Εισαγωγή
Ιεράρχηση των αναγκών και καταναλωτική συμπεριφορά
Η πυραμίδα του Maslow
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Εξέταση των απαιτήσεων των καταναλωτών και συσχέτιση με τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Ανάλυση των επιπέδων των καταναλωτικών αναγκών βάση της Πυραμίδας του Maslow. Η συμπεριφορά του καταναλωτή ορίζεται ως η απόφαση για διάθεση πόρων (χρήμα, χρόνο, προσπάθεια) σε προϊόντα και υπηρεσίες και καθοδηγείται από την ύπαρξη πολλαπλών κινήτρων. Στη συνέχεια, η ανάγκη ορίζεται ως η κατάσταση στέρησης που βιώνουμε εξαιτίας κάποιας βασικής έλλειψης που πρέπει να καλυφθεί και να ικανοποιηθεί. Οι ανάγκες μετατρέπονται σε επιθυμίες. Επιθυμία είναι η μορφή που παίρνει η ανθρώπινη ανάγκη μέσα από την επίδραση της ατομικής προσωπικότητας και της κουλτούρας. Οι επιθυμίες σε συνδυασμό με την αγοραστική δύναμη ισοδυναμούν με τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Ανάλυση υποδείγματος Maslow - Θεωρία ανθρώπινης υποκίνησης, Οι αναγκες κατανέμονται σε Φυσιολογικές: βιολογικές λειτουργίες σώματος (πείνα, δίψα, αέρας, ύπνος, ρούχα), Ασφάλειας: προστασία απέναντι σε φυσικούς και ψυχολογικούς κινδύνους (ασφάλεια ζωής, ασθένειας, γήρατος, συστήματα συναγερμού, security κ.ά), Κοινωνικές: κοινωνική συμμετοχή και δράση (φιλία, συντροφικότητα, αγάπη, οικογένεια, συμμετοχή σε οργανώσεις-ομάδες κ.ά), Εκτίμησης: ανάγκη για επιτεύγματα (κύρος, φήμη, αναγνώριση, εξουσία, επιτυχία, διάκριση) και τέλος Αυτό-πραγμάτωσης: απελευθέρωση του ανθρώπου από τα δίκτυα των κοινωνικών επιταγών – «γνώθι σαυτόν» - αυτοεκπλήρωση-αυτοκαταξίωση-αυτοολοκλήρωσης.
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Γνώσεις ιδιοτήτων αναγκών και των κατηγοριών των οικονομικών αγαθών
Μαθησιακά Αποτελέσματα – Στόχοι ενότητας: Περιγράφουν τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, στο πεδίο του Μάρκετινγκ, που θα αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας και αφορούν:
Σε επίπεδο γνώσεων:
- Να διακρίνουν βασικές έννοιες της καταναλωτικής συμπεριφοράς
- Να κατατάσσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες με βάση τις καταναλωτικές ανάγκες
Σε επίπεδο δεξιοτήτων
- Να εφαρμόσουν τη θεωρία της πυραμίδας του Maslow για την τμηματοποίηση της αγοράς των καταναλωτών
Σε επίπεδο στάσεων
- Να εκτιμήσουν τη σημασία της θεωρίας της πυραμίδας του Maslow για την ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τη συμβολή της στην τμηματοποίηση της αγοράς
Λέξεις κλειδιά : ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ/ ΠΥΡΑΜΙΔΑ MASLOW
Αν είσαι μεμονωμένος χρήστης…
…που ενδιαφέρεσαι για το θέμα, μπορείς να αξιοποιήσεις αυτή την εφαρμογή ιστο-εξερεύνησης με την εξής σειρά :
-
Επισκέψου τις ιστοσελίδες : Βλ. Ενότητα «ΠΗΓΕΣ-ΜΕΣΑ»
-
Συμπλήρωσε τις ερωτήσεις αντιστοίχησης, από την ενότητα «ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ»