Fake News και τρόποι αναγνώρισής τους

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Με αφορμή το βίντεο και την παρουσίαση που  παρακολούθησαν  οι μαθητές συζητούν, σχολιάζουν και καταθέτουν την άποψή τους για φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων και την ταχύτατη διασπορά τους στο διαδίκτυο. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, όπου κρίνεται απαραίτητο, οι μαθητές διατυπώνουν ερωτήσεις για τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος και καταλήγουν σε συμπεράσματα.

Στη συνέχεια Οι μαθητές/-ριες χωρίζονται σε μικρές ομάδες (2-3 ατόμων) και ενθαρρύνονται από τον/την εκπαιδευτικό να επιλέξουν και να αναλύσουν διαδικτυακές ειδήσεις (που τους δόθηκαν) για τις οποίες έπρεπε να εντοπίσουν  αν πρόκειται για αληθινές ειδήσεις ή ψεύτικες. Η άσκηση πρέπει να διεξαχθεί σε βήματα, ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες.

Βήμα πρώτο: Διαβάζω.

Στη διάρκεια αυτού του βήματος, είναι σημαντικό να αναρωτηθώ τα εξής:

 

Βήμα δεύτερο: Αξιολογώ.

Στη διάρκεια αυτού του βήματος, συνεχίζω να αναρωτιέμαι τα εξής:

 

Βήμα τρίτο:

Σε αυτό το σημείο, εάν:

 

Τέλος , οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες για τη δημιουργία ψευδών ειδήσεων μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής  worldgreynews (https://www.worldgreynews.com/add-news?fbclid=IwAR3BBOA8TUfARs20SrzleJifINzDJlnCOyUpTnAqCZtcX3cPN0nSXmuxVjE) με θέμα της επιλογής τους. 

Δίνεται παράδειγμα Δημιουργίας εξώφυλλου περιοδικού με  ψεύτικες πληροφορίες 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.