Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Αυτή η δραστηριότητα προτείνεται και έχει σχεδιαστεί με βάση τους στόχους του νέου Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας κυρίως και κατ’ επέκταση Πληροφορικής και ΤΠΕ και συνδέεται και με την Περιβαλλοντική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας, επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4 διδακτικές εβδομάδες
Διδακτικοί Στόχοι
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να είναι ικανοί:
- Να γνωρίσουν την ιστορία κατασκευής της Διώρυγας της Κορίνθου από την αρχαιότητα ως σήμερα.
- Να συνειδητοποιήσουν τη μεγάλη εμπορική, οικονομική και στρατηγική σημασία αυτού του κατασκευαστικού θαύματος.
- Να έρθουν σε επαφή με ιστορικά στοιχεία ερευνήσιμα και προσιτά.
- Να εκτιμήσουν την ιστορία του τόπου τους και να την εντάξουν στη γενική ιστορία.
- Να μάθουν να προσεγγίζουν διαθεματικά, ζητήματα όπου εμπλέκεται η ανθρώπινη δραστηριότητα.
- Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη συνεργασίας στην ανάπτυξη ερευνητικών σχεδίων εργασίας.
- Να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για τη δημιουργία εργασιών.
- Να αξιολογούν τις πληροφορίες και να αξιοποιούν τις σημαντικότερες μέσα από πληθώρα πληροφοριών.
- Να ακολουθούν τους κανόνες δεοντολογίας .
- Να ενισχύσουν το γνωστικό τους υπόβαθρο καθώς και την αυτοεκτίμηση και τον αλληλοσεβασμό.
Απαιτούμενη υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, βίντεο, βιβλιοθήκη.
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών
Οι δυσκολίες που αναμένεται να συναντήσουν οι μαθητές αφορούν :
- Στην αναζήτηση, επιλογή, αξιολόγηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο για την επίλυση προβλημάτων.
- Στην οργάνωση του σχεδίου εργασίας και στον ξεχωριστό ρόλο που θα παίξει ο καθένας.
- Στο πώς θα συνεργαστούν οι μαθητές για να δημιουργήσουν το σχέδιο εργασίας και αν επικρατήσουν αρχές αλληλεγγύης, αλληλοσεβασμού, ελευθερίας κινήσεων.
- Σε τεχνικές δυσκολίες που αφορούν στη χρήση ΤΠΕ
- Στο πώς θα ενσωματωθούν οι μαθητές που δε διαθέτουν Η/Υ ή δε γνωρίζουν το χειρισμό του.
Διδακτική – Παιδαγωγική προσέγγιση
Στόχος της εργασίας δεν είναι η απλή , αβασάνιστη και ανεξερεύνητη παράθεση έτοιμων πληροφοριών από το διαδίκτυο ή από άλλες πηγές , αλλά η διερεύνηση ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών και η αξιοποίηση των σημαντικότερων για τη διεκπεραίωση της εργασίας. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι συμβουλευτικός και υποστηρικτικός και στοχεύει:
- Να ενεργοποιήσει όλους τους μαθητές να συνεργαστούν και να συμμετέχουν στη διεκπεραίωση της εργασίας
- Να ενθαρρύνει τους μαθητές για την αναζήτηση και αξιοποίηση των πληροφοριών
- Να προωθήσει τη συνεργασία και τον αλληλοσεβασμό ανάμεσα στους μαθητές για την ολοκλήρωση του έργου.
Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει ομαδικά ή ατομικά με σχετική ρουμπρίκα , ενώ ξεχωριστής σημασίας είναι και η αυτοαξιολόγηση των μαθητών.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |