Των Φρούτων η Πυκνότητα και η Ωφελιμότητα

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

Οργανώνεστε σε πέντε ομάδες.

  Αφού ... "τσιμπήσετε" ένα κομματάκι από το φρούτο ομάδας σας και απολαύσετε λίγο φυσικό χυμό για να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, αναλαμβάνετε ο καθένας/η καθεμία το ρόλο του/της και όλοι μαζί εργάζεστε, ώστε να φέρετε εις πέρας την αποστολή της ομάδας.

          Κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από:
  •  τρεις ειδικούς επιστήμονες: έναν Χημικό, έναν Διατροφολόγο και έναν Βιολόγο
  • έναν μαθητή υπέρμαχο της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής  και 
  • έναν μαθητή από αδιάφορο έως ενάντιο προς τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες.  
 
Η κάθε ομάδα πρέπει να μελετήσει τις πηγές που αντιστοιχούν στο θέμα της, στις ακόλουθες διευθύνσεις:
 

https://www.youtube.com/watch?v=kFsFEZJF3Sw (μαθαίνω για την πυκνότητα-cartoon)

https://www.youtube.com/watch?v=TfbruqgYBfo  (μιλάμε για την πυκνότητα-διδασκαλία)

https://www.youtube.com/watch?v=Z50jEi1igNQ  (εντυπωσιακό πείραμα πυκνότητας)

https://www.youtube.com/watch?v=kz3m6aVgF6o (πυκνότητα &πορτοκάλι)

https://www.youtube.com/watch?v=rpubQJzdEVY πυκνότητα & πορτοκάλι

https://www.youtube.com/watch?v=gjObBcOGYfA  (πυκνότητα φρούτων)

https://www.youtube.com/watch?v=8tx8YmZDHyk  (φρούτα περιεκτικότητα % W/W)

 https://www.youtube.com/watch?v=hE1ElgU8GZc  (πειράματα με αναψυκτικό τύπου Cola) 

https://www.youtube.com/watch?v=9IcWwUH-Wj4&spfreload=1  (πύργος υγρών διαφορετικής πυκνότητας)

http://www.diatrofi.gr/index.php/food/food/item/1952-%CE%A0%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B9 (πορτοκάλι διατροφική αξία)

http://www.medidiatrofi.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-o-%CF%87%CF%85%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85/ πορτοκάλι υγεια 

http://www.iatronet.gr/diatrofi/trofima-rofimata/article/13841/portokali-polla-parapanw-apo-pigi-vitaminis-c.html (πορτοκάλι πολλά παραπάνω από βιταμίνη C )

http://www.iatronet.gr/diatrofi/trofima-rofimata/article/6229/milo-pollapla-ofeli-gia-tin-ygeia.html (μήλο & υγεία)

http://www.foodbites.eu/j15/diatrofi/zoume-ygieina/me-apla-logia/1205--8- (μήλα & οφέλη)

http://www.iatronet.gr/diatrofi/trofima-rofimata/article/7319/i-threptiki-axia-toy-mantarinioy.html (μανταρίνι & υγεία)

http://www.clickatlife.gr/diatrofi/story/1456  (μανταρίνι "μικρός θησαυρός")

http://www.clickatlife.gr/diatrofi/story/15223 (αχλάδι το "δώρο των θεών")

http://www.clickatlife.gr/your-life/story/15223 (αχλάδι-οφέλη για την υγεία).

http://www.diaitologia.gr/banana/ (μπανάνα & οφέλη για την υγεία)

http://www.iatronet.gr/diatrofi/trofima-rofimata/article/27969/mpanana-wfelei-tin-ygeia-kai-tin-omorfia.html (μπανάνα, υγεία & ομορφιά)

Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το φύλλο εργασίας, θα πρέπει να υλοποιήσετε ανά ομάδα, από τις ακόλουθες περιγραφές, αυτήν που σας αφορά. 

Ομάδα Α – Πράσινα Φρούτα  Εκτελείτε την εργαστηριακή άσκηση, ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας.Υπολογίζετε την πυκνότητα του χυμού που σας δίνεται και την πυκνότητα του αχλαδιού, και τις συγκρίνετε.  Συζητάτε τις  διαφορές  από χημική άποψη και εντοπίζετε τη διατροφική αξία των δύο προϊόντων.  Για το σκοπό αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα υλικά (χυμό και αχλάδι), σκεύη και όργανα (ζυγό, ογκομετρικό κύλινδρο, ποτήρι ζέσεως), ενώ καταγράφετε τις μετρήσεις και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας.

 Ομάδα Β – Κόκκινα Φρούτα  Εκτελείτε την εργαστηριακή άσκηση, ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας.  Υπολογίζετε την πυκνότητα του χυμού που σας δίνεται και την πυκνότητα του μήλου, και τις συγκρίνετε.  Συζητάτε τις  διαφορές  από χημική άποψη και εντοπίζετε τη διατροφική αξία των δύο προϊόντων.  Για το σκοπό αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα υλικά (χυμό και μήλο), σκεύη και όργανα (ζυγό, ογκομετρικό κύλινδρο, ποτήρι ζέσεως), ενώ καταγράφετε τις μετρήσεις και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας.

Ομάδα Γ – Πορτοκαλί Φρούτα  Εκτελείτε την εργαστηριακή άσκηση , ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας.  Υπολογίζετε την πυκνότητα του χυμού που σας δίνεται και την πυκνότητα του πορτοκαλιού, και τις συγκρίνετε.  Συζητάτε τις  διαφορές  από χημική άποψη και εντοπίζετε τη διατροφική αξία των δύο προϊόντων. Για το σκοπό αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα υλικά (χυμό και πορτοκάλι), σκεύη και όργανα (ζυγό, ογκομετρικό κύλινδρο, ποτήρι ζέσεως), ενώ καταγράφετε τις μετρήσεις και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας.

Ομάδα Δ – Μοβ Φρούτα  Εκτελείτε την εργαστηριακή άσκηση, ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας. Υπολογίζετε την πυκνότητα του χυμού που σας δίνεται και την πυκνότητα του δαμάσκηνου, και τις συγκρίνετε.  Συζητάτε τις  διαφορές  από χημική άποψη και εντοπίζετε τη διατροφική αξία των δύο προϊόντων.  Για το σκοπό αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα υλικά (χυμό και δαμάσκηνο), σκεύη και όργανα (ζυγό, ογκομετρικό κύλινδρο, ποτήρι ζέσεως), ενώ καταγράφετε τις μετρήσεις και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας.

Ομάδα Ε – Κίτρινα Φρούτα  Εκτελείτε την εργαστηριακή άσκηση Χημείας, ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας. Υπολογίζετε την πυκνότητα του χυμού που σας δίνεται και την πυκνότητα της μπανάνας, και τις συγκρίνετε.  Συζητάτε τις  διαφορές  από χημική άποψη και εντοπίζετε τη διατροφική αξία των δύο προϊόντων.  Για το σκοπό αυτό, χρειάζεστε τα κατάλληλα υλικά (χυμό και μπανάνα), σκεύη και όργανα (ζυγό, ογκομετρικό κύλινδρο, ποτήρι ζέσεως), ενώ καταγράφετε τις μετρήσεις και τις παρατηρήσεις σας στο φύλλο εργασίας.   

 

 

 

 

Στο τέλος του μαθήματος, οι ομάδες θα ανασυγκροτηθούν και θα γίνουν δύο: 

  • Υπέρμαχοι της υγιεινής διατροφής και ιδιαίτερα της κατανάλωσης φρούτων, οι  "φρουτολάτρες" και 
  • ενάντιοι, υπέρμαχοι της πρόχειρης και συνήθως ανθυγιεινής διατροφής, οι "φρουτομάχοι". 
Οι πρώτοι θα προσπαθήσουν να πείσουν για τα οφέλη της κατανάλωσης φρούτων τους δεύτερους, ενώ οι τελευταίοι θα επιχειρήσουν να αντισταθούν, προτάσσοντας δικά τους επιχειρήματα π.χ. υπέρ της κατανάλωσης γλυκών.
Θα συζητήσουν επίσης για το κόστος της διατροφής σε κάθε περίπτωση.
 

                                                                                                                                                                                                         

Το φύλλο εργασίας για μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού Σχολείου, μπορείτε να το δείτε και εδώ

Το φύλλο εργασίας για μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου, μπορείτε να το δείτε και εδώ.