Εισαγωγή
Τίτλος
Αντιμετώπιση της Παθογένειας της Διοίκησης
Γνωστικό αντικείμενο
- Πολιτική Παιδεία Β΄ Γενικού Λυκείου/Γ΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου
- Κεφάλαιο 5: Σχέσεις Πολιτείας και Πολίτη
- Ενότητα 5.4: Αντιμετώπιση της Παθογένειας της Διοίκησης
Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα
Σκοπός
Να ενημερωθούν και να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές μερικούς από τους μηχανισμούς και δυνατότητες που παρέχει η Πολιτεία στους Πολίτες της για την εξυγίανση της Δημόσιας Διοίκησης
Στόχοι
Μετά την διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας οι μαθητές να είναι σε θέση:
Γνώσεις
- Να αναφέρουν κρατικές ηλεκτρονικές εφαρμογές και απορρέουσες δυνατότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην καθημερινότητά τους για την εξυπηρέτησή τους και για τη συμμετοχή τους σε αποφάσεις αλλά και στον έλεγχο της Κυβέρνησης.
- Να περιγράφουν τo σκοπό λειτουργίας των ιστοσελίδων http://www.kep.gov.gr/portal/page/portal/kep/, www.ermis.gov.gr, https://diavgeia.gov.gr/ , http://www.opengov.gr/home/ αλλά και τον τρόπο χρήσης τους
Δεξιότητες
- Να αναπτύξουν ικανότητες παρουσίασης μιας έννοιας/γεγονότος/ορισμού/ συμπεράσματος στην τάξη
- Να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές https://www.easel.ly/ και https://prezi.com/ και https://padlet.com/dashboard , https://www.postermywall.com/index.php
- Να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες συνεργασίας στα πλαίσια ομάδων
- Να μπορούν να συντάξουν μια αίτηση για αναζήτηση πιστοποιητικού από Κ.Ε.Π.
- Να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες μέσω του σχεδιασμού αφίσας
Στάσεις
- Να συνειδητοποιήσουν την αξία και τη χρησιμότητα της συνεργασίας και της συμμετοχής στα πλαίσια της εργασίας σε ομάδες
-
Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στις προσπάθειες του Δημόσιου τομέα για:
- ευκολότερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του Πολίτη
- τις δυνατότητες για άμεση συμμετοχή και κριτική στην επικείμενη λήψη αποφάσεων
- τον έλεγχο σε ήδη ειλημμένες αποφάσεις των φορέων του.
- Να αναπτύξουν στάση αμφισβήτησης απέναντι σε επιχειρηματολογίες τύπου «οι πολιτικοί είναι κλέφτες, δεν υπάρχει διαφάνεια και έλεγχος στο Δημόσιο, οι συναλλαγές με το Δημόσιο είναι σκέτη ταλαιπωρία» με ταυτόχρονη και απαραίτητη διατύπωση και αντιπαραβολή προτάσεων (χρησιμότητα και δυνατότητες των ιστοσελίδων της ενότητας)
- Να κατανοήσουν ότι η αλλαγή στη στάση της κοινωνίας έρχεται μέσα από πράξεις και έργα όλων μας (δημιουργία και ανάρτηση αφίσας)
- Να κατανοήσουν ότι η τεχνολογία εξελίσσεται και μαζί της εξελίσσονται οι θεσμοί προσαρμοζόμενοι στις νέες δυνατότητες που παρέχει αυτή στους Πολίτες για συμμετοχή στην πολιτική ζωή
Λέξεις κλειδιά: ηλεκτρονική διακυβέρνηση , πρόγραμμα «Διαύγεια» , Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, πύλη ermis.gov.gr,
Χώρος διδασκαλίας: Εργαστήριο Πληροφορικής με απαιτούμενους 4 υπολογιστές
Διάρκεια: δύο (2) διδακτικές ώρες (90΄)
Εκπαιδευτικές εφαρμογές: https://www.easel.ly/ , https://prezi.com/ , https://padlet.com/dashboard, https://www.postermywall.com/index.php