Διαδικασία
Θα εργαστείτε σε 3 ομάδες. Επιλέξτε λοιπόν σε ποια ομάδα θα ενταχθείτε:
- Υπέρμαχοι της κυκλοφορίας των ηλεκτρονικών επιθετικών παιχνιδιών. Εσείς θα είστε σχεδιαστές ηλεκτρονικών παιχνιδιών και εκπρόσωποι εταιρειών κατασκευής και πώλησης παιχνιδιών. Έργο σας θα είναι να ενημερωθείτε κατάλληλα ώστε να υπερασπιστείτε τα παιχνίδια αυτά.
- Πολέμιοι της κυκλοφορίας των ηλεκτρονικών επιθετικών παιχνιδιών. Εσείς θα είστε γονείς, δάσκαλοι και ψυχολόγοι που έχετε επιφυλάξεις και πολλές αντιρρήσεις για την κυκλοφορία αυτών των παιχνιδιών. Θα αναζητήσετε πληροφορίες τέτοιες που να στηρίζουν τη θέση σας.
- Δημοσιογράφοι. Εσείς θα είστε οι συντονιστές της αντιπαράθεσης (debate) που θα διεξαχθεί στο τέλος. Θα συντονίσετε τη συζήτηση, θα είστε υπεύθυνοι για την τήρηση των κανόνων όλης της διαδικασίας και θα θέσετε τα κατάλληλα ερωτήματα για να αρχίσει η αντιπαράθεση.
Με οδηγό σας τα ερωτήματα που ακολουθούν για κάθε ομάδα χωριστά, ψάξτε για πληροφορίες στο Διαδίκτυο, είτε στις πηγές που σας δίνονται είτε σε άλλες που θα βρείτε μόνοι σας.
Οι δύο πρώτες ομάδες θα πρέπει να καταγράψετε τα επιχειρήματα που στηρίζουν τη θέση σας ως Υπέρμαχων ή Πολέμιων των επιθετικών videogames. Στην ομάδα των Δημοσιογράφων θα καταγράψετε πληροφορίες για τους κανόνες μιας αντιπαράθεσης και θα ετοιμάσετε κατάλληλα ερωτήματα που θα θέσετε στις ομάδες. Όλοι σας να καταγράψετε και την πηγή από την οποία πήρατε την πληροφορία σας.
Μόλις είστε έτοιμοι, θα αρχίσει το debate. Γι’ αυτό φροντίστε να έχετε ατράνταχτα επιχειρήματα!!! Μην ξεχνάτε πως θέλετε να πείσετε τους άλλους ότι εσείς έχετε δίκιο!!!
Ερωτήματα-θέματα πάνω στα οποία θα πρέπει να προβληματιστεί κάθε ομάδα και να συλλέξει πληροφορίες
Ομάδα Υπέρμαχων των ηλεκτρονικών επιθετικών παιχνιδιών:
- Μήπως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια βελτιώνουν τις νοητικές ικανότητες των παιδιών;
- Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια βελτιώνουν τα αντανακλαστικά των παιδιών;
- Διασκεδάζουμε ακίνδυνα, χωρίς να υπάρχει το πρόβλημα να τραυματιστούμε.
- Μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αναπτύσσεσαι η αυτοπεποίθηση και η κοινωνικότητα. Τι δείχνουν άραγε οι έρευνες;
- Όταν τα παιδιά παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια θεωρούν ότι βρίσκονται στον πραγματικό κόσμο ή έχουν συνείδηση ότι παίζουν σε ένα φανταστικό κόσμο;
- Μήπως το πρόβλημα δεν είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά το γεγονός ότι οι μεγάλοι δε γνωρίζουν καλά και δεν εμπιστεύονται τα παιδιά τους;
Ομάδα Πολέμιων των ηλεκτρονικών επιθετικών παιχνιδιών:
- Χρησιμοποιείστε τη μηχανή αναζήτησης του PEGI, ενός συστήματος που βαθμολογεί τα παιχνίδια για να δείτε τους χαρακτηρισμούς που έχουν δοθεί σε διάφορα παιχνίδια που παίζετε καθημερινά.
- Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το ύψος των πωλήσεων τέτοιων παιχνιδιών κάθε χρόνο; Μήπως υπάρχουν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που δεν επιτρέπουν τον έλεγχο ή την απαγόρευση της κυκλοφορίας των επιθετικών παιχνιδιών;
- Τι πληροφορίες υπάρχουν για τα περιστατικά ακραίων βίαιων συμπεριφορών από παιδιά; Έχουμε πληροφορίες για τα παιχνίδια που έπαιζαν αυτά τα παιδιά;
- Τι γίνεται όταν μαθαίνεις να διασκεδάζεις ασκώντας βία, έστω και εικονική;
- Τι θα γινόταν εάν παίζαμε αυτού του είδους τα παιχνίδια και στην πραγματικότητα;
- Όταν κερδίζετε, τι νιώθετε και για ποιο λόγο;
Ομάδα Δημοσιογράφων – Συντονιστών της αντιπαράθεσης:
- Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες μιας αντιπαράθεσης που θα υιοθετήσετε κι εσείς στο δικό σας debate;
- Καταγράψτε τη διαδικασία διεξαγωγής της αντιπαράθεσης, όπως τη φαντάζεστε, για να έχετε έναν οδηγό στο συντονισμό του παιχνιδιού αργότερα.
- Ψάξτε στις πηγές και καταγράψτε ερωτήματα που θα θέσετε προς τις δύο πλευρές τόσο για τη θετική όσο και για την αρνητική πλευρά των ηλεκτρονικών επιθετικών παιχνιδιών.