίδια’ σου στον εικονικό κόσμο με σύνεση και ασφάλεια!

     Οι στόχοι, της ιστοεξερεύνησης, είναι να σε πληροφορήσει για τους πιθανούς κινδύνους, να σε ενημερώσει για τους τρόπους προφύλαξης, να σε εξοπλίσει με δεξιότητες και ιδέες και να σε ευαισθητοποιήσει ως προς τη σωστή και συνετή χρήση του Διαδικτύου!

 

 Πιο αναλυτικά οι μαθητικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι να σε βοηθήσει να :

 > εξοικειωθείς με τη φυλλομέτρηση και την πλοήγηση ηλεκτρονικών  σημειωματάριων και να κατανοήσεις τον τρόπο που οι διάφορες πληροφορίες συνδέονται μεταξύ τους

 > προβληματιστείς στα θέματα ασφάλειας του Διαδικτύου

> συνειδητοποιήσεις πόσο σημαντικό είναι να προστατεύεις την ιδιωτική σου ζωή από επίδοξους διαδικτυακούς ‘εισβολείς’

 > ερευνήσεις διάφορες  τοποθεσίες στο Διαδίκτυο και να αξιολογήσεις τις παρεχόμενες πληροφορίες, με κριτήρια την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ευχρηστία στην παρουσίαση των πληροφοριών

  υιοθετήσεις τρόπους σωστής συμπεριφοράς στον εικονικό κόσμο

> ενημερωθείς σε τεχνικά θέματα ασφάλειας του υπολογιστή 

 > συγκρίνεις, να συνδυάζεις και να συνθέτεις, σχετικές μεταξύ τους, πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές και να καταλήγεις σε ασφαλή συμπεράσματα

 > συνεργάζεσαι δημιουργικά με τα άλλα μέλη της ομάδας, υπηρετώντας τον κοινό στόχο της επίλυσης ενός συγκεκριμένου προβλήματος

 > χρησιμοποιείς διαφορετικά λογισμικά του Διαδικτύου και να δημιουργείς ολοκληρωμένα έργα μέσω αυτών

συμβάλεις στον εμπλουτισμό του ιστολογίου με τη δημιουργία πρωτότυπου υλικού!

 > μπορείς να εξηγήσεις, με σαφήνεια και πληρότητα, τον τρόπο με τον οποίο  εργάστηκες, τόσο εσύ προσωπικά όσο και η ομάδα στην οποία συμμετείχες, για τη συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση!