Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση θα γίνει με 2 τρόπους.
Πρώτα θα αξιολογήσετε τις γνώσεις σας ως προς την πλοήγηση σε δικτυακούς τόπους για την αναζήτηση πληροφοριών με τη βοήθεια του Πίνακα 1.
Κατόπιν θα αξιολογήσετε όλοι τους συμμαθητές σας για τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι ρόλων και θα αξιολογήσετε και τη συνεργασία της ομάδας σας με τη βοήθεια της Ρουμπρίκας.
Πίνακας 1. Διαβάστε τις προτάσεις και τσεκάρετε αυτή που σας ταιριάζει:
Πλοήγηση Μετακινούμαι σε ένα δικτυακό τόπο προς την κατεύθυνση που επιθυμώ … |
|
Μόνος μου |
|
Με λίγη βοήθεια |
|
|
Οπωσδήποτε με τη βοήθεια κάποιου άλλου |
|
|
Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να μετακινηθώ |
|
|
||
Αναζήτηση: Μπορώ να αναζητήσω πληροφορίες στο Διαδίκτυο … |
|
Μόνος μου |
|
Με λίγη βοήθεια |
|
|
Με τη βοήθεια κάποιου συμμαθητή μου |
|
|
Δεν μπορώ να βρω την πληροφορία που θέλω |
|
|
||
Μηχανές αναζήτησης: Μπορώ να επιλέξω και να χρησιμοποιήσω ένα εργαλείο αναζήτησης … |
|
Μόνος μου |
|
Με λίγη βοήθεια |
|
|
Οπωσδήποτε με τη βοήθεια κάποιου άλλου |
|
|
Δεν μπορώ να επιλέξω εργαλείο αναζήτησης |
Ρουμπρίκα αξιολόγησης για το παιχνίδι ρόλων που παρουσίασαν οι μαθητές
και για το επίπεδο συνεργασίας τους.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ |
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ |
ΚΑΛΗ |
ΜΕΤΡΙΑ |
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ |
Οργάνωση και Διεξαγωγή του debate |
Τέλεια οργάνωση, τήρηση όλων των κανόνων, σωστός συντονισμός της διαδικασίας. |
Πολύ καλή οργάνωση, τήρηση σχεδόν όλων των κανόνων και πολύ ικανοποιητικός ο συντονισμός.
|
Καλή οργάνωση, τήρηση ορισμένων βασικών κανόνων. |
Δεν υπήρχε συντονισμός στην αντιπαράθεση. Δεν τηρήθηκαν οι κανόνες. |
Ρόλοι |
Υποδύθηκαν τέλεια τους ρόλους τους οι μαθητές. |
Πολύ καλή η ανταπόκριση των μαθητών στους ρόλους που έπρεπε να υποδυθούν.
|
Οι μαθητές προσέγγιζαν αρκετά στους ρόλους που έπρεπε να υποδυθούν. |
Οι μαθητές δεν προσέγγιζαν ικανοποιητικά τους ρόλους που έπρεπε να υποδυθούν. |
Περιεχόμενο |
Πλήρης κάλυψη του θέματος και παροχή χρήσιμων πληροφοριών. |
Κάλυψη του θέματος και παροχή σημαντικής πληροφορίας. |
Σχετική κάλυψη του θέματος και λίγες πληροφορίες. |
Περιορισμένο περιεχόμενο και επιφανειακή γνώση με λάθη.
|
Τεκμηρίωση |
Τα επιχειρήματα που ακούστηκαν ήταν ξεκάθαρα και προκύπτουν από συγκεκριμένες πηγές οι οποίες αναφέρθηκαν.
|
Τα επιχειρήματα που ακούστηκαν ήταν σε μεγάλο βαθμό ξεκάθαρα με αναφορές σε σχετικές πηγές. |
Τα επιχειρήματα που ακούστηκαν ήταν συχνά ασαφή με λάθη στις σχετικές πηγές που αναφέρθηκαν. |
Τα επιχειρήματα που ακούστηκαν ήταν μόνο υποκειμενικά χωρίς να στηρίζονται στις πηγές. |
Συνεργασία ομάδας |
Όλοι συνεισέφεραν ισότιμα διατυπώνοντας απόψεις, οι διαφωνίες λύνονταν σε θετικό κλίμα με συζήτηση. |
Οι περισσότεροι συμμετείχαν στη συζήτηση και στις διαφωνίες ανταλλάσσο- νταν επιχειρήματα. |
Τη συζήτηση μονοπώλησαν ένα ή δύο μέλη της ομάδας που προσπαθούσαν να πείσουν για τις απόψεις τους..
|
Η συνεργασία ήταν μια προσπάθεια επιβολής προσωπικών απόψεων. |
Βαθμός συμμετοχής μαθητών |
Σε όλες τις ομαδικές εργασίες όλοι συνεισέφεραν διατυπώνοντας ιδέες και απόψεις. |
Σε πολλές ομαδικές εργασίες οι περισσότεροι διατύπωναν την άποψή τους. |
Στις περισσότερες εργασίες, οι περισσότεροι διατύπωναν την άποψή τους ενώ οι υπόλοιποι απλώς συμφωνούσαν.
|
Συνήθως συγκεκριμένα μέλη της ομάδας διατύπωναν την άποψή τους και οι υπόλοιποι απλώς συμφωνούσαν. |
Βαθμός διαπραγμά- τευσης |
Οι ομάδες συνήθως συζητούσαν τις διαφορετικές απόψεις πριν συνθέσουν την τελική τους πρόταση.
|
Οι ομάδες συχνά συζητούσαν τις διαφορετικές απόψεις ώστε να υιοθετήσουν μία από αυτές. |
Οι ομάδες σπάνια συζητούσαν τις διαφορετικές απόψεις. |
Συνήθως διατυπωνόταν μία άποψη την οποία όλοι υιοθετούσαν. |