Διαδικασία
Διαδικασία
1. Συγκρότηση Ομάδας & Ρόλοι
- Συγκροτήστε την ομάδα σας (4-5 άτομα).
-
Αναθέστε ρόλους σε κάθε μέλος. Προτεινόμενοι ρόλοι:
- Συντονιστής/τρια: Διασφαλίζει την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την επικοινωνία.
- Ερευνητής/τρια Υλικού: Αναζητά πληροφορίες για το Μέρος Α & Β.
- Ερευνητής/τρια Πεδίου: Οργανώνει και διεξάγει την έρευνα στο σχολείο (Μέρος Γ).
- Συντάκτης/τρια Προτάσεων: Αναπτύσσει τις προτάσεις (Μέρος Δ) και το κείμενο αναφοράς.
- Σχεδιαστής/τρια Παραδοτέων: Δημιουργεί την παρουσίαση/αφίσα και τον πίνακα ταξινόμησης.
2. Θεωρητική Κατανόηση (Μέρος Α’)
-
Αναζητήστε πληροφορίες (ψηφιακές και έντυπες πηγές) για να απαντήσετε στα εξής:
- Τι είναι η ανακύκλωση και γιατί είναι απαραίτητη;
- Ποια είναι η διαδικασία της ανακύκλωσης (συλλογή, διαλογή, επεξεργασία);
- Ποιο είναι το σύστημα των κάδων στην Ελλάδα (μπλε, καφέ, πράσινος, κίτρινος κ.λπ.);
- Τι πηγαίνει στον καθένα;
- Ποια είναι τα συχνά λάθη που γίνονται στη χρήση των κάδων;
- Καταγράψτε τις απαντήσεις σας.
3. Ταξινόμηση Υλικών (Μέρος Β’)
-
Δημιουργήστε έναν Πίνακα Κατηγοριών για τα ανακυκλώσιμα υλικά:
- Χαρτί | Πλαστικό | Μέταλλο | Γυαλί | Βιοαπόβλητα | Ηλεκτρικές Συσκευές / Μπαταρίες
- Περιηγηθείτε στον σχολικό χώρο (αυλή, αίθουσες, κυλικείο) και καταγράψτε πραγματικά παραδείγματα για κάθε κατηγορία (π.χ., τετράδια, πλαστικά μπουκάλια νερού, αλουμινένια κουτάκια, γυάλινα βάζα από σπιτικό γλυκό, φλούδες φρούτων, χαλασμένο mouse).
Σημείωση: Αυτή η παρατήρηση είναι σύντομη και αφορά τη συλλογή παραδειγμάτων.

4. Έρευνα στο Σχολείο (Μέρος Γ’)
-
Διεξάγετε μια μικρή έρευνα (10-15 λεπτά) στο σχολείο. Χρησιμοποιήστε τα εξής ερωτήματα ως οδηγό:
- Εντοπισμός: Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης; Πόσοι; Πού βρίσκονται (π.χ., σε κάθε όροφο, μόνο στην αυλή, δίπλα στον κάδο σκουπιδιών);
- Αξιολόγηση: Χρησιμοποιούνται σωστά; (Κάντε σύντομη παρατήρηση – π.χ., αν ο μπλε κάδος περιέχει σακούλες σκουπιδιών ή βιοαπόβλητα).
- Ελλείψεις: Ποιοι κάδοι λείπουν (π.χ., καφέ για βιοαπόβλητα, κίτρινος για μπαταρίες, ειδικός για χαρτί);
- Συνεντεύξεις (προαιρετικά): Κάντε 1-2 ερωτήσεις σε συμμαθητές/καθηγητές για τις συνήθειές τους στην ανακύκλωση.
- Καταγράψτε τα ευρήματα.
5. Διαμόρφωση Προτάσεων (Μέρος Δ’)
-
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας στη διαδιακσια 4, διαμορφώστε συγκεκριμένες προτάσεις για:
- Σήμανση: Πώς θα βελτιώσετε τις σημάνσεις στους υπάρχοντες κάδους (π.χ., με εικόνες, με σαφείς οδηγίες).
- Τοποθέτηση: Πού πρέπει να τοποθετηθούν νέοι κάδοι και τι είδους κάδοι να είναι αυτοί.
- Ενημέρωση: Ιδέες για ενημερωτικές δράσεις/μαθήματα/ημερίδες για τους μαθητές και τους καθηγητές.
- Μείωση: Πώς μπορεί να μειωθεί το πλαστικό μιας χρήσης στο σχολείο (π.χ., επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια, καντίνες).
- Καμπάνια: Σχεδιάστε ένα σύντομο σλόγκαν και 3 βασικά μηνύματα για μια σχολική καμπάνια «Ανακυκλώνω Σωστά».
6. Δημιουργία Παραδοτέων
Ολοκληρώστε τα 3 απαιτούμενα παραδοτέα:
-
Παρουσίαση (3-5 διαφάνειες) ή Αφίσα Α3:
- Συμπεριλάβετε τα βασικά ευρήματα της έρευνας και τις προτάσεις σας.
- Χρησιμοποιήστε εικόνες και γραφήματα.
-
Μικρό Κείμενο / Αναφορά (1 σελίδα):
- Περιγράψτε συνοπτικά τα ευρήματα (Μέρος Α, Β, Γ) και αναπτύξτε τις βασικές προτάσεις (Μέρος Δ).
-
Πίνακας Ταξινόμησης:
- Ολοκληρώστε τον πίνακα του Βήματος 3 με τα υλικά και πού ανακυκλώνονται.
7.Παρουσίαση στην Τάξη
- Παρουσιάστε την εργασία σας στην τάξη (χρησιμοποιώντας την παρουσίαση ή την αφίσα) και αναλύστε τις προτάσεις σας για τη βελτίωση της ανακύκλωσης στο σχολείο.
| Παραδοτέο | Περιγραφή | Ολοκληρώθηκε; |
| Παρουσίαση/Αφίσα | Οπτική αναπαράσταση ευρημάτων και προτάσεων. |
|
| Κείμενο/Αναφορά | Έκθεση 1 σελίδας με την ανάλυση και τις προτάσεις. |
|
| Πίνακας Ταξινόμησης | Κατάλογος ανακυκλώσιμων υλικών (με παραδείγματα). |
|