Διαδικασία
1. Θα δημιουργήσετε τέσσερις ομάδες.
2. Κάθε ομάδα θα διαπραγματευτεί το πρόβλημα μέσα από μια διαφορετική σκοπιά. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να αναλάβετε συγκεκριμένους ρόλους και να ασχοληθείτε με τους εξής άξονες μελέτης:
α. Η σχέση της Τέχνης με τα Μαθηματικά
Θα φαινόταν εκ πρώτης όψεως, ότι δεν υπάρχει μια φανερή σύνδεση μεταξύ τέχνης και μαθηματικών κι αυτό γιατί φαινομενικά και τα δύο βασίζονται σε διαφορετικά μοντέλα σκέψης. Η γεωμετρική γνώση όμως συνέλαβε αποφασιστικά ως θεωρητικό όργανο στις εικαστικές τέχνης. Η τέχνη πάλι αφομοιώνει στοιχεία τα οποί α πήρε τ όσο από τον υλικό όσο και από τον αφηρημένο κόσμο της επιστήμης. Το γεωμετρικό τους ένστικτο οδηγεί τον πρωτόγονο καλλιτέχνη στην απεικόνιση του τρισδιάστατου χώρου . Πολλοί μελετητές της ιστορίας της τέχνης έχουν σημειώσει ότι οι δύο μεγάλες επαναστάσεις στην τέχνη, της Αναγέννησης και της Μοντέρνας τέχνης, έχουν γίνει από καλλιτέχνες που σκέφτονταν νέες γεωμετρίες: την προοπτική γεωμετρία για την Αναγέννηση και την μη Ευκλείδεια και πολυδιάστατη γεωμετρία για την Μοντέρνα τέχνη.
β. Μεγάλοι σύγχρονοι γραφίστες το έργο τους και τα Μαθηματικά
Δείτε και σχολιάστε το έργο των των i) Ο Ολλανδός χαράκτης M. C. Escher ii) Ο Ούγγρος ζωγράφος Victor Vasarely iii) Ο Ισπανός ζωγράφος Salvador Dali
γ,. Μαθηματικά και η Τέχνη στην Αναγέννηση
Δείτε και σχολιάστε i) τι είναι η Αναγέννηση ιι) Καλλιτέχνες της εποχής της Αναγγένησης και η σχέση στο έργο τους με τα Μαθηματικά ( δείτε τους
Fillipo Brunelleschi , o Leon Battista Alberti, Leonardo Da Vinci )
δ. Η Πυθαγόρεια φιλοσοφία για την Μουσική και τα Μαθηματικά
3. Μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης, να συνεργαστείτε στην ομάδα σας και να αναπτύξετε μια πολυμεσική παρουσίαση με το υλικό της δουλειάς σας. Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει την εργασία της στην τάξη, ώστε να ενημερώσει τους υπόλοιπους μαθητές για το πεδίο έρευνάς της. Στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων από όλους.