Συμπέρασμα
To διδακτικό σενάριο αναφέρεται στο μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α’ τάξης του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου Θεματική Ενότητα 2 Κεφάλαιο 7 Υλοποίηση εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Το σενάριο έχει υλοποιηθεί σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών όπως αυτό καθορίζεται στο Φ.Ε.Κ. 932/τ.Β’/ 14-04-2014 και περιγράφεται αναλυτικά στην υπ. Αριθμ. Φ3/134083/Δ4/30-08-2019 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και αφορά Διδακτέα Ύλη και Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης (4ετούς) Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2019-2020.
Το σενάριο αυτό έχει δομηθεί λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές θα εργαστούν ατομικά στους υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής. Για το λόγο αυτό οι δραστηριότητες που προτείνονται είναι γραμμένες αναλυτικά και με σαφήνεια ενώ παράλληλα ο εκπαιδευτικός, κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων, προσφέρει υποστήριξη στους μαθητές, επιτρέπει την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων μεταξύ τους και στο συζητά με τους μαθητές τυχόν προβλήματα που αντιμετώπισαν.
Στο σενάριο εφαρμόζεται το μοντέλο εποικοδομισμού του Piaget σύμφωνα με το οποίο, το άτομο, βάσει της αλληλεπίδρασής του με τον κόσμο, οικοδομεί, ελέγχει, αναδιατάσσει τις γνωστικές του αναπαραστάσεις, οι οποίες στη συνέχεια προσδίδουν νόημα στον κόσμο. Οι νέες γνώσεις οικοδομούνται πάνω σε παλαιότερες και προϋπάρχουσες. Επίσης στη σχεδίαση των δραστηριοτήτων υιοθετήθηκαν αρχές από την ανακαλυπτική μάθηση η οποία συνιστά και αυτή μια εποικοδομιστικού τύπου προσέγγιση όπου οι μαθητές ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από διαδικασίες όπως ο πειραματισμός και η επαλήθευση. Ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο διευκολυντή, εμψυχωτή και συντονιστή στη διαδικασία της μάθησης.
Για την υλοποίηση του σεναρίου είναι απαραίτητη η εγκατάσταση στον υπολογιστή του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Kodu το οποίο παρέχεται δωρεάν από την εταιρεία Microsoft