Διαδραστικοί πίνακες. Διδακτική αξιοποίηση τους στην εκπαίδευση.

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Συμπέρασμα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Παρακάτω σας παραθέτω συμπεράσματα από τη χρήση των διαδραστικών πινάκων στην εκπαιδευτική κοινότητα. 

• Το σχολείο καλείται να εφοδιάσει το μαθητή με την ικανότητα να διακρίνει μέσα σε όγκο πληροφοριών τα στοιχεία εκείνα που θα τον βοηθήσουν να συνθέσει την δική του πληροφορία ή την πληροφορία που είναι χρήσιμη γι αυτόν. 

• Οι διαδραστικοί πίνακες επηρεάζουν την μάθηση των θρησκευτικών με πολλούς και διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων της αύξησης του επιπέδου συμμετοχής των μαθητών μέσα στην τάξη, την κινητοποίηση τους και την προώθηση του ενθουσιασμού τους ως προς τη μάθηση.

• Οι διαδραστικοί πίνακες υποστηρίζουν πολλές διαφορετικές και νέες μεθόδους διδασκαλίας ενισχύοντας τις παραδοσιακές προσεγγίσεις των ήδη αποδεκτών μορφών εκπαίδευσης καθιστώντας την εκπαιδευτική διαδικασία πιο ευέλικτη από άποψη χρόνου, χώρου, περιεχομένου και πρόσβασης. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ποικιλία από μαθησιακά περιβάλλοντα όπως αυτά που αφορούν σε μαθητές με δυσκολίες όρασης (μυωπία) και ακοής (βαρηκοΐα).

• Υπάρχουν έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε άλλα μαθήματα και δεν πιστοποιούν αύξηση της μάθησης με ΔΠ.

• Ο σχεδιασμός μαθημάτων με τη χρήση των διαδραστικών πινάκων βοηθά τους εκπαιδευτικούς να διαμορφώσουν δυναμικά και εκσυγχρονισμένα την πορεία διδασκαλίας τους έτσι ώστε να είναι περισσότερο αποδοτική, παραγωγική και πλήρης όσον αφορά τις πληροφορίες που περιέχει.

• Οι σημειώσεις οι οποίες αναγράφονται στους διαδραστικούς πίνακες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της επανάληψης και μάλιστα οδηγούν την προσοχή των μαθητών σε υψηλότερα επίπεδα.

• Μεταξύ των στόχων των νέων αναλυτικών προγραμμάτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο είναι οι νέες τεχνολογίες να συμβάλλουν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων στην εκπαίδευση των μαθητών.

• Ένας διαδραστικός πίνακας μπορεί να αξιοποιηθεί με επιτυχία ως α) μέσο έκφρασης και συλλογής πληροφοριών, έκφρασης και καλλιέργειας γραπτού λόγου (σε βαθμό που το επιτρέπει ο αριθμός των μαθητών μέσα σε μια τάξη), β) εποπτικό μέσο για εποπτική διδασκαλία, εξάσκηση, εμπέδωση και ενίσχυση των μαθητών και γ) αλλαγή στον τρόπο απόκτησης της γνώσης από τον μαθητή, αλλαγή στάσης του μαθητή απέναντι στη γνώση και τέλος ανάπτυξη των νοητικών διεργασιών του μαθητή.

• Η χρήση του αλληλεπιδραστικού πίνακα σε συνδυασμό με τη χρήση του Διαδικτύου συντελεί στην αναβάθμιση του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας, ενισχύει την συνεργατική και διερευνητική μάθηση, επιτρέπει στους μαθητές να συνεργάζονται συλλογικά, να επικοινωνούν και να συνδιαλέγονται με τους συμμαθητές τους.

• Τέλος, βάσει πιλοτικών εφαρμογών και αξιολογήσεων των διαδραστικών πολυμεσικών περιβαλλόντων επιβεβαιώνεται η προσφορά τους στην διδακτική και μαθησιακή διδασκαλία ενώ τα αρνητικά στοιχεία που παρουσιάζουν υπερκαλύπτονται από τα οφέλη που προσφέρουν.