Αρχαία Ελλάδα και Fake News

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Η τάξη θα χωριστεί σε 4 ομάδες

 

1) Τα λεξικά. Παρεμβαίνουν και δίνουν μόνο τη σχετική και χρήσιμη πληροφορία. Σημασία ενός όρου ή μιας έκφρασης, ετημηγορία, προέλευση, ιστορικά στοιχεία, κ.λ.π. Είναι οι geeks της παρέας.

2) Οι αρχαίοι αθηναίοι πολίτες. Η εμπειρία τους. Ξέρουν πρόσωπα, καταστάσεις, τι ίσχυε και τι όχι στην αρχαιότητα από πρώτο χέρι.Μπορούν να αφηγηθούν περιστατικά, να επαληθεύσουν ή να απορίψουν ισχυρισμούς.Σκεφτείτε τους κάτι σαν ταξιδιώτες στο χρόνο.

3) Οι πληροφοριοφύλακες. Ξέρουν να ανιχνεύουν παθογένειες στις "μαρτυρίες" και τα "ρεπορταζ". Προτείνουν τρόπους ανίχνευσης και προστασίας από τα Fake News. Κάτι σαν the guardians of truth.

 

 Τρόπος εργασίας:

1η συνάντηση εργασίας. Ολομέλεια

Αποφασίστε για τον τρόπο παρουσίασης (Power point, prezi, e-me content tool, infographic, genially, κ.λ.π)

•             Οργάνωση της διάρθρωσης της παρέμβασης (θα μιλάει κάθε ομάδα με τη σειρά σαν να παραδίδει μάθημα ή θα ακολουθήσουν ένα σχέδιο και θα είναι όλες σε ετοιμότητα για να εναλλάσσονται και να παρεμβαίνουν όταν προκύπτει ανάγκη; π.χ τα λεξικά μπορούν να παρεμβαίνουν όταν/αν οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν κάποιο όρο ή λέξη-κλειδί).

Ομαδική δουλειά.

Κάθε ομάδα ερευνά τις δικές της πηγές και αναζητά επιπλέον πληροφορίες αν χρειαστεί. Καταλήγουν σε μια βάση δεδομένων με την οποία το κάθε μέλος πρέπει να εξοικειωθεί ώστε να μπορεί όταν χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσει την κατάλληλη στιγμή. Αυτή θα πρέπει να προστεθεί στη γενική παρουσίαση.

2η συνάντηση εργασίας.Ολομέλεια

Γενική πρόβα.

Διεξαγωγή .

3η συνάντηση εργασίας. Ολομέλεια.

Αξιολόγηση. Συμπεράσματα.