"SOS - Θαλάσσια χελώνα υπό εξαφάνιση!"

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Αυτή η ιστοεξερεύνηση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας, "project" μικρής διάρκειας, που πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας στη θεματική ενότητα " Ο κόσμος της θάλασσας ". Αφού μιλήσαμε, διαβάσαμε παραμύθια και είδαμε εικόνες και video με τα θαλάσσια ζώα είπαμε και για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στην Ελλάδα. Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να βρούνε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα ζώα που κινδυνεύουν και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θαλάσσια χελώνα. Ενθαρρύνθηκαν, επίσης, με παιγνιώδη τρόπο, να δημιουργήσουν τη δική τους ομάδα διάσωσης της θαλάσσιας χελώνας τις "Χελωνοφωλίτσες" και να κάνουν εκστρατεία για την προστασία της. Τα νήπια ήταν χωρισμένα σε τρεις ομάδες, τους Ερευνητές, τους Δημοσιογράφους και τους Εθελοντές. Ασχοληθήκαμε με τη συγκεκριμένη δικτυακή αποστολή τρεις μέρες, από μία ώρα κάθε φορά. Κάθε μέρα συγκέντρωνε τα στοιχεία της η μία ομάδα. Στο τέλος ο/η εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσίασε στην ολομέλεια της ομάδας διάσωσης τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ομάδα του. Συνθέτοντας όλα τα στοιχεία που συγκέντρωσε η κάθε ομάδα οι "Χελωνοφωλίτσες" ετοίμασαν την αφίσα της εκστρατείας τους. Σε επόμενη φάση και για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το κίνητρο των παιδιών χρησιμοποιήσαμε την αφίσα που δημιούργησαν τα νήπια για τη δημιουργία video για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας από την Ομάδα Διάσωσης "Χελωνοφωλίτσες" του Νηπιαγωγείου μας. Κλείνοντας σημειώνουμε ότι τα παιδιά εκδήλωσαν εξαιρετικό ενδιαφέρον σε κάθε φάση της ιστοεξερεύνησης και η δραστηριότητα ήταν αποτελεσματική. θεωρούμε ότι οι στόχοι που θέσαμε επιτεύχθηκαν. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα παιδιά ζήτησαν να ασχοληθούμε με τον ίδιο τρόπο και για τα άλλα θαλάσσια ζώα που κινδυνεύουν. Το Δελφίνι και η Φώκια είναι στα επόμενα σχέδιά μας για ιστοεξερεύνηση.

Για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της συγκεκριμένης ιστοεξερεύνησης τέθηκαν οι εξής γνωστικοί, παιδαγωγικοί και κοινωνικοσυναισθηματικοί στόχοι:


Γνωστικοί στόχοι:

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Κοινωνικο/σθηματικοί στόχοι:

 

Επεκτασιμότητα του σεναρίου:


Το διδακτικό σενάριο θα μπορούσε να επεκταθεί σ’ ένα πρόγραμμα για τη Φώκια Μονάχους – Μονάχους ή για άλλα είδη ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στη Ελλάδα, ενώ μπορεί και να γίνει μια επέκταση του θέματος στα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση ανά τον πλανήτη. Θα μπορούσε, επίσης, να επεκταθεί σε ένα Πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων - Σχολικών Δραστηριοτήτων για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, λόγω της ενσωμάτωσης και αξιοποίησης διαδικτυακών εργαλείων (on line web 2.0) θα μπορούσε να επεκταθεί και να ενταχθεί σε Δίκτυο Συνεργασίας Σχολείων σε κάποιο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή ακόμη και σε ένα Πρόγραμμα e-Twinning ή Erasmus Plus. Τέλος, μέσα από τη διαπραγμάτευση του συγκεκριμένου θέματος δίνονται δυνατότητες επέκτασης και σε άλλα περιβαλλοντικά ζητήματα που θίγονται, όπως για παράδειγμα η ρύπανση της θάλασσας, η υπεραλίευση ή ακόμη και η ανακύκλωση.

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.