Οι αραβικές κατακτήσεις και οι συνέπειες τους

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Συμπέρασμα

Διδακτικές πρακτικές

Το σενάριο έχει ως αντικείμενο την αραβική εξάπλωση ως την άλωση του Αμορίου (838) και ακολουθεί το Διαθεματικό ενιαίο Πλαίσιο προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας και ειδικότερα το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας του Λυκείου. Βασικός στόχος του σεναρίου είναι η υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσα από την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ με τη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών μάθησης.

 

Η θεωρία που ακολουθείται είναι του δομικού εποικοδομισμού (Piaget). Η γνώση δεν είναι μια απλή καταγραφή της πραγματικότητας αλλά μια εποικοδόμηση αυτής. Η γνώση εποικοδομείται με βάση τις αναπαραστάσεις και την εμπειρία του ατόμου και κατά συνέπεια αναγνωρίζεται ο κεντρικός ρόλος της άμεσης και ενεργητικής εμπλοκής του παιδιού στη διαδικασία μάθησης με ερεθίσματα και δραστηριότητες που αφορούν ομάδες μαθητών, καθώς η διδασκαλία δεν είναι απλή μετάδοση πληροφοριών αλλά ενεργοποίηση των δυνάμεων του μαθητή (Gagne).

 

Ο ρόλος των μαθητών παύει είναι παθητικός. Με την ανακαλυπτική μάθηση ο μαθητής μαθαίνει πώς να μαθαίνει, δεν είναι απλός δέκτης αλλά παραγωγός και μετασχηματιστής της πληροφορίας.

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι αυτός του εμψυχωτή και διευκολυντή στη διαδικασία της ανακάλυψης.

 

Η μέθοδος που θα εφαρμοστεί  είναι η ομαδοσυνεργατική.

Δίνεται έμφαση στην εργασία σε ομάδες, στην οποία κάθε μαθητής θα έχει το ρόλο του και θα συμβάλλει ενεργητικά στη διερεύνηση και αξιολόγηση της πληροφορίας των πηγών και στη εκπόνηση των τελικών συμπερασμάτων της ομάδας στα πλαίσια της βιωματικής-διερευνητικής μάθησης.

 

Κατά την εφαρμογή του σεναρίου θα αξιοποιηθεί η περιήγηση στο διαδίκτυο, το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου, παρουσίασης διαφανειών (ppt) και το πρόγραμμα κατασκευής εννοιολογικών χαρτών xmind.

Στόχοι

Γνώσεις για το γνωστικό αντικείμενο

 

 

Γνώσεις για τον κόσμο

 

 

 

 Γραμματισμοί και ΤΠΕ