Διαδικασία
-
Διαβάζουμε στην "παρεούλα" το παραμύθι "Ο ωραιός Δαρείος https://www.slideshare.net/ichalkia/ss-15061759
Με αφορμή την ιστορία αυτή θέσαμε προβληματισμούς:
Τί συνέπειες μπορεί να έχει η απρόσεκτη διατροφή ;
Τί είναι σωστό να τρώμε;
Πρέπει να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή μας;
Πόσα γεύματα καθημερινά πρέπει να κάνουμε;
Ποιο θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα και γιατί;
Η διατροφή μας σε τι επηρεάζει τον οργανισμό μας εκτός από την εξωτερικη μας εμφάνιση;
-
Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες και η μία πρέπει να βρεί από εικόνες ή να ζωγραφίσει το πιάτο με τις υγιεινές τροφές του Δαρείου και η άλλη να βρεί και να ζωγραφίσει το πιάτο με τις ανθυγιεινές τροφές του Δαρείου.Ποια η εικόνα του Δαρείου δίπλα από κάθε πιατο; Κατά πόσο έχει επηρεαστεί η εξωτερική του εμφάνιση; Ζωγραφίζουμε αντίστοιχα το Δαρείο.
-
Ακούμε τα τραγούδια σχετικά με τα φρούτα και αφού σχολιάσουμε τους στίχους,
-
προσπαθούμε να τα τραγουδήσουμε χτυπώντας ρυθμικά παλαμάκια πότε σε αργό και πότε σε γρήγορο ρυθμό.
-
Μαθαίνουμε τι μας προσφέρει το κάθε φρούτο • Η μπανάνα δίνει ενέργεια • Το καρπούζι βοηθά στους παλμούς της καρδιάς • Τα κεράσια στο νευρικό σύστημα • Τα σταφύλια στα αιμοφόρα αγγεία • Τα ροδάκινα είναι πλούσια σε σίδηρο και κάλιο • Τα πορτοκάλια βοηθάνε την επιδερμίδα και την όραση κτλ
-
Διαβάζουμε τους "πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο" και σε ομαδική εργασία δημιουργούμε με την τεχνική του καλάζ το δικό μας "ψυγείο" με τα τρόφιμα που πρέπει να έχει μέσα. Ζητάμε να παρατηρήσουν τα τρόφιμα που υπάρχουν στο ψυγείο που έχουν στο σπίτι και να ταξινομήσουν τις τροφές που υπάρχουν σε υγιεινές και μη σε φύλλο εργασίας.
-
Διαβάζουμε τα "θυμωμένα λαχανικά" . Γνωρίζουμε τα λαχανικά • Προτρέπουμε τα παιδιά να φέρουν διάφορα λαχανικά στο σχολείο. • Τα αναγνωρίζουμε , τα χωρίζουμε σε ομάδες ανάλογα με το αν τρώγονται ωμά ή βραστά . • Ξεχωρίζουμε αυτά που τα κάνουμε φαγητό και αυτά που τα τρώμε σε σαλάτα.
-
Ακούμε και δραματοποιουμε τα παραμυθοτράγουδα: Το χοντρό μπιζέλι και το καρότο και η αγκινάρα. Αφού ακούσουμε τα τραγούδια και ονοματίσουμε τους "ήρωες/ πρωταγωνιστές", φτιάχνουμε από χαρτόνι καπέλα που τους αντιπροσωπεύουν (καρότο, αγκινάρα κλπ). Στη συνέχεια μοιράζουμε ρόλους και δραματοποιούμε.
-
Με αφορμή το σχετικό βίντεο φτιάχνουμε τη δική μας πυραμίδα τη διατροφής με εικόνες που κόβουμε και κολλάμε (τεχνική κολάζ,ομαδική εργασία).