Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Προγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται στο πλαίσιο της μαθήματος της Διαχείρισης Φυσικών Πόρων ή εναλλακτικά στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των μαθητών.
Τύπος δραστηριότητας: Παιχνίδι ρόλων
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 6 διδακτικές ώρες
Διδακτική / Παιδαγωγική Προσέγγιση: Ο εκπαιδευτικός έχει καθοδηγητικό και διευκολυντικό ρόλο στη διαδικασία υλοποίησης του παιχνιδιού. Είναι ο υποστηρικτής των ομάδων και δουλεύει ώστε να διατηρείται η αρμονική συνεργασία των μελών.
Όλοι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν, ανεξάρτητα τις σχολικές επιδόσεις τους και να αποκτήσουν ενεργητικό-δυναμικό ρόλο στην έρευνα, οργάνωση και παρουσίαση της εργασίας.
Διδακτικοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή
• Να συνειδητοποιήσει την ύπαρξη διαφορετικών απόψεων σχετικά µε τη διαχείριση του δάσους.
• Να ασκηθεί στην αναζήτηση λύσεων και τη λήψη αποφάσεων.
• Να καλλιεργήσει την ικανότητας προφορικής υπεράσπισης µιας άποψης µε λογικά επιχειρήµατα.
• Να ασκηθεί στο διάλογο και την καλλιέργεια της έννοιας του πλουραλισµού, προϋποθέσεις για την καλή λειτουργία µιας δηµοκρατικής κοινωνίας.
- να ολοκληρώσει τις γνώσεις και δεξιότητες που έχει αναπτύξει από τις άλλες θεματικές ενότητες του μαθήματος
- να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά ποικίλα εργαλεία ΤΠΕ για την ολοκλήρωση πληροφοριών διαφορετικών μορφών στα έργα του
- να εφαρμόζει κριτήρια αξιολόγησης των πηγών και των πληροφοριών που χρησιμοποιεί
- να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
- να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας
- να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του ως ενεργό υποκείμενο της μάθησης.
Μελλοντικές προτάσεις : Οι μαθητές μπορούν αφού έχουν γνωρίσει το ρόλο του δάσους στην οικολογική ισορροπία και έχουν πλέον καλό υπόβαθρο γνώσεων πάνω στο θέμα, να ασχοληθούν στο επόμενο μάθημα με τις πυρκαγιές.
Απαιτούμενη Υποδομή: εργαστήριο Πληροφορικής, σύνδεση στο internet, Η/Υ.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |