Διαδικασία
Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Μία για κάθε κατηγορία παραγωγικών συντελεστών.
ΟΜΑΔΑ 1 : ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΜΑΔΑ 2 : ΕΔΑΦΟΣ , ΓΗ
ΟΜΑΔΑ 3 : ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΟΜΑΔΑ 4 : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στην πρώτη ώρα οι ομάδες αναζητούν πληροφορίες και δεδομένα για το αντικείμενό τους. Αυτό γίνεται εντός της τάξης. Γίνεται ομαδική αναζήτηση πληροφοριών, η κάθε ομάδα βέβαια για διαφορετικό αντικείμενο. Η αναζήτηση γίνεται σε προεπιλεγμένες (από τον εκπαιδευτικό) πηγές.
Στη δεύτερη ώρα οι ομάδες ταξινομούν και ιεραρχούν το υλικό που έχουν συγκεντρώσει και αρχίζουν να αναπτύσσουν σκέψεις και επιχειρήματα σχετικά με το τι περιλαμβάνει η κάθε μία κατηγορία παραγωγικών συντελεστών, αν υπάρχει ορθολογική και αποτελεσματική χρήση τους, ποια η σχέση με το περιβάλλον και την καταναλωτική συμπεριφορά του ανθρώπου.
Στην Τρίτη ώρα πλέον η κάθε ομάδα παρουσιάζει το ομαδικό της προϊόν στην ολομέλεια της τάξης μέσω ενός εκπροσώπου. Οι εκπρόσωποι των ομάδων ανεβαίνουν και γράφουν στον πίνακα τα αποτελέσματα της ομαδικής τους εργασίας. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης σχετικά με το τι ισχύει για την κάθε μία κατηγορία παραγωγικών συντελεστών. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύεται και σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση, τους παραγωγικούς συντελεστές και το περιβάλλον, σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας. Οι μαθητές βλέπουν πώς η υπερκατανάλωση οδηγεί σε αλόγιστη χρήση των περιορισμένων παραγωγικών συντελεστών, την εξάντλησή τους, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την μόλυνση από τους τεράστιους όγκους αποβλήτων καθώς επίσης και την παραμόρφωση του φυσικού ανάγλυφου.
Στην τέταρτη και τελευταία ώρα γίνεται μία συζήτηση στην τάξη σχετικά με πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επίσης οι μαθητές προτείνουν τρόπους αποτελεσματικής και ορθολογικής παραγωγής με σκοπό την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη ζωή σε έναν καθαρότερο πλανήτη. Επιπλέον γίνεται συζήτηση σχετικά με τον τον τρόπο που λειτούργησαν οι ομάδες. Αν οι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από τη λειτουργία της ομάδας τους, που δυσκολεύτηκαν, πού υπήρχαν προβλήματα. Επίσης αν οι δικές τους απόψεις και ιδέες εμπλουτίστηκαν τόσο μέσω της ομαδικής τους εργασίας όσο και από τις απόψεις των άλλων ομάδων.