Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η ιστοεξερεύνηση απευθύνεται σε μαθητές της Α' Γυμνασίου και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής. Σε αυτή την ιστοεξερεύνηση θα μάθουμε τα βασικά υλικά μέρη από τα οποία αποτελείται ένας υπολογιστής και σε ποιές κατηγορίες κατατάσσονται!
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας, μαθησιακά αντικείμενα h5p, δραστηριότητες από Φωτόδεντρο
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2 εβδομάδες
Διδακτικοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή
- να αναγνωρίζει την Κεντρική Μονάδα του Υπολογιστικού Συστήματος (Κ.Μ.Ε) και τα βασικότερα εσωτερικά της μέρη.
- να χαρακτηρίζει μια συσκευή ως εισόδου ή εξόδου και να περιγράφει τη λειτουργία της
- να αναγνωρίζει τα αποθηκευτικά μέσα και να περιγράφει τα χαρακτηριστικά τους
- να διακρίνει τα κυριότερα είδη υπολογιστών, τις δυνατότητες και το πεδίο εφαρμογής τους
- να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά ποικίλα εργαλεία ΤΠΕ για την ολοκλήρωση πληροφοριών διαφορετικών μορφών στα έργα του
- να εφαρμόζει κριτήρια αξιολόγησης των πηγών και των πληροφοριών που χρησιμοποιεί
- να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
- να αναλύει σύνθετες εργασίες σε επιμέρους απλούστερα έργα και να αναπτύσσει ολοκληρωμένα και με αρτιότητα τις εργασίες που αναλαμβάνει
- να ακολουθεί τους καθιερωμένους κανόνες δεοντολογίας (σεβασμός πνευματικής ιδιοκτησίας, αναφορά χρησιμοποιούμενων πηγών κλπ.)
- να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας
- να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του ως ενεργό υποκείμενο της μάθησης
- να επιχειρηματολογεί με κριτική σκέψη πάνω στο θέμα που ερευνά.
Απαιτούμενη υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών
Δεν αναμένονται ιδιαίτερες δυσκολίες κατά την εφαρμογή του σεναρίου. Μόνο στην περίπτωση που λόγω τεχνικού προβλήματος δεν υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο το σενάριο δεν θα υλοποιηθεί γιατί όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι μαθητές προέρχονται από κατευθυνόμενη αναζήτηση στο διαδίκτυο, σε δικτυακούς τόπους επιλεγμένους από τον εκπαιδευτικό.
Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο στόχος της δραστηριότητας δεν είναι η παράθεση ορολογίας και πληροφοριών σχετικά με το αντικείμενο ούτε, πολύ περισσότερο, η στείρα και εξαντλητική μελέτη του. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου.
Αξιολόγηση: Πέρα από την αυτό-αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει το παραδοτέο χρησιμοποιώντας σχετική ρουμπρίκα.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |