Διαδικασία
Η τάξη θα χωριστεί σε 4 ομάδες
1) Τα λεξικά. Παρεμβαίνουν και δίνουν μόνο τη σχετική και χρήσιμη πληροφορία. Σημασία ενός όρου ή μιας έκφρασης, ετημηγορία, προέλευση, ιστορικά στοιχεία, κ.λ.π. Είναι οι geeks της παρέας.
2) Οι αρχαίοι αθηναίοι πολίτες. Η εμπειρία τους. Ξέρουν πρόσωπα, καταστάσεις, τι ίσχυε και τι όχι στην αρχαιότητα από πρώτο χέρι.Μπορούν να αφηγηθούν περιστατικά, να επαληθεύσουν ή να απορίψουν ισχυρισμούς.Σκεφτείτε τους κάτι σαν ταξιδιώτες στο χρόνο.
3) Οι πληροφοριοφύλακες. Ξέρουν να ανιχνεύουν παθογένειες στις "μαρτυρίες" και τα "ρεπορταζ". Προτείνουν τρόπους ανίχνευσης και προστασίας από τα Fake News. Κάτι σαν the guardians of truth.
Τρόπος εργασίας:
1η συνάντηση εργασίας. Ολομέλεια
- Οργάνωση του τρόπου έρευνας των διαθέσιμων ιστοσελίδων ώστε να αλλιευθούν τα σχετικά με το θέμα και χρήσιμα στοιχεία.Αποφασίστε για παράδειγμα ποιες σελίδες θα έχετε ανοιχτές στον υπολογιστή. Μπορείτε να φτιάξετε και ένα wakelet.
Αποφασίστε για τον τρόπο παρουσίασης (Power point, prezi, e-me content tool, infographic, genially, κ.λ.π)
• Οργάνωση της διάρθρωσης της παρέμβασης (θα μιλάει κάθε ομάδα με τη σειρά σαν να παραδίδει μάθημα ή θα ακολουθήσουν ένα σχέδιο και θα είναι όλες σε ετοιμότητα για να εναλλάσσονται και να παρεμβαίνουν όταν προκύπτει ανάγκη; π.χ τα λεξικά μπορούν να παρεμβαίνουν όταν/αν οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν κάποιο όρο ή λέξη-κλειδί).
Ομαδική δουλειά.
Κάθε ομάδα ερευνά τις δικές της πηγές και αναζητά επιπλέον πληροφορίες αν χρειαστεί. Καταλήγουν σε μια βάση δεδομένων με την οποία το κάθε μέλος πρέπει να εξοικειωθεί ώστε να μπορεί όταν χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσει την κατάλληλη στιγμή. Αυτή θα πρέπει να προστεθεί στη γενική παρουσίαση.
2η συνάντηση εργασίας.Ολομέλεια
Γενική πρόβα.
- Συρραφή των προιόντων της δουλειάς των ομάδων σε μια ενιαία παρουσίαση. Προσθήκη ελκυστικών διαδραστικών στοιχείων.
- Τεχνικές για να κερδίσουν την προσοχή των παιδιών και να αποδείξουν την αξιοπιστία τους.
- Πρόβλεψη τυχόν προβλημάτων και στρατηγικές αντιμετώπισης. Να θυμηθούμε ότι το κοινό τους θα είναι δεκάχρονα παιδιά με τάση να πετάγονται και να κάνουν ερωτήσεις που μπορεί να αποπροσανατολίσουν το θέμα προς συζήτηση.
Διεξαγωγή .
3η συνάντηση εργασίας. Ολομέλεια.
Αξιολόγηση. Συμπεράσματα.