Διαδικασία
ΣΤΑΔΙΟ I
Πριν ξεκινήσεις πρέπει να ...ενημερωθείς! Το ιστολόγιο http://www.teensafenet.wordpress.com που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της συγκεκριμένης ιστοεξερεύνησης, έχει σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου μας, και όχι μόνο, σε θέματα που αφορούν στη σωστή και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από τους εφήβους. Εδώ θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, καθώς και χρήσιμους συνδέσμους, που θα σε βοηθήσουν στην έρευνά σου και την υλοποίηση της εργασίας σου. Μετά την περιήγησή σου στο παραπάνω ιστολόγιο βεβαιώσου ότι έχεις διαμορφώσει άποψη για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θα συζητηθούν μέσα στην τάξη :
► Οδηγίες ασφαλούς επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου!
► Κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο!
► Τρόπους προστασίας του υπολογιστή σου από βλαβερές ‘ιώσεις’ και του εαυτού σου από επικίνδυνους διαδικτυακούς φίλους!
► Από ποιους και με ποιο τρόπο μπορείς να ζητήσεις βοήθεια (πληροφορίες ή συμβουλές) για θέματα που σχετίζονται με τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους!
► Εξασφάλιση αξιόπιστων πληροφοριών στο Διαδίκτυο!
► Καταγγελία ανάρμοστης συμπεριφοράς ‘φίλου’ ή ακατάληλου υλικού σε ιστοσελίδα του Διαδικτύου!
► Ψυχαγωγία και παρανομία στο Διαδίκτυο!
► Αναγνώριση προσπαθειών εξαπάτησης στο Διαδίκτυο!
► Πιθανοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν στον Ιστό!
ΣΤΑΔΙΟ II
Χρησιμοποιώντας, τις ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και το σχετικό ιστολόγιο του σχολείου μας http://www.teensafenet.wordpress.com, ερευνήστε, συγκρίνετε, αξιολογείστε, συλλέξτε, τα σχετικά με θέμα σας, στοιχεία και στη συνέχεια καταγράψτε αυτά που θεωρείτε σημαντικά και απαιτούνται για την υλοποίηση της εργασίας που έχετε αναλάβει, έτσι ώστε:
Η 1η ομάδα (ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ) αφού μελετήσουν τις προδιαγραφές (μέγεθος, περιεχόμενο, λογότυπο κ.λπ.) της αφίσας που πρόκειται να δημιουργήσουν, ερευνούν στο Διαδίκτυο, αφίσες παρόμοιου τύπου και θέματος για να εμπνευστούν και να καταλήξουν σε ιδέες.
Η 2η ομάδα (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ) σημειώνουν τις λέξεις (όρους) που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο, (όσους από αυτούς συναντούνται στο ιστολόγιο) και αποφασίζουν ποιες από αυτές θα συμπεριλάβουν στο αλφαβητάρι που θα δημιουργήσουν. Συνεργάζονται και ανταλλάσουν απόψεις, για τον τρόπο που οι όροι αυτοί θα εξηγηθούν σε απλά ελληνικά, ώστε να γίνουν κατανοητοί, τόσο από τους ίδιους όσο κι από τους συμμαθητές τους, στους οποίους απευθύνεται το αλφαβητάρι.
Η 3η ομάδα (ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΙ) καταγράφουν τα θέματα του ιστολογίου σε ένα πρόχειρο σχέδιο, το οποό στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία, ενός λεπτομερή και κατανοητού από τους συμμαθητές τους, εννοιολογικού χάρτη. Προσέχουν να συμπεριλάβουν όλα τα στοιχεία, αποφασίζοντας από κοινού για τον τρόπο της σύνταξης και παρουσίασης.
Στάδιο ΙΙΙ
Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τις ομάδες θα συνεργαστούν με σκοπό τη δημιουργία:
αφίσας, για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013 (5/2/2013),
σύννεφων λέξεων, για θέματα που σχετίζονται με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου,
λεξικού όρων (αλφαβητάρι), με τους όρους, που χρησιμοποιούνται στο ιστολόγιο και χρειάζονται ερμηνεία και επεξήγηση,
σταυρόλεξου, με λέξεις σχετικές με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου,
εννοιολογικού χάρτη πλοήγησης, στα θέματα του ιστολογίου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλο το υλικό θα αναρτηθεί στο σχετικό ιστολόγιο από τους ίδιους τους μαθητές!