Διαδικασία
Η συνολική διάρκεια των δραστηριοτήτων είναι 3 διδακτικέςώρες (σύγχρονη ή/και ασύγχρονη διδασκαλία), αναλυτικά:
1η διδακτική ώρα (αφόρμηση- ανίχνευση πρότερων γνώσεων-εισήγηση):
- Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο και απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν (10min):
- Με αφορμή την ιστορία της Μαρίας που διαβάσατε στην προηγούμενη ενότητα και το βίντεο που είδατε καλείστε να απαντήσετε σε ερωτήσεις που θα βρείτε στο σύνδεσμο : ερωτηματολόγιο
- Παρακολουθήσετε το βίντεο "Netiquette: κανόνες της ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς" (7 min):
- Επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες : https://internetsafety.pi.ac.cy/kids-cyber-bullying/ και https://saferinternet4kids.gr/webinars-all/diadiktiaki symperifora και αντλήστε πληροφορίες για την αποδεκτή/μη αποδεκτη διαδικτυακή συμπεριφορά. (15 min)
- Γράψτε σε έναν κοινόχρηστο πίνακα ανακοινώσεων 2 πράγματα που πρέπει και 2 πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Για να ανοίξτε και να γράωτε στο τον κοινόχρηστο πίνακα ανακοινώσεων κάντε κλικ στι σύνδεσμο : https://el.padlet.com/pierroug1/vxk437xbokzdz5yb (10min)
2η διαδακτική ώρα (Δραστηριότητες εμπέδωσης- παραδοτέα):
- Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν στον προηγούμενο πίνακα ανακοινωσεων η ολομέλεια του τμήματος δημιουργεί σε ένα συνεργατικό έγγραφο έναν πίνακα 2 στηλών με πράγματα που πρέπει και πράγμτα που δεν πρέπει να κάνουμε όταν ασχολούμαστε με το διαδίκτυο. (Εναλακτική προσέγγιση η δημιουργία αφίσας, προτεινόμενο λογισμικό : Canvas - πληροφορίες περιέχονται στην ενότητα Πηγές-Μέσα). (10 min)
-Τωρά μπορείτε να διαχωρήσετε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχει ένας χρήστης στο διαδίκτυο: κάντε κλικ στο σύνδεσμο: https://wordwall.net/resource/9008354 και βάλτε.... τα πράγματα στη σωστή θέση. (5min)
- Στη συνέχεια σε ομάδες των 2 ατόμων προετοιμάστε μία ιστορία με περιεχόμενο προβλήματα και τρόπους αντιμετώπισης που σχετίζονται με τον διαδικτυακό τρόπο συμπεριφορας μας. Στη συνέχεια δημιουργήστε το δικό σας κόμικ χρησιμοποιώντας το Pixton ή το Cartoon Story Maker (αναλυτικές οδηγίες υπάρχουν στην ενότητα "Πηγές-Μέσα"). (30 min)
3η διδακτικη ώρα (αξιολόγηση - επέκταση) :
- Παρουσίαση στην ολομέλεια των κόμικ. (15 min)
- Ετεροαξιολόγηση μαθητών: Οι μαθητές αξιολογούν τους συμμαθητές τους χρησιμοποιώντας τον πίνακα Διαβαθμισμένων κριτηρίων και γράφουν τις αξιολογήσεις στον Πίνακα Ανακοινώσεων (10 min)
- Συμπλήρωση online σταυρόλεξου από το φωτόδεντρο: κίνδυνοι στο Διαδίκτυο με έμφαση στα πνευματικά δικαιώματα, παραπληροφόρηση. (10min)
- Αξιολόγηση διαδικασίας: κάντε κλικ στο σύνδεσμο και συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο. (10 min)