Μια ιστοεξερεύνηση (WebQuest) για τον Μανόλη Αναγνωστάκη

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Τρόπος προσέγγισης του θέματός μας

 

Στην αίθουσα διδασκαλίας την πρώτη διδακτική ώρα

Αρχικά, πραγματοποιείται η ανάγνωση (από τον εκπαιδευτικό ή κάποιο μαθητή) των ποιημάτων του Μ. Αναγνωστάκη που βρίσκονται στο σχολικό εγχειρίδιο και ηχογραφούνται οι αναγνώσεις αυτές. Στη συνέχεια, προβάλλονται στον πίνακα της τάξης τα ίδια ποιήματα, με τη μορφή που έχουν αναρτημένα στην ενότητα του Ψηφιακού Σχολείου. Τέλος, γίνεται συζήτηση με αφορμή (α) τη σύγκριση των ποιημάτων στην έντυπη και ψηφιακή τους εκδοχή και (β) τη σύγκριση των ηχογραφημένων αναγνώσεών τους από εκπαιδευτικό ή μαθητή και τον ίδιο τον ποιητή.

 

Στο εργαστήριο πληροφορικής κατά τη δεύτερη και τρίτη διδακτική ώρα

Οι ομάδες ασχολούνται με διαφορετικούς άξονες/ερευνητικά πεδία και συνθέτουν ένα κείμενο:

> η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει την έρευνα υλικού που αφορά τη ζωή του ποιητή,

> η δεύτερη ομάδα μελετά υλικό για την εποχή στην οποία έζησε και η οποία επηρέασε το έργο του,

> η τρίτη ομάδα ερευνά το έργο του και θα αξιοποιήσει ψηφιακό υλικό που περιλαμβάνει μελοποιημένα ποιήματα και αναγνώσεις ποιημάτων του Μ. Αναγνωστάκη,

> η τέταρτη ομάδα διαβάζει κείμενα στα οποία διατυπώνεται κριτική για το έργο του και

> η πέμπτη και τελευταία ομάδα υλοποιεί δραστηριότητες με σημείο αναφοράς τηλεοπτικές εκπομπές και σύγχρονες ιστοσελίδες που έχουν θέμα τον ίδιο και το έργο του.

 

Στην αίθουσα διδασκαλίας την τέταρτη διδακτική ώρα

Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες τους. Διατυπώνονται ερωτήματα και σχόλια.

 

Στο εργαστήριο πληροφορικής κατά την πέμπτη και έκτη διδακτική ώρα

Όλες οι ομάδες καλούνται να μελετήσουν ποιήματα από το έργο του Μ. Αναγνωστάκη και στη συνέχεια δημιουργούν ένα ψηφιακό βιβλίο, στο οποίο έχουν επιλέξει να παρουσιάσουν κάποια από τα ποιήματα του Μ. Αναγνωστάκη. Η ανθολογία αυτή με πρόλογο των ίδιων των μαθητών δημοσιεύεται στο διαδίκτυο με τη συνδρομή κάποιων Web2.0 εργαλείων.

 

Στην αίθουσα διδασκαλίας την έβδομη διδακτική ώρα

Παρουσίαση ψηφιακών βιβλίων από τις ομάδες. Ετεροαξιολόγηση με βάση ένα Φύλλο αξιολόγησης.

 

Στην αίθουσα διδασκαλίας την όγδοη διδακτική ώρα

Συζήτηση/αναστοχασμός επί της όλης διαδικασίας. Πραγματοποιείται αυτοαξιολόγηση μαθητών και ομάδων με βάση  (α) ένα Δελτίο αυτοαξιολόγησης μαθητή, που αφορά το κάθε μέλος της ομάδας ατομικά και (β) ένα Δελτίο αυτοαξιολόγησης της ομάδας, που αφορά την ομάδα ως σύνολο.