Μοντέλλο A.D.D.I.E.

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Εισαγωγή

Η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού αποτελεί μια διαδικασία η οποία απαιτεί το συνυπολογισμό παραμέτρων που αναδεικνύουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και τις εκπαιδευτικές ανάγκες που εξυπηρετούν.Στη σύγχρονη εποχή η παραγωγή υλικού για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών και με τη μορφή ασύγχρονης και εξ'αποστάσεως εκπαίδευσης ανέδειξε το πρόβλημα της παραγωγής στοχευμένου υλικού όχι μόνο ως προς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα αλλά και ως προς την καταλληλότητα του υλικού για το  προφίλ του εκπαιδευόμενου.

Η παραγωγή σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού παρόλο που έχει το μεγάλο προσόν της χρήσης πολυμεσικού υλικού και πηγών του διαδικτύου έχει ως βασικό μειονέκτημα την χρήση του απευθείας  απο τους εκπαιδευόμενους χωρίς την άμεση υποστήριξη τους απο το καθηγητή προκειμένου να επιλύσουν απορίες και να επαναλάβουν  έννοιες που έπρεπε να γνωρίζουν.

Το πρόβλημα λοιπόν της δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού εάν ανάλυθεί  υπό αυτό το πρίσμα μπορεί να εξηγήσει τον υψηλό ρυθμό παραίτησης των συμμετεχόντων στα MOOCs (Massive Open Online Courses) που άρχιζαν να εμφανίζονται στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ποία είναι λοιπόν εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν λήφθησαν υπόψη απο τους σχεδιαστές αυτής της μορφής του εκπαιδευτικού υλικού;

Η προσέγγιση για την αναγνώριση του προβλήματος και την επίλυση του  έγινε με τρείς τρόπους:

Θα έχεις τη δυνατότητα να αναγνωρίσεις τα διακριτά στάδια της διαδικασίας του A.D.D.I.E. να τα κατανοήσεις και να αναλύσεις ποία είναι αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την επιτυχυμένη παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.

Ας ξεκινήσουμε την εξερευνησή μας με ένα  βίντεο που περιγράφει το μοντέλο.