Εισαγωγή
Το σενάριο αφορά στην ύλη του μαθήματος της Πληροφορικής Β΄Γυμνασίου και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί σε σχολικό εργαστήριο πληροφορικής. Η διάρκειά του είναι 2 διδακτικές ώρες των 45 λεπτών η καθεμιά. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4 ατόμων, εργάζονται ομαδοσυνεργατικά χρησιμοποιώντας ένα υπολογιστικό σύστημα ανά ομάδα. Κάθε ομάδα πρέπει να επιλέξει έναν εκπρόσωπο ο οποίος θα παρουσιάζει την εργασία της ομάδας του στην ολομέλεια της τάξης.
Στόχοι
Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:
Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο
1. να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τα βασικά εξαρτήματα από το εσωτερικό του υπολογιστή (τροφοδοτικό, Κ.Μ.Ε., μνήμηRAM-ROM, Μητρική Πλακέτα, εσωτερικές κάρτες)
2. να περιγράφουν το ρόλο της μνήμης RAM και της Κ.Μ.Ε. στην επεξεργασία δεδομένων
3. να διακρίνουν τις λειτουργίες της μνήμης RAMαπό τις αντίστοιχες της μνήμης ROM
4. να κατονομάζουν τις βασικές κάρτες επέκτασης
5. να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τις θύρες σύνδεσης
Β. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών
1. να χρησιμοποιούν λογισμικό κειμενογράφου, εννοιολογικής χαρτογράφησης και εκπαιδευτικό υλικό από το διαδίκτυο
2. να αναπτύξουν θετική διάθεση απέναντι στον Η/Υ ως εργαλείο άντλησης πληροφοριών
3. να αναπτύξουν θετική διάθεση απέναντι στον Η/Υ ως περιβάλλον εργασίας
Γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
1. να αναπτύξουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία μέσα στα πλαίσια της ομάδας, και την αποτελεσματική επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση της ομάδας τους με τις αντίστοιχες άλλες ομάδες.