Ο υπολογιστής μου τρελάθηκε!

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

Ο υπολογιστής μου τρελάθηκε!

Η ιστοεξερεύνηση θα ολοκληρωθεί σε τρία στάδια, ως εξής: 

 ΣΤΑΔΙΟ I

Πριν ξεκινήσεις  πρέπει να ...ενημερωθείς! 

♦  Ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο του Εμπλουτισμένου βιβλίου Πληροφορικήςς Γ Γυμνασίου για να μελετήσεις το αντίστοιχο κεφάλαιο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3529,14502/

♦  Το ιστολόγιο του σχολείου μας σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο περιέχει όλες τις πληροφορίες και τους συνδέσμους για να μελετήσεις τους ιούς των υπολογιστών αλλά και να μάθεις πως μπορείς να προστατευτείς από αυτούς. Εδώ θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, καθώς και χρήσιμους συνδέσμους, που θα σε βοηθήσουν στην έρευνά σου και την υλοποίηση της εργασίας σου. http://teensafenet.wordpress.com/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B9/

Μετά την περιήγησή σου στις παραπάνω πηγές βεβαιώσου ότι έχεις διαμορφώσει άποψη για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θα συζητηθούν μέσα στην τάξη :


►  Τι είναι οι ιοί των υπολογιστών (bugs).

►  Ποιά είναι τα είδη των ιών και ποιες συνέπειες μπορεί να έχει,  καθένα από αυτά, στα ηλεκτρονικά μου αρχεία ή και στο ίδιο το υπολογιστικό μου σύστημα.

►  Ποιοί είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να ‘κολλήσουμε’ ιούς.

►  Πως μπορώ να προστατεύσω τον υπολογιστή και τα αρχεία μου από το κακόβουλο λογισμικό.

 

ΣΤΑΔΙΟ II

   Χρησιμοποιώντας, τις ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και το σχετικό ιστολόγιο του σχολείου μας, ερευνήστε, συγκρίνετε, αξιολογείστε, συλλέξτε, τα σχετικά με το θέμα σας, στοιχεία και στη συνέχεια καταγράψτε αυτά που θεωρείτε σημαντικά και απαιτούνται για την υλοποίηση της εργασίας που έχετε αναλάβει, έτσι ώστε:


    Η 1η ομάδα (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ) σημειώνουν τις λέξεις (όρους) που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο, (όσους από αυτούς συναντούνται στο ιστολόγιο) και αποφασίζουν ποιες από αυτές θα συμπεριλάβουν στο σταυρόλεξο  που θα δημιουργήσουν. Συνεργάζονται και ανταλλάσουν απόψεις, για  τον τρόπο που οι όροι αυτοί θα εξηγηθούν σε απλά ελληνικά, ώστε να γίνουν κατανοητοί, τόσο από τους ίδιους όσο κι από τους συμμαθητές τους, οι οποίοι θα κληθούν να το λύσουν!


    Η 2η ομάδα (ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ)  καταγράφουν τα θέματα, (δηλαδή τα είδη των ιών, τις πιθανές βλάβες που μπορεί καθένας τους να προκαλέσει καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης τους), από το ιστολόγιο σε ένα πρόχειρο σχέδιο, το οποίο στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία, ενός λεπτομερή και κατανοητού από τους συμμαθητές τους, εννοιολογικού χάρτη. Προσέχουν να συμπεριλάβουν όλα τα στοιχεία, αποφασίζοντας από κοινού για τον τρόπο της σύνταξης και παρουσίασης.


    Η 3η ομάδα (ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ)  αποφασίζουν για τον αριθμό των ‘κάδρων’ που θα χρησιμοποιήσουν (όχι περισσότερα από  έξι), επιλέγουν τα πρόσωπα, γράφουν τους διαλόγους, και συνθέτουν το σενάριο τους, δίνοντας, όπως συνηθίζεται, στο τέλος και το κατάλληλο μήνυμα! Προσέχουν να παρουσιάσουν 'την ιστορία τους' χωρίς να εκθέσουν, να προσβάλουν ή να φέρουν σε δύσκολη θέση τους συμμαθητές των οποίων τα ‘παθήματα’ περιγράφουν.
 

ΣΤΑΔΙΟ III

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τις ομάδες θα συνεργαστούν για τη δημιουργία των ηλεκτρονικών εργασιών:

  ⇒ σταυρόλεξου όρων

  ⇒ εννοιολογικού χάρτη,

  ⇒ κόμικ.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Όλες οι δημιουργίες, θα παρουσιαστούν στην τάξη και θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιο, από τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάστηκαν στην ιστοεξερεύνηση!