Διαδικασία
Οδηγίες για την υλοποίηση του σεναρίου
Το παραπάνω σενάριο απευθύνεται σε μαθητές της Δ’ τάξης δημοτικού, η ενότητα αφορά τα σχολικά μαθήματα, σχολικό πρόγραμμα, τη δημιουργία σχολικού προγράμματος, το αγαπημένο μάθημα και αγαπημένη ημέρα των παιδιών στα Αγγλικά.. Οι πλατφόρμες που θα αξιοποιηθούν για τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι για στη δια ζώσης και για την ασύγχρονη η e-me. Έχει προηγηθεί η δημιουργία κυψέλης της τάξης στην e-me. Εννοείται, ότι οι μαθητές έχουν εγγραφεί και συνδεθεί όλοι στην κατάλληλη κυψέλη ώστε να γίνεται η εύρεση της ύλης, η ατομική ανατροφοδότηση, η προσωπική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και φυσικά με τον/την εκπαιδευτικό. Οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι με τα περιβάλλοντα της τηλεκπαίδευσης, ιδανικά όμως θα ήταν χρήσιμη η βοηθητική παρουσία των γονέων όπου χρειάζεται.
Αρχικά, το υλικό προετοιμασίας το οποίο περιλαμβάνει τρία σύντομα video με το κατάλληλο λεξιλόγιο και link σε ιστότοπους ανατίθεται στο τοίχο της e-me, ώστε οι μαθητές να προετοιμαστούν για το επόμενο μάθημα που θα διαδραματιστεί με σύγχρονο τρόπο. Οι μαθητές έχουν τον χρόνο να τα παρακολουθήσουν όσες φορές θέλουν και να σημειώσουν τις πιθανές απορίες που μπορεί να ανακύψουν, οι οποίες θα λυθούν την ώρα της σύγχρονης εκπαίδευσης. Θα δοθεί και μια άσκηση για την κατανόηση του κειμένου. Δύο κρυπτόλεξα με τις ημέρες της εβδομάδας και τα σχολικά μαθήματα. Το λεξιλόγιο αναλύεται στο X-mind. Επίσης δίνονται link για λεξικό για περισσότερες πληροφορίες.
Την ώρα της διά ζώσης εκπαίδευσης γίνεται παρουσίαση του X-mind, και οι μαθητές εκφράζουν τις εντυπώσεις τους αλλά και τις πιθανές απορίες τους. Μετά θα γίνει αναλυτική παρουσίαση του κειμένου με επεξήγηση των εννοιών και με παραπάνω πληροφορίες. Αφού γίνει η κατανόηση και εμπέδωση του κείμενου και ως ανατροφοδότηση των μαθητών σε αυτά που παρακολούθησαν στο σπίτι και φυσικά με την επίλυση των πιθανών αποριών, οι μαθητές εκφράζουν τις εντυπώσεις τους και ακολουθούν οι ερωτό-αποκρίσεις. Είναι ένας τρόπος ανίχνευσης για το κατά πόσο οι μαθητές αντιλαμβάνονται και κατά πόσο έχουν κατανόηση σε βάθος την νέα ύλη την νέα μάθηση, ταυτόχρονα εμπνέει και παρέχει κίνητρα μάθησης.
Οι δραστηριότητες που θα κληθούν να κάνουν οι μαθητές ασύγχρονα θα είναι κάποιες σε ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, αλλά και ατομικές, δίνοντας έμφαση στην ενεργητική και βιωματική μάθηση, καθώς ενισχύουν και την αυτενέργεια των μαθητών, που θα διαδραματιστούν την ώρα της σύγχρονης και της ασύγχρονης εκπαίδευσης.
Ο λόγος που χρησιμοποιείται η μέθοδος της ανεστραμμένης μάθησης, είναι οι μαθησιακές ανάγκες, η εκπαιδευτική προσέγγιση που μεταφέρει τη διδασκαλία έξω από τη φυσική τάξη, η εκπαιδευτική εμπλοκή των μαθητών και η εξοικονόμηση του χρόνου διδασκαλίας. Αποτέλεσμα αυτής, σημαντικό μέρος του χρόνου διατίθεται για την επεξεργασία δύσκολων εννοιών, για συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπιδραστικές ερωτήσεις.
ΒΗΜΑΤΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ |
A΄ ΦΑΣΗ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ Εκτιμώμενη διάρκεια 15΄ |
Ανακοίνωση Παρουσίαση
Ανάκληση
Ερωτοαπαντήσεις (αυτόματης απάντησης)
Παιχνίδια |
|
e-me
Τοίχος
e-me content
|
B’ ΦΑΣΗ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ 1o BHMA Διδασκαλία/Παρουσίαση (30’ λεπτά) |
|
|
Δια ζώσης: Jamboard, : share, chat, μικρόφωνο, κάμερα, raise hand, reactions, ασπροπίνακας (White board) annotation
Παρουσίαση X-mind, |
2o BHMA ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ Δραστηριότητες-Επικοινωνία/Συνεργασία (30’ λεπτά) |
Φύλλο ομαδικής δραστηριότητας σε google docs για κάθε ομάδα με ίδιες ερωτήσεις. |
|
Δια ζώσης : Share, chat, μικρόφωνο, Ομάδες, Polling |
|
Γ’ ΦΑΣΗ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ Αξιολόγηση/Ανατρο-φοδότηση/Μεταγνώση (30’ λεπτά) |
|
άσκηση με 1. πολλαπλής επιλογής με πολλές απαντήσεις 2. πολλαπλής επιλογής με μία απάντηση 3. συμπλήρωση κενών 4. σωστό/λάθος 5. Άσκηση αντιστοίχισης
|