Εις τα περίχωρα της Αντιοχείας: Διερεύνηση Ιδιοτήτων των Υλικών κι ενός Μυστηριώδους Συμβάντος

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Εισαγωγή

 
 
 
 
 
Έκθεσις  Συμβάντων
362 μ.Χ. 
Ολοσχερής καταστροφή
του ναού του Aπόλλωνα στην Aντιόχεια, από πυρκαγιά.
Οι κάτοικοι του προαστίου «Δάφνη», ανάστατοι.
Οι φήμες δίνουν και παίρνουν.
Οι ειδικοί αναλαμβάνουν την εξιχνίαση της υπόθεσης. Είχαν ακουστεί αρκετοί κεραυνοί τη νύχτα εκείνη…
 
 
 
 
 
ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜOΝΕΣ     της εποχής, έσπευσαν επί τόπου
 
 
Η φωτιά ξέσπασε αργά το βράδυ της 22 Οκτωβρίου 362 μ.Χ.  στην τοποθεσία «Δάφνη» της Αντιόχειας.
 
Πιθανή αιτία: εμπρησμός, με αντικείμενο από εύφλεκτο, ιδιαίτερα μαλακό υλικό,  ίσως κερί.
 
Σε  κρύπτη, στο εσωτερικό του τεμένους, κάτω από σημείο του δαπέδου, 
 
διασώθηκε αγαλματίδιο της θεάς Αφροδίτης,  υψηλής πυκνότητας, πλήρως βυθισμένο σε γυάλινο δοχείο με νερό.
 
 
 
 
 
 
 
Ο ΠΡΑΙΤΩΡ  (βυζαντινός αξιωματούχος που εκτελούσε αστυνομικά καθήκοντα), απεφάνθη:
 
1. Εμπρηστικός μηχανισμός δεν ανευρέθη.
 
2. Λευκή, κρυσταλλική, ιδιαιτέρως διαλυτή  στο νερό ουσία, η οποία εντοπίστηκε, είναι πιθανώς άλας εξ αλυκών.
 
3. Πλησίον του τεμένους παρατηρήθηκαν ίχνη από δερμάτινα σανδάλια ανδρικά, 
 
μικρό χάλκινο έλασμα, πιθανώς από χύτρα
 
και διάσπαρτα κυανά σταγονίδια, μάλλον μελάνης
 
 
 
 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Πρόκειταιγια εποχή έντονου φανατισμού, όπου συνυπάρχουν η ειδωλολατρική  θρησκεία η και ο χριστιανισμός, με
 
 ένθερμους υποστηρικέςκαι οι δύο. 
 
Ο Ιουλιανός, Μεγάλος λάτρης της Ελληνικής φιλοσοφίας και σκέψης,θέλησε να επαναφέρει την φιλοσοφία και την Ελληνική παιδεία στην
αυτοκρατορία.
 
 
Στο προάστιο Δάφνη της Αντιόχειας,επειδή δε χρησμοδοτούσε ο θεός Απόλλωνας, θεωρήθηκε πως έπρεπε να εκταφείαπό την περιοχή ο οσιομάρτυρας Βαβύλας. 
Με εντολή του Ιουλιανού, ξέθαψαν και μετέφεραν το λείψανο του Βαβύλα,αλλά λίγο μετά,  ξέσπασε πυρκαγιά στοτέμενος του Απόλλωνα. 
 
Θεωρήθηκε πως αυτή ήταν η τιμωρία για την επαίσχυντηπράξη της εκταφής.
 
Το ποίημα "Εις τα περίχωρα της Αντιοχείας", είναι το τελευταίο ποίημα του Καβάφη. 
Ο Αλεξανδρινός ποιητής, για τον Ιουλιανό έχει γράψει αρκετά ποιήματα, κρατώντας  µια καυστικά ειρωνικήστάση απέναντι στη σχέση του αμετροεπή αυτοκράτορα µε τη θρησκεία.
Αςδούμε πώς αυτά συνδυάζονται με τη Χημεία.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Εις τα περίχωρα της Αντιοχείας 
 
Ο Γ.Π.Σαββίδης διαβάζει το τελευταίο ποίημα του Κ.Π.Καβάφη. Για μας, το ουσιώδες είναι να βρούμε τον ένοχο...