Δραστηριότητα
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να κατανοήσουν και να αναφέρουν οι μαθητές ότι το ανθρώπινο σώμα είναι αγωγός.
-
Να αναφέρουν οι μαθητές τους κινδύνους που προκύπτουν από την απρόσεκτη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών και όχι μόνο.
-
Να μάθουν να χρησιμοποιούν πηγές και άλλα μέσα.
-
Να λειτουργούν μέσα από ένα ομαδοσυνεργατικό μοντέλο που προάγει: την ανταλλαγή σκέψεων (διατομική επικοινωνία), την ικανότητα προσαρμογής, αμοιβαιότητας και αποδοχής, την καλλιέργεια συνεργασίας, τη δυνατότητα θεώρησης από τη σκοπιά του άλλου (κάτι που διευκολύνει την επίλυση των συγκρούσεων), την καλλιέργεια αυτοεκτίμησης, την εμπειρία του ανήκειν σε μια ομάδα.
Ξέρετε ότι το ηλεκτρικό ρεύμα στα κυκλώματα που συνδέονται στο Δίκτυο της ΔΕΗ είναι πολύ επικίνδυνο. Με ασφάλεια μπορείτε να πειραματίζεστε μόνο με μπαταρίες. Γνωρίζετε ποιους κινδύνους μπορεί να εγκυμονεί η χρήση ηλεκτρικών συσκευών;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1:
Στα παρακάτω σκίτσα εικονίζονται κάποιες επικίνδυνες ενέργειες. Παρατηρείστε με προσοχή τα σκίτσα και στη συνέχεια συμπληρώστε στο φύλλο εργασίας σας για κάθε σκίτσο τα ακόλουθα:
-
Περιγράψτε τι βλέπετε στο σκίτσο.
-
Ποιος κίνδυνος κρύβεται στην εικονιζόμενη ενέργεια;
-
Αναφέρετε την αιτία και τί πρέπει να αποφεύγουμε;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2:
Στη συνέχεια, θα χωριστείτε σε 6 ομάδες των 4-5 ατόμων και η κάθε ομάδα θα αναλάβει να αναπαραστήσει ένα από τα παραπάνω σκίτσα ή άλλες περιπτώσεις κινδύνου ηλεκτροπληξίας. Ο κάθε μαθητής της ομάδας θα υποδυθεί ένα ρόλο (θύμα ηλεκτροπληξίας, παρατηρητής, προσφορά βοήθειας και πιθανής πρόληψης). Παρουσιάστε το έργο σας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3:
Τέλος θα χωριστείτε σε 3 ομάδες. Η 1η ομάδα θα αναλάβει να παρουσιάσει μια σειρά από ενέργειες που οφείλει να κάνει ή να μην κάνει ο Εκπαιδευτικός, ώστε να επιτύχει την πρόληψη του φαινομένου της ηλεκτροπληξίας. Η 2η ομάδα θα αναλάβει να παρουσιάσει αντίστοιχες ενέργειες από την πλευρά των Ηλεκτρολόγων εγκαταστατών, και η 3η ομάδα θα αναλάβει την παρουσίαση ενεργειών απ' την πλευρά του Ιατρικού Προσωπικού.